Ga naar inhoud


Stelling: "De bitrate bij CDS is veel te laag."


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Met MPEG4 haal je niet een 2x betere compressie tov MPEG2. Het verschil is ongeveer 50% (tjonge dit lijkt wel 2x). Als voorbeeld... Ga je uitzenden in 4 Mbit/sec in MPEG4 dan kun je de kwaliteit vergelijken met ongeveer 6 Mbit/sec (50% meer) in MPEG2.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Theo50
Het zou wel lekker zijn als ze zouden overstappen op MPEG-4,
maar dan krijgen ze een groot deel van schotel kijkend Nederland over zich heen om dat hun ontvanger dat niet ondersteund.


Wat mij een goed idee zou lijken is als CDS een aankondiging zou doen dat men per (bijvoorbeeld) 1-1-2010 volledig naar mpeg4 overstapt.

Vroeg of laat moet iedereen toch aan de HDTV decoder, daar is geen ontkomen aan, dus waarom niet met een beetje "dwang". Je ziet veel mensen die op het punt staan om een nieuwe doos te kopen al vaak twijfelen: "moet ik nog een SD doos kopen of toch maar HDTV."
Nou, met zo'n aankondiging neem je die twijfel weg. Iedereen weet waar ie aan toe is.



Link naar reactie
Delen op andere sites

15 maanden is veel te kort. Doe er maar vier jaar bij.

Stel dat je nu net een ontvanger hebt gekocht, dan wil je toch dat die minimaal een jaar of vijf mee gaat?

Dus 1-1-2014 op zijn vroegst.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
15 maanden is veel te kort. Doe er maar vier jaar bij.
Stel dat je nu net een ontvanger hebt gekocht, dan wil je toch dat die minimaal een jaar of vijf mee gaat?
Dus 1-1-2014 op zijn vroegst.

Ook dat zie ik nog niet gebeuren. De Philips HD doos is grofweg 2x zo duur als een nieuwe SD ontvanger. Krijgt CDS nòg minder nieuwe klanten, en het instappen is al niet bijster goedkoop.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Wat mij een goed idee zou lijken is als CDS een aankondiging zou doen dat men per (bijvoorbeeld) 1-1-2010 volledig naar mpeg4 overstapt.





2010 dat zeg je waarschijnlijk tegen beter weten in!!
Er zijn nog importeurs die nieuwe sd ontvangers laten ontwikkelen in Korea die moeten ze dan maar in zee storten of zoiets.

Het HD verhaal gaat een zaak van lange adem worden en zal eerder bij 2015 liggen als 2010. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

overigens nemen die HDzenders in MPEG4 nog altijd circa 3x de bandbreedte in van een doorsnee SDzender in MPEG2.

 

Op die manier wordt het probleem alsmaar nijpender voor CDS...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Wat mij vooral opvalt is ten eerste de zéér lage bitrate van Nederlandse en Belgische zenders t.o.v. buitenlandse, je moet maar eens kijken naar de duitstalige zenders.

Ten tweede is het slechte beeld op mijn plasma scherm (Pana 42") vooral schrijnend te noemen bij live sportuitzendingen, ronduit erbarmelijk slecht. Ik heb nog niemand dit weten te vernoemen, misschien ben ik wel de enige die live sport bekijkt op SD zenders.

Dit is mijn ervaring wat betreft het bekijken van SD kanalen op een plasmascherm.


Ik weet niet of die 42" een HDTV is (1920x1080) zo ja dan krijg je inderdaad een dramatisch lelijk en geblurt beeld.
Sowieso zijn de bitrates van velen providers zelfs omlaag gegaan, met HD dan.

SD op mijn 52" is ook een drama, daar kijken we dan ook nooit meer naar.

Ook duitsland heeft het te-veel-bandbreedte-nodig-problem. Premiere-HD en Discovery HD zijn ook al dramatisch in bitrate omlaag gegaan.
Begon Premiere-HD met 17mbit CBR (heb ik nog samples van), is het nu 5-20mbit VBR met de focus op <10mbit. (Dit was eerst <15mbit) De H.264 encoder bedrijven proberen hun spul te verkopen door te zeggen dat ze lage bitrates aan kunnen.

Gelukkig was de laatste IBC (International Broadcast Convention) in de Amsterdam RAI en hebben we BBC/Eurosport/MedolyZen kunnen aanspreken, samples vergeleken en hopelijk komt er een "x264" waardige encoder voor deze kanalen op Satelliet. (Dan is 10mbit WEL goede kwaliteit voor 1920x1080)

Ik zal geen naam noemen, want dat wordt dan reclame. ( Gewoon Luxe TV HD tunen en u ziet het verschil smile )

Maar ALLES draait om geld bij die kut bedrijven... ja kut bedrijven. Neem dan een voorbeeld aan BBC, nog steeds 16mbit, okay wel oude encoder, maar ziet er nog steeds prima uit.
( 1920x1080MBAFF @ 16mbit komt eraan voor BBC-HD, weet alleen niet wanneer smile )

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

2010 dat zeg je waarschijnlijk tegen beter weten in!!
Er zijn nog importeurs die nieuwe sd ontvangers laten ontwikkelen in Korea die moeten ze dan maar in zee storten of zoiets.


Je kunt je sowieso afvragen of het op de drempel van het HD tijdperk nog verstandig is om grote investeringen te doen in SD ontvangers.

Met alle respect, maar iemand die nu nog 300 euro neerlegt voor een SDTV PVR spoort mijns inziens niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Zat luxe-TV niet op dezelfde transponder als Een-HD (die vlaamse) en maken die niet toevallige gebruik van dezelfde encoder als de nieuwe CDS transponder....?


Klopt,

Onder de naam Astra HD Demo (van die encoder weet ik niet). En @Johan45, luxe TV HD zit ook op de Eurobird 1 (28,5 Oost).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Luxe TV HD zit op Astra 23.5


En ook nog een keer op Badr3 26 oost 11958 H 27500.

Maar goed dat @Alfons de naam "Astra HD Demo" er bij zet anders vind je het nooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...