Ga naar inhoud


Aanschaf TVV


steventje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Jij kan er niet in maar de technieker die je komt afsluiten wel , met een tork sleuteltje . Er moet btw altijd een filter insteken , anders heb je zowieso geen beeld ( is niet overal in vlaanderen zo , limburg , luik) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen gewoon tork sleuteltje. Zo dom zijn ze wel niet. Er moet trouwens eigenlijk geen filter tussen. Die standaardfilter(hoogfrequent) zorgt er gewoon voor dat je met je installatie thuis niet de telenetdatasignalen zou kunnen verstoren.

Als je ook idtv of internetklant bent halen ze die zelfs weg van de tap en plaatsen ze een actieve versterker/splitter in uw woning. We zijn hier wel off topic aan het gaan, maar toch even voor de duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een gewoon tork sleuteltje ( en ik kan het weten hoor , heb 2 jaar lang de ombouw van het kabelnet gedaan hier in onderaaneming ) . In die taps zitten 2 filters , een verzwakkings filter .hangt af hoever je van de distributie versterker zit . en een filter die bepaalt wat er allemaal binnenkomt ( of helemaal niks ) . Verder zorgt de tap dat de 60 volt die op de coax zit om de versterkers te laten werken , niet bij je thuis binnenkomt .

 

Let wel , dit is enkel in interelectra gebied zo ( 860 mhz vs 606 mhz telenet ) , in Telenet gebied hang de oude brol van 40 jaar nog , en daar draaien ze gewoon een koppeling tussen je dropkabel en de tap , ben je ook afgesloten .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze filter noemt een TOF (Telenet only filter) model SWBPF-406/446-65R-FF Deze is gemaakt in opdracht van Telenet bij de fabrikant SW South Wold ent.Co.,LTD.. Deze Band Pass Filter met With Return Path laat enkel de frequenties; 5 tot 65 MHz en 406 tot 446 MHz door.

 

De installatie bestaat uit een alu buisje, een ring, een torks met pin schroefje en 2 filters (1 filter doet niets, is puur voor bevestiging)

 

Deze laat enkel data door met return path. Soms glipt er ook wel eens één zender door. Hangt van regio af.

 

Als U deze wil verwijderen heb je wel een torks met uitholling en een koppel stukje nodig (als hij niet direct achter de TAP hangt bv. in de kelder van een appartement). De TOF hangt meestal aan de gevel net achter de TAP waar U op verbonden bent.

 

Let er wel op dat dit diefstal is als U die verwijdert!!

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: steventje
Hallo,
Ben van plan om TVV aan te schaffen.
Momenteel kijk ik naar het nieuws op BVN maar de kwaliteit van het signaal en de nieuwsuitzendingen is eerder aan de povere kant.
Zien jullie verschil in kwaliteit tussen het nieuws op één (via TVV smartcrad) en datzelfde nieuws op BVN?
Waar kan ik trouwens zo'n smartcard aanschaffen en wat gaat mij dit kosten?

Thx


een illusion m2s geen,geen,geen christor.
een kaartje
een abbo
en dit alles 70€+80€+30€+9,95€
en kijken maar, als in belgie wonend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fendtje

een illusion m2s geen,geen,geen christor.

Uit je gecodeerd bericht meen ik te begrijpen dat je best geen Cristor koopt.
Ik heb een X3-S staan in Spanje en die schijnt toch naar behoren te werken, ook met TVV.
Tenzij Christor en Cristor niet dezelfde zijn natuurlijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...