Ga naar inhoud


RDS informatie Radiokanalen zichtbaar ?


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

als ik sky radio via een standaard etherantenne op de radio afspeel heb ik in het scherm de RDS info staan: now playing;

bij radio538 de controles etc.

bij classicfm bestaat er ook de now playing functionaliteit via kabel;

 

nu de hamvraag: is er een mogelijkheid deze info ook via de satelliet radio te ontvangen ? is dit een feature van een ontvanger of zit deze info "gewoon" niet in het radiosignaal dat van de satelliet afkomt ?

 

Alvast dank voor uw antwoorden!

 

Groeten, Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zit deze informatie niet bij het digitale sat signaal. Ik herinner me vroeger bij de overgang van analoog naar digitaal dat dit bij geen enkele zender meer werkte. Analoog hadden sommige zenders wel de rds informatie (meestal gewoon de zendernaam en het genre). Ik had (heb waarschijnloijk nog wel ergens?) een apart RDS ontvangertje van een groot Duits electronica postorderbedrijf, wat je gewoon tussen de line out kabels hangt... op het display verschijnt dan de rds informatie als die er is...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het op iedere ontvanger kan, maar op de dreambox heb je wel een soort van "rds" en dat dan weer op een paar duitse radio zenders, deze kunnen ook plaatjes laten zien.

Als je b.v de zender jump beluisterd kun je het wel zien

 

veel plezier

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HJS
ik weet niet of het op iedere ontvanger kan, maar op de dreambox heb je wel een soort van "rds" en dat dan weer op een paar duitse radio zenders, deze kunnen ook plaatjes laten zien.
Als je b.v de zender jump beluisterd kun je het wel zien

veel plezier

Als ik jump op de dreambox beluister met mijn PLiIolite image, zie ik wel in de epg info informatie over het huidige en eerstvolgende programma ; ik zie geen plaatjes anders dan het statische plaatje van de PLiIolite image.

Ik zou ook niet weten waar je deze info zou moeten laten zien: op de radio via de kabel of op de radio via de ether (autoradio) zie je dit in het display waar anders de radiozender vermeld staat;
op de TF7710 zie je in het display ook enkel de zender zoals deze via (neem ik aan) canal digitaal wordt meegestuurd.
Op mijn dreambox500 heb ik geen display maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dit dan ergens op het tv scherm zou moeten kunnen weergeven (via internet radio zie je dit ook al snap ik dat dit ook weer een andere stream is...).

groeten,

oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Niet alleen de Dreambox heeft dat maar de Topfield 5500pvr heeft dat ook, ik heb er al eens iets over geschreven in het Topfield forum. Het is bij sommige duitse zenders een soort ADR text. Het is al eens aan CD gevraagd, maar het kost teveel om RDS mee te sturen. En eigenlijk niet interessant omdat bijna geen ontvanger er iets mee kan. Een paar ontvangers met een AN display hebben er dan wat aan smirk


Misschien dat de ontvangers er iets mee zouden kunnen doen op het tv scherm, nu laten ze enkel een statisch plaatje zien (tenminste de dreambox en de tf7710); zou het niet wat zijn info over de radiozender op het scherm te plaatsen, evt op te halen via hun internet aansluiting.....

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ oebele kijk/luister eens naar DASDING op astra1 hier krijg je wel een heel uitgebreide "rds" op je tv wel even wachten voordat het begint.

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...