Ga naar inhoud


welke vlaamse zenders missen we nog bij TVV


spongebob

Aanbevolen berichten


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Brambo's
Indien er geen transponder zou bijkomen, zou ik graag de kwaliteit van de huidige zenders eerst naar omhoog willen zien gaan. Momenteel heb je bij snelle beelden (films, CSI series, enz.) nog teveel blokvorming. Let bvb. bij VT4 eens op scenes met water, CSI Miami enz.
Zelfs op m'n 82cm CRT Sony TV is het soms een echt blokjesfestijn. Ik kan me dus best voorstellen dat mensen met Plasma of LCD hier nog meer last van hebben.

Als er een transponder zou bijgevoegd worden, dacht ik eveneens aan:
- de regionale zenders (desnoods in sharing) maar zodat je tenminste eens een uurtje het lokale nieuws kan bekijken.
- één+
- canvas + / Ketnet +
- TMF
- Actua TV / S televisie / Life TV (kan afgewisseld worden) aangezien er toch veel herhalingen zijn.
- volwaardig en kwalitatief filmkanaal à la Prime ipv. Action Now
- VTM HD
- VT4 HD (in de toekomst)
- Exqi-kanalen
- SciFi cool
- Liberty Vlaanderen zit al op Hotbird (zou ook in fastscan lijst mogen komen van TVV)
- radio Nostalgie Vlaanderen
- radio Contact Vlaanderen
- Topradio
- Be One

Groeten


voor die zenders die jij noemt zijn al 2 transponders nodig.
regionale lukken niet,de politiek zit ervoor tussen.

de bitrate van VT4 is te laag,haalt nog geen 2000 op piekmomenten,
VRT krijgt dan meer toebedeeld en VT4,
is net of VT4 te weinig krijgt,er zal wel weer iets niet goed lopen met de codering.
ze zullen hem eens moeten herstarten weer.
ook kan het helpen dat ze 1 of 2 zenders eruit doen en ergens anders zetten.
vindt persoonlijk dat de meest bekeken zenders van vlaanderen toch een bitrate van 5 of hoger nodig hebben.
3.5 is iets aan de nipte kant.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Mogen het ook Waalse zenders zijn ?
Ik ben van plan (als die interne cardsharing eens lukt)om eindelijk de kabel weg te doen.
Maar dan mis ik op zondag wel de debatten op RTL en La Une.
Vermits Télésat er binnenkort komt en die zenders gewoon op de analoge kabel en op BelgacomTV zitten, vind ik dat TVV ook die zenders in het pakket moet stoppen.

Voor de rest ga ik akkoord met de zenders van Brambo's.


Ik neem aan dat TVV straks in ieder geval La Une en La Deux van de RTBF gaat doorprikken. Of ze dan ook meteen RTL-TVI erbij pakken... ben benieuwd.

En de RTBF straks ook voor CDS-kijkers in bijvoorbeeld het Familiepakket? La Une heeft lange tijd op veel plaatsen in Nederland op de kabel gezeten. Lijkt mij wel leuk! smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Deevie
Wat heeft het er nu mee te maken dat het in MPEG4 wordt gecomprimeerd? Dit is een louter technical issue en heeft niks te maken met de beschikbaarheid voor TVV en CDS.


maar wel voor de uitzendrechten,als ze zijn overeengekomen dat ze enkel met telesat kaartje te bekijken zijn dan zullen ze niet op de andere kaartjes komen.
en daar vrees ik een beetje voor,
je ziet toch geen VTM of VT4 of consoorten op een CD kaartje ook niet zoals wij geen zenders van nederland kunnen zien die comercieel zijn of zelf nog niet comercieel.
want nederland 4 kunnen we ook niet zien met ons TVV kaartje om maar een vb te geven.
uitzendrechten zijn soms lastig voor een aanbod te vergroten.
hoe klein het landje ook mag zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
je ziet toch geen VTM of VT4 of consoorten op een CD kaartje ook niet zoals wij geen zenders van nederland kunnen zien die comercieel zijn of zelf nog niet comercieel.

Klopt, maar zowel op analoge kabel, digitale kabel als BelgacomTV hebben we zowel "La Une", "La Deux" als RTL-TVi.
Op de digitale kabel heb je nog een aantal extra Franstalige zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf 1 oktober Exqi-Sport via Telenet (digitaal en analoog tussen 18 en 19h)

 

Bron : HLN

 

Vanaf 1 oktober zendt Telenet Exqi Sport, de Belgische themazender van Euro1080, digitaal uit via zijn digitale basispakket. Bovendien zal Exqi Sport ook analoog te bekijken zijn op het analoge mozaïekbeeld van 18 tot 19 uur.

 

Aandacht schenken

De uitzendingen van Exqi Sport, waaronder livewedstrijden en samenvattingen van het Belgische tweedeklassevoetbal (de Exqi League), konden tot nu toe enkel bekeken worden door de klanten van iNDi en Coditel en enkel de HD-klanten van Belgacom TV (vanaf 6 oktober). De zender wil structurele aandacht schenken aan sporten die méér aandacht verdienen. Lokale verankering en beleving zijn de sleutelbegrippen van de zender, zegt Alfacam.

 

Exqi Sport biedt minstens één livewedstrijd van de Exqi League per speeldag. De andere wedstrijden worden na de speeldag samengevat in het programma 'Exqi League Highlight'.

 

Analoog

Exqi Sport zal ook te bekijken zijn op de analoge beeldmozaïek van Telenet, alle dagen van 18 tot 19 uur. Op maandag kan er gekeken worden naar beeldmateriaal en informatie met betrekking tot de Exqi League, terwijl de invulling van de andere dagen afhankelijk zal zijn van het actuele sportaanbod van Exqi Sport.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder extra transponder kunnen ze deze niet toevoegen,ze verhuizen naar 7 oost normaal gezien.

dus weer een probleempje,of exqi sport en exqi culture moeten op 23.5 blijven,

ik zal het weten vanaf 1 oktober hé wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Zopas heb ik ontdekt op Belgacom TV dat ook vtm+ is toegevoegd!

Na Canal+ van vroeger is er nu ook één+, Ketnet/Canvas+ en vtm+!

 

Bij vtm+ op de achtergrond Radio BemBem, de leukste kidsradio.

 

Afbeelding in de bijlage!

 

cool Timm1983

post-1826-1318259932,54_thumb.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een nieuw kanaal dat gestart is vandaag is ExqiSport NL op kanaal 82 en ExqiSport FR op kanaal 83 op Belgacom TV

 

cool Timm1983

post-1826-1318259932,5802_thumb.jpg

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nieuwe zenders in pakket oke maar tegen welke prijs ?

vergelijken met belgacom en telenet is appels en citroenen vergelijken.

bvb bij belgacom geen vlaamse radiozenders in pakket (zwijgen daar in alle talen over)bij telenet analoog tot heden ( hoelang nog ) uitrol dvb-t komt heel dichtbij.

bij belgacom tv een 2 tv is tweede abbo , telenet idem.

dan pas kan discusie beginnen over wat ontbreekt bij tvvl aan zenders.

of iedereen aan het wachten is op equi is wat anders bvb

de rtbf en rtl zenders uit het zuiden des land zou al een prachtige aanvulling zijn.

wat tmf betreft lijkt me dat er betere alternatieven op diverse sats, wat radio betreft nostalgie vl en topradio , zal maar voor een beperkt luisterpubliek zijn, trouwens wat is de beperking om free to air te gaan voor hun op sat, €€€€€€€€.wat de pluskes betreft EEN zend uit in hd . een deftige sportzender met buitenlands voetbal ipv jupiler en 2 klasse dat ontbreekt in tvvl pakket.

maar zal ook hier wel over veel €€€€€ gaan.

en die €€€is de beperking heden ten dage.

ben wel heel zeker geen voorstander van pay per vieuw want dat heeft belgacom en telenet ook en tvvl niet.

een combo hd - dvb-t reciever en er is al veel kijkplezier , daar een abbo bij en intern sharen.

wat moet men nog meer hebben , extern sharen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...