Ga naar inhoud


Eén+, Canvas+ en Ketnet+


voodoodoll

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ranico

Een aantal correcties:
* het is 1 smartcard per setupbox (niet per tuner). Heelwat wat ontvangers hebben 2 tuners (zelfs tot 4 tuners)

Dat klopt dus niet.
Er zijn weliswaar settopboxen die dit kunnen (Dreambox bijv.) maar zeker niet de meerderheid.
In de meeste gevallen moet je voor de 2e tuner opnieuw een CI module kopen.
Sommige boxen kunnen overweg met een Aston CAM en kunnen dan 2 kanalen gelijktijdig decoderen, maar dat is zeker niet de meerderheid.
Er zijn ook boxen waar je wel 2 opnames tegelijk kunt schedulen, maar die 2e opname wordt dan na de opname-uren gedecrypteerd, blijft dus slechts één CAM tegelijk die naar je kaartje kan.

Origineel bericht van: ranico
* het basispakket van 10 Euro is goedkoop gezien zijn inhoud. Niet iedereen mist bepaalde zenders. Het vergelijken houd hier op, want zenderkeuzes zijn persoonlijk. Er zijn zelfs heel wat mensen die met de vlaamse zenders al tevreden zijn.

Ik heb toch de indruk dat iedereen wel wat mist, ook vaak tov. de analoge kabel.
Als je puur dat basispakket neemt mis je :

* één+, Ketnet+, Canvas+
* de Waalse zenders (La Une, La Deux, RTL-TVi)
* de Vlaamse regionale zenders (mis je sowieso altijd helaas)
* Life TV / ActuaTV / S-TV
* TMF
* MTV
* Nickelodeon

Om dat een beetje te benaderen moet je dus het Plus pakket nemen (MTV, Nickelodeon), en hopelijk komen de Waalse dan ook in dat pluspakket.
Maar dan zit je al weer aan 14€/maand ipv. 10€/maand...

Origineel bericht van: ranico
Dit is ook te vermijden bij TVV. Het verschil zit erin dat TVV dit niet gratis aanbied of gratis andere alternatieven voorstelt. Interne cardsharing (vb 2 dreamboxen met een gecrossde netwerkkabel verbinden is al voldoende)

Leuk als je Dreamboxen wilt, maar bij andere oplossingen wordt het toch wel duurder.
Dan moet je al met een Smartwi gaan werken.
Het extra electriciteitsverbruik van je ene Dreambox die constant moet aanliggen reken je trouwens ook niet mee in je berekening.


Origineel bericht van: ranico

Gezien over een termijn van bvb. 5 jaar.
Telenet:
abbo: 13Euro x 60
HD box: 8Euro x 60
Digibox: 4Euro x 60
Totaal 1500Euro

Euhm, zit een foutje in, je bedoelt waarschijnlijk HD Digicorder, want een HD digibox heb je voor 6€/maand, niet 8€/maand.
Bij een HD digicorder heb je overigens 2 tuners, dus samen met je digibox 3 tuners.

Origineel bericht van: ranico

TVV: (zeker niet de goedkoopste HW oplossing)
abbo: 10Euro x 60
DB800 (HD) = 450Euro
DB600 (SD) = 300Euro
Shotel = 150 Euro
Totaal 1500 Euro.

Je hebt je serieus misrekend.
Bij Telenet had je dus 3 tuners, waarvan 2 HD's, weet je nog wel ?
Een DB800 heeft er maar één en heeft ook geen vrije insteekplaatsen.
Een DB600 heeft er ook maar één, en opnieuw geen vrije insteekplaatsen.
Bovendien ben je het geld voor de harddisk vergeten die in je DB800 moet zitten.
En mocht je toch 3 of 4 tuners willen aansturen moet je al een Multytenne Quattro hebben, ook al geen goedkoop grapje.
Vergeet niet dat als je geen Multytenne-achtig toestel koopt je maar 1 of 2 koppen hebt, en als je de HD zenders van TVV wilt en ook nog eens de BBC, zit je al bij 3 koppen.
En een aantal van de Waalse zenders zullen waarschijnlijk via Hotbird doorgeprikt worden.
Om 2 HD tuners te hebben moet je al 2 DB800's kopen of 1 DB8000 (als die ooit uitkomt, en aan 900€+harddisk)
Bovendien vind ik dat je een Plus abonnement moet vergelijken met het Telenet aanbod, want daar zitten toch wel wat extra zenders in.
Doe je berekening gerust maar eens opnieuw, je zult echt wel een smak meer geld moeten neertellen voor je schotelsetje.

Origineel bericht van: ranico
Waar zit er dan een groot verschil ?
Alleen bij TVV is het gratis alternatief niet voor jan en alleman (enige kennis of hulp is nodig)

Je moet wel correct rekenen natuurlijk.
Als je vergeet dat je een tuner minder hebt, vergeet dat harddisken nog moeten bijgekocht worden en ook geld kosten, dan is het makkelijk om goedkoper uit te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ammai , ik heb een 2 de pc nodig om deze ingewikkelde conversatie te verstaan ! Het goedkoopste en het meeste kanaalaanbieding is

TV - Vlaanderen daar moet U geen (HD)decoder huren ... en voor 14€

per maand heeft men veeeel meer dan via telenet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En vrijheid van hardware keuze , je kunt dus een toestel kopen dat wel naar behoren werkt ( en je niet ontelbare keren uit het stopcontact moet halen omdat het weer eens hangt) .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel geblaat en weinig wol : dat is mijn mening : noch de VRT noch VTM kunnen nu een degelijke programma-avond vullen op hun gewone kanalen . Ooit al eens een F1 wedstrijd gevolgd op VRT ?

En nu beloven ze de hemel op aarde ? Ik denk er het mijne van : Belgcom ( VRT) en Telenet ( VTM) moeten abonnementen verkopen en dan staat het goed als je zogenaamde exclusieve dingen kan aanbieden die de ander niet heeft , maar wat krijg je er voor wat je elders niet ( en soms zelfs ) gratis kan zien ? Maar de truk " ik heb iets wat jij niet hebt " werkt natuurlijk om klanten te lokken . Ik geloof niet meer in sprookjes .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Tja, je weet toch hoe betrokken de politiek is in Vlaanderen/België bij alles waar geld mee te verdienen is.
Politieke benoemingen zorgen ervoor dat de politiek en dus de wetgever helemaal niet neutraal staat tegenover Telenet.
Waarom denk je dat er hier nooit een goed uitgebouwd DVB-T netwerk gekomen is ?
Om vriendjes Telenet en Belgacom te beschermen natuurlijk.

Maar ik vrees dat we hier wat offtopic aan het gaan zijn.


Op wat slaat dat nu weer? De verkoopsprocedure voor de DVB-T-frequenties is volop bezig en bevindt zich in de laatste fase. Binnen dit en een half jaar hebben we in Vlaanderen een volwaardig DVB-T-pakket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Veel geblaat en weinig wol : dat is mijn mening : noch de VRT noch VTM kunnen nu een degelijke programma-avond vullen op hun gewone kanalen . Ooit al eens een F1 wedstrijd gevolgd op VRT ?
En nu beloven ze de hemel op aarde ? Ik denk er het mijne van : Belgcom ( VRT) en Telenet ( VTM) moeten abonnementen verkopen en dan staat het goed als je zogenaamde exclusieve dingen kan aanbieden die de ander niet heeft , maar wat krijg je er voor wat je elders niet ( en soms zelfs ) gratis kan zien ? Maar de truk " ik heb iets wat jij niet hebt " werkt natuurlijk om klanten te lokken . Ik geloof niet meer in sprookjes .

Nog meer onzin. Belgacom = VRT en Telenet = VTM? OP basis van wat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snoepy
Ammai , ik heb een 2 de pc nodig om deze ingewikkelde conversatie te verstaan ! Het goedkoopste en het meeste kanaalaanbieding is
TV - Vlaanderen daar moet U geen (HD)decoder huren ... en voor 14€
per maand heeft men veeeel meer dan via telenet !

Je moet toch wel een beetje objectief blijven, hee.
Voor alle duidelijkheid : ik ben niet tegen TVV en ook niet voor Telenet.
Zo simpel is het niet, ik vergelijk gewoon de aanbieders met elkaar, en dan moet ik zeggen dat de kabel interessanter wordt naarmate je meer toestellen wilt aansluiten.
TVV lijkt goedkoop, omdat er met de abonnementsprijs geschermd wordt, maar als je dan kijkt wat er echt in die 14€ zit, is dat niet zo spectaculair.
Vergeet niet dat heel wat zenders (de BBC's, de Spaanse openbare zender, de Italiaanse, de Duitse) gewoon FTA beschikbaar zijn, en dus niet tot die 14€ behoren.

En waarom ik dan satelliet en TVV heb ?
Niet omdat het goedkoper zou zijn, maar in de eerste plaats omwille van de vrije hardwarekeuze.
Origineel was het mijn bedoeling met Mediacenter digitaal te gaan (kabel), maar vermits Telenet enkel eigen bakjes wou verkopen kon dat niet.
Bleef over : satelliet, een pak duurder, maar wel vrije hardwarekeuze.
Ondertussen werk ik met DVBViewer, en een echt Mediacenter zou ik het niet noemen, maar voor mij is het eerder een hobby geworden.
Maar het idee dat satelliet goedkoper is is gewoon niet waar.
Als je alle kosten rekent, en ze niet verdoezelt (genre "ik heb nog een harddisk liggen, dus die kost niets") zul je zien dat je niet goedkoper af bent.
Maar door de vrije keuze heb je wel extra mogelijkheden.
Eventjes een filmpje op DVD branden of op memory stick zetten, het kan.
Eventjes een grotere harddisk installeren, het gaat ook.
Reclame uitsnijden, enz.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Heero
Citaat:
Tja, je weet toch hoe betrokken de politiek is in Vlaanderen/België bij alles waar geld mee te verdienen is.
Politieke benoemingen zorgen ervoor dat de politiek en dus de wetgever helemaal niet neutraal staat tegenover Telenet.
Waarom denk je dat er hier nooit een goed uitgebouwd DVB-T netwerk gekomen is ?
Om vriendjes Telenet en Belgacom te beschermen natuurlijk.

Maar ik vrees dat we hier wat offtopic aan het gaan zijn.


Op wat slaat dat nu weer? De verkoopsprocedure voor de DVB-T-frequenties is volop bezig en bevindt zich in de laatste fase. Binnen dit en een half jaar hebben we in Vlaanderen een volwaardig DVB-T-pakket.

Het ging dus wel over een FTA of FTV aanbod.
In andere landen (Duitsland, Groot-Brittannië enz.) kun je gratis of tegen een heel kleine vergoeding alle openbare zenders zien.
In Groot-Brittannië en Duitsland heb je er nog alle commerciële gratis bij ook.
Ja, ze gaan die frequenties verkopen, en er zal nog een commerciële aanbieder bijkomen.
In GB kun je gewoon de BBC's, ITV's, Channel4's, enz. gratis bekijken.
Hier zenden ze zelfs hun één+, Ketnet+, Canvas+ niet eens uit op DVB-T noch via analoge kabel, ook al is het een publieke omroep.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Maar de truk " ik heb iets wat jij niet hebt " werkt natuurlijk om klanten te lokken . Ik geloof niet meer in sprookjes .

Het is wel gewoon een feit natuurlijk dat Belgacom en Telenet ze hebben en TV Vlaanderen niet.
Waarom denk je dat er hier een forum over geopend werd ?
Omdat het niemand interesseert ?
Over die "Ooit Gemist" heb ik mij nooit druk gemaakt, als ik het wil zien zal ik het wel opnemen.
Maar die extra tijdelijke kanalen, dat is wel iets anders.
Dat wordt gratis aangeboden, en dat wordt dus gemaakt met mijn belastingsgeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

en je vergeet ook nog als je bij telenet op elke box jezelfde abbo pakket wilt zien dat je verplicht bent die aan een utp kabel te hangen met interactiviteit,

wat dus betekent voor telenet indirect $$$$,

je moet maar eens meedoen met een spelletje of iets doen op aanvraag dan,je zal het snel merken als 3 familieleden iets bestellen,

je factuurtje zal leuk eruit zien.

dat is bij TVV dan een voordeel,je weet altijd wat je betaald elke maand (als er geen prijsaanpassing is).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...