Ga naar inhoud


Stelling: "De bitrate bij CDS is veel te laag."


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat mij opvalt aan deze lijst is dat o.a. Sky-UK ook gebruik maakt van DVB-S2/QPSK en dan als FEC 3/4 gebruikt en symbolrate 29500. Dan kom je op een bruto bitrate van 44250 Kbit/sec.

 

De CanalDigitaal transponder maakt gebruik van DVB-S2/QPSK FEC 5/6 S/R 27500 en dan kom je op een bruto bitrate van 45833 Kbit/sec.

 

Sky-Uk zet hier 4 kanalen op (brutto gemiddeld ca. 11000 Kbit/sec) en CanalDigitaal 5 (brutto net iets meer dan 9000 Kbit/sec). Als je het zo bekijkt doet CDS het niet slecht...

 

Er zijn ook providers bij die nog over de 16 Mbit/sec per zender kunnen uitzenden. Vooral sommige scandinaviers...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
Wat mij opvalt is dat niemand op mijn samples + info reageerd smile
Of niemand kan ze afspelen, of iedereen is er stil van dat "ze" de kwaliteit zo omlaag gebracht hebben smile

Heb ze maar even bekeken. De eerste is echt prachtig. De tweede is iets minder maar nog steeds gewoon goed. De tweede heeft er ook onder te lijden dat de scene vrij donker is, en de camera produceert hierdoor meer ruis. En ruis is een killer bij MPEG.

De derde en laatste is naar mijn mening niet aanvaardbaar. De kwaliteit wisselt te erg. Maar de connectie met CDS mis ik een beetje?

Ik ben er wel vrij zeker van dat als men de instellingen aan zou passen er bij deze bitrate nog een redelijk plaatje uit te persen valt, waarschijnlijk ten koste van de zaptijd. Bij DVB heb je normaal +/- iedere seconde een I frame zodat je redelijk vlot kan zappen maar dat kost ook flink wat bandbreedte.

Neem nu CanalDigitaal. Die gooien er (in SD) iedere 12 frames een nieuw I-frame tegenaan. Hierbij doen ze niet eens een motioncheck, gewoon iedere 12 frames smijten ze er een nieuw I-frame tegenaan. Hoezo bandbreedteverspilling?

De encoder van Digitenne lijkt iets intelligenter: deze maakt een nieuw I-frame om de 24 frames en bij veel actie om de +/- 12 frames, maar echte motion detection (om exact op een scene change een nieuw I-frame in te zetten) lijkt niet aanwezig.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De connectie is dat CDS dezelfde encoder, maar met "niet zo goede" instellingen gebruikt + ook de Te lage bitrates gebruikt.

Zoals je dus zag, met de eerste sample, ze KUNNEN HET wel.... maar ze kunnen het niet goed op de markt brengen, en dus maar weer consumentje uitmelken...

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
De connectie is dat CDS dezelfde encoder, maar met "niet zo goede" instellingen gebruikt + ook de Te lage bitrates gebruikt.
Zoals je dus zag, met de eerste sample, ze KUNNEN HET wel.... maar ze kunnen het niet goed op de markt brengen, en dus maar weer consumentje uitmelken...


Nou wat let je ze vragen nog technische mensen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
De connectie is dat CDS dezelfde encoder, maar met "niet zo goede" instellingen gebruikt + ook de Te lage bitrates gebruikt.
Zoals je dus zag, met de eerste sample, ze KUNNEN HET wel.... maar ze kunnen het niet goed op de markt brengen, en dus maar weer consumentje uitmelken...

Ik wist niet dat ze dezelfde encoder gebruiken.

Maarja, dit is imho niet helemaal een valide punt: natuurlijk kunnen ze wel 20mbit/s uitzenden maar daar valt geen droog brood mee te verdienen. Ik zet er grote vraagtekens bij of het huidige HD-pakket van CDS überhaupt wel geld oplevert.

Moet er wel bijzeggen dat als Premiere HD er altijd uitziet zoals die derde sample ik daar geen geld voor over heb. Dan kijk ik het liever in SD bij CDS.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aart44 en @W3ird_N3rd

 

De oplossing is er wel, (toch een beetje reklame) www.ateme.com

Kwestie van contact opnemen en alles wordt geregeld.

Gewoon 1920x1080MBAFF @ ~10mbit VBR (of wat je ook wilt) en WEL goede kwaliteit (Okay die 18mbit zal wel beter blijven, maar zal niet veel schelen)

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...