Ga naar inhoud


Echostar AD-3000IP + Aston 1.03 + Canaldigital??


SuperBug

Aanbevolen berichten

Ben al een paar jaar in het bezit van een Echostar AD-3000IP + volgens mij een Aston 1.03 cam als ik de afbeeldingen op Google vergelijk. En aan de muur hangt een Triax 100cm schotel. Alle FTA zenders werken prima zowel op de Astra als op Hotbird.

Maar.....ik ben de slechte kwaliteit kabel en digitenne meer dan zat, dus mijn broer (canaldigitalabonnee)gevraagd langs te komen met zijn smardcard om te kijken of de betaalzenders werken.

Nou die werken, alleen ben ik met een gemiddelde zaptijd van 30 seconden en meer, niet gelukkig. Ook niet altijd en niet op alle zenders.

Vraag: waar zit hier het probleem?

- De echostar?

- De Astoncam (mijn broer wil zijn Aston 1.07 niet uitlenen omdat hij bang is voor een downgrade)

- Of iets anders? Wie weet raad?

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed de echostar. Ik heb een AD36000 en heb een abo op het Zweedse Canaldigital. Ik kijk door een gewone Conax module, mat daarin dus de kaart. Als ik zap tussen bijvoorbeeld tv4 en tv4+ duurt het de ene keer bijna een volle minuut voordat ik beeld heb, een andere keer is het een paar seconden. Ik heb ook al gehad dat er totaal geen beeld kwam, dan moest ik de receiver uit en weer aanschakelen...

Als ik met mijn module en kaart naar het vakantiehuis ga, neem ik mijn module en kaart mee. Daar staat een Digiality receiver... schuif ik mijn module/kaart daarin gaat het zappen binnen de 2 seconden. Mijn conclusie is dus dat het de Echostar is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Licht absoluut aan de ad3000ip. Is al een wat verouderde ontvanger en een hele trage zapper op gecodeerde canalen. Heb er jaren lang één gehad, en licht nu in de kast.

 

Was wel een top model in de tijd dat die uit kwam, één van de betere machines.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, Sverige heeft gelijk. Ik heb de cam in een topfield 7710 geprobeerd en dan doet hij het prima het probleem zit dus inderdaad in de Echostar. Inmiddels heb ik ook een nieuwe box dus het probleem is opgelost, alleen moest ik wel een nieuwe cam, volgens de deskundige kan de Aston ver. 1.03 niet de maandelijks update voor Canaldigitaal card verwerken.

 

Alles werkt nu en bedankt voor jullie zorgen en oplossingen.

 

Groeten,

Jan

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...