Ga naar inhoud


Mobiel internet (laptop) in NL


WPW

Aanbevolen berichten

Was al een poosje opzoek naar goedkoop internet voor de laptop, wel met een beetje download en snelheid.

 

Zonder namen te noemen is dit mijn keuze om eens mee te spelen:

Per maand:

€ 19,95

400 MB Data (aantal MB)

7200/1400

€ 0,10 Meerprijs per MB

 

Is niet slecht voor die centen dach ik zo? (als ik nu kijk wat ik per maand mobiel verbruik aan mb's ligt dat tusse de 10 en 150mb met een flatfree abbo van 3,5 x zoveel met een meuk snelheid).

Tis wel allemaal nieuw en ben besteller 6211 dus het is afwagte of dit allemaal lekker werkt.

 

Meningen?

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


In ieder geval zou ik er een softwarematige meter tussen zetten 400 mb is natuurlijk niks daar ben je in een week doorheen.

 

Als je daarna het idiote bedrag van 10 cent per mb moet betalen kan het flink oplopen.

En inderdaad ervaring zal er hier nog niet zijn dus het wachten is op jou tot je de ervaringen hier neer zet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

En inderdaad ervaring zal er hier nog niet zijn dus het wachten is op jou tot je de ervaringen hier neer zet. laugh

Uiteraard zodra die flipchip binne is :D en 10c/mb is niet slecht, tientje voor 100mb. Teamviewer/rdp/citrix sessies vreten niet zoveel, wel meer dan de limiet van die sorgelose abbo's met een limiet van +-6mb. 'Kzal wel eens kieke wat er voor software bijzit om het verbruik bij te houde, voorlopig eerst effe wagte op een telefoontje wanneer ze aflevere...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een boeiende ontwikkeling. Ik zit al enkele

maanden het www af te tasten voor een prepaid-oplossing

als back-up op mijn vaste lijn (ik werk globaal 3 dagen thuis

op de server van mijn bedrijf) en kan geen uitval hebben.

 

Prepaid, en ook NIET prepaid vind ik nog te prijzig maar

ik verwacht dat met 5 jaar geen enkele koperen lijn nog

wordt gebruikt.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con

ik verwacht dat met 5 jaar geen enkele koperen lijn nog
wordt gebruikt.

HG CC


Met die stelling kan je gelijk krijgen ,de planning van
kpn is/was vanaf 2010 alleen nog maar iptotaal aanbieden (dus
geen analoge telefonie meer) en daarna gaan alle ptsn koper
aansluitingen over op ip.

Of je grasvezel tot in huis krijgt ??

Dit betekend ook RIP adsl want de telefoon centrales verdwijnen
helemaal er komen alleen nog een handvol IP verdeel centrales
in nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ik vind het een boeiende ontwikkeling. Ik zit al enkele maanden het www af te tasten voor een prepaid-oplossing
als back-up op mijn vaste lijn (ik werk globaal 3 dagen thuis
op de server van mijn bedrijf) en kan geen uitval hebben.

Voor de prijs/limiet en de 7200/1400 snelheid(als ze dit halen) is dit tog zeeeer intersant, zelluf word ik helemaal leutermans van al die g*dver***mde beleids instellingen bij bedrijven waar ze soms presteren om trailing sessies(teamviewer) te detecteren en te killen alsof je hun hele bandbreedte aan het verstoke ben... arg mad maar om nou dan maar meteen 80 euro neer te legge voor gprs snelheden en z'n fijne insteekkaart die je accu leegtrekt ben ik ook inmiddels flink beu. Komend weekend kan ik er hopelijk mee aan de gang met dat usb hangding :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hehehe wat een gekloot zo effe...

1. heb je vista engels dan de EN versie installeren

2. als je de verkeerde usb poort hebt gekozen mot je alles er eerst afgooien en opnieuw installeren(en ook in device manager de storage regel en usb device uninstallen)

3. de flipchip er niet uithalen ook al zegge ze dat, zelfs tot na de reboot

4. je mot ze belle want er staat standaard een lock op

daarna is dan wel effe gaaf, het werrukt notabene :D

Effe met rdp, teamviewer, citrix, flink browsen, 0,5mb valt wel mee dus.

 

Wat ik me alleen afvraag (nog niet kunne teste) hoe zit het nu met de eigenschappen van het modem gedeelte? bvb. met een n95 en z'n simpel abbotje haal je 1.8mb down (getest!) terwijl de maximum modem snelheid dan staat geconfigureerd als 921600, dit is dus nu ook zo met deze flipchip, zal morge wel eens gaan teste maar wellicht dat iemand hier een verklaring voor heeft.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al 2 jaar een flatfee abo van 19,95€ en ik ben er zeer tevreden mee.

Ik denk dat je dit abo als extra voor onderweg moet zien,

Voor je mail te checken en te internetten werkt dit perfect.

Maar om nu de allerlaatste films etc. binnen te halen gebruik ik mijn vaste lijn thuis.

Mijn ervaring is dat als ik mijn telefoon als bluetooth modem gebruik dit veel sneller gaat als op de telefoon zelf. Mits er minimaal umts beschikbaar is.

Ik denk dat dit binnen een jaar gemeengoed wordt gezien alle aanbieders momenteel mobiel internet aanbieden.

En wat ook wel mooi werkt is dat ik bij uitval mijn telefoon als backup aan mijn modem kan hangen.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik doe er veel meer mee dan email/browsen. Heb inmiddels vista helemaal gestript en met'm in idle mode eraan gaat er iets van 25k/uur doorheen. Als backup ook ideaal, 400mb/maand is best wel te doen, heb er een limiet op zitte van 500mb. De 3g beschikbaarheid van kpn is zeer goed, ook het heen en weer schakelen tussen andere snelheden gaat prima, beetje hoge ping tijden maar niet hinderlijk. Zodra gaat alles over naar 7.2 down, momenteel +-3.6(2.5 typical). Gemeengoed zal het pas worden als die d/l limiet eraf gaat of in ieder geval richting de 5gb en dat is zakelijk gezien dan, de consument zal pas meegaan als het gezeik met roaming is opgelost.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...