Ga naar inhoud


Stelling: "De bitrate bij CDS is veel te laag."


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

[offtopic]

 

Origineel bericht van: aart44

 

Nou bij mij geeft deze ook alleen Badr en Eurobird aan geen Astra3?? :D

 

 

@Johan45 & aart44,

 

De door jullie gehanteerde informatiebron KingOfSat is helaas ook onvolledig blush

Luxe TV HD bevindt zich behalve op Eurobird 28,5 Oost en Badr 26 Oost

ook nog eens een keer op Eurobird 9 Oost cool

 

Op Astra 23,5 Oost bevindt zich volgens de zenderlijst Astra HD Demo.

Bij het bekijken van die HD zender zie je rechtsboven staan: Luxe TV :D

 

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
[offtopic]


Op Astra 23,5 Oost bevindt zich volgens de zenderlijst Astra HD Demo.
Bij het bekijken van die HD zender zie je rechtsboven staan: Luxe TV :D

[/offtopic]


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


soms wordt er idd gebruik gemaakt van materiaal van luxe tv , maar is niet luxe tv. Het is zoals de naam al zegt een demo-kanaal,de laatste tijd wordt er veel klassieke muziek uitgezonden van unitel classica. de testprgramma's om je tv af te stellen worden hier ook uitgezonden.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

De door jullie gehanteerde informatiebron KingOfSat is helaas ook onvolledig blush

King-of-sat is wel volledig, maar dan moet je wel goed zoeken: http://nl.kingofsat.net/find.php?question=luxe.

Tijdens de zoekopdracht HD-zenders filteren kan geloof ik niet, je moet dus zelf bij ieder resultaat even kijken of er een HD-logo bijstaat.

[edit]
What the.. Ik type "king-of-sat" aan elkaar en de boardsoftware maakt hier een link van naar kinkofsat.net??

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA zo te zien zijn beide verhoogd in bitrate. Had hier een maximale bitrate op de publieke van bijna 6mbit in de piek en op rtl7 heb ik de 5 all gezien.

Beeld ziet er hier wel strak uit.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bob0r
Ik zal geen naam noemen, want dat wordt dan reclame. ( Gewoon Luxe TV HD tunen en u ziet het verschil smile


Het lijkt me aan dit bericht te zien dat hij een fan is van de Ateme encoder.

Maar ik heb de Luxe TV kanalen bekeken op alle drie de satelietten maar ik zie niets bijzonders. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde inderdaad niet weer die naam noemen, omdat het anders te veel op reclame lijkt.

 

Van dit bedrijf heb ik een 16mbit sample gekregen op 1920x1080MBAFF (mag ik niet delen, nog niet) en BBC-HD ziet daar echt super uit.

 

Luxe TV HD op 9 oost, 23.5 oost en 28.5 oost en gebruiken inderdaad die encoder, helaas is ook deze alweer een paar jaar oud. sommige zijn 1280x1080 en sommige zijn 1440x1080, maar toch is de kwaliteit veel beter dan de CDS hd kanalen.

Ik heb ze trouwens gemeld om alleen 1920x1080 te adviseren, en met eurosport encoder als goede competitie, zal dit dus ook hopelijk gaan gebeuren.

 

Het is prima dat alle HD kanalen 10mbit of zelfs minder willen proberen, maar dan moeten ze wel encoders gebruiken die dit aan kunnen.

De eerst dagen van premiere-hd/sky-hd/bbc-hd waren allemaal minimaal 17mbit, daar heb ik nog samples van, zal ze zo even linken, daar zie je pas echt verschil!

 

Als MelodyZen.tv gaat testen met de nieuwe encoder, zal ik samples opnemen en hier plaatsen.

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 Premiere-HD samples, allemaal 1920x1080p

 

premiere.hd.ts geupload jan 2007, dus in die tijd opgenomen.

18.78 Mbps (Average) (inclusief 448 kbps AC3 2.0 audio)

 

PREMIERE.HD.Astra.1G.19.2E.10.jul.2007.ts

13.01 Mbps (Average) (inclusief 448 kbps AC3 2.0 audio)

 

04-13_15-19-09_PREMIERE HD (eng)_Firewall.ts opgenomen 13 april 2008

5.49 Mbps (Average) (inclusief 448 kbps AC3 2.0 audio)

 

Okay die gemiddelden (Averages) van de laatste 2 samples zijn niet echt eerlijk, omdat je de hele film moet nemen, maar komt ongeveer uit op 10mbit per film, ligt een beetje aan de actie en wat voor scenes.

Ook heeft de laatste sample een Aspect Ratio van 2.35:1 terwijl de andere twee 1.78:1 (Full screen 16:9) zijn, 2.35:1 heeft ook weer iets minder bits nodig.

 

Het verschil met de eerste sample is wel duidelijk: CBR en de laatste twee zijn VBR.

 

Een video behoor je te beoordelen op visuele kwaliteit en dit is persoonlijk.

 

Wat ik zie: de eerst sample van 18mbit heeft veel meer grain. veel meer details en veel minder blokken (H.264 encoder artifacts)

 

Hij blijft persoonlijk maar minimaal 16mbit is echt nodig voor GOEDE kwaliteit voor een HD kanaal

 

De eerste sample laat DUIDELIJK zien dat ze het wel KUNNEN, maar de consument moet zoveel mogelijk uitgemolken worden.

 

(Sky-HD zit geloof ik nog steeds op rond de 15-20mbit VBR, alleen die kan ik niet opnemen)

 

 

... met deze voorbeelden zie je duidelijk dat de encoders niet in staat zijn om met lage bitrates een goed beeld te produceren.

 

(Ter vergelijking: de eerste sample H.264 18mbit (AR 1.78:1) is BETERE kwaliteit dan de HDDVD 1080p/VC-1 (AR 2.35:1), hier zijn uigebreide tests en screenshots van geweest, ik heb de HDDVD zelf niet, dus dit met je maar van me aannemen. Ik had gekozen voor de H.264 omdat deze betere kwaliteit EN fullscreen is.)

 

Hopelijk snapt iedereen de link met Canal digitaal wel...

(Nog lage bitrates en slechtere encoder settings(ned1hd was altijd interlaced, premiere-hd is progressive, ja dat zijn instellingen, canal digitaal denkt door 1080i nog meer bandbreedte te besparen, wat niet het geval is), en zoveel mogelijk kanalen op 1 transponder)

!!geen URL in je handtekening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht wel off-topic, maar wat heeft het eigenlijk nog voor zin om met HDTV te stunten als je gigantisch moet zitten "knijpen". Op die manier kom je uiteindelijk uit op ietwat "verbeterde SDTV".

 

Dan kan je (mijns inziens) beter SDTV in goede kwaliteit blijven doorgeven. Daar heeft tenminste iedereen wat aan.

 

Eigenlijk zonde om een hele transponder aan brakke HDTVzenders te verspillen, terwijl er zeker 8 goede SDTVzenders (in goede kwaliteit) op kunnen waar iedereen kan van meegenieten.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob

Eigenlijk zonde om een hele transponder aan brakke HDTVzenders te verspillen, terwijl er zeker 8 goede SDTVzenders (in goede kwaliteit) op kunnen waar iedereen kan van meegenieten.


De HDTV abonnee betaalt wel 10 euro per maand, speciaal om HDTV te kunnen zien. De HDTV abonnee sponsort dus die transponder.

Wat denk je dat er gebeurd als morgen CDS zou zeggen "Beste HDTV abonnee, we halen de HDTV kanalen uit de lucht, want Spongebob wil ze vullen met SD zenders, maar we blijven wel 10 euro van uw rekening afschrijven."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...