Ga naar inhoud


Rechtstreeks opnemen op de Popcorn Hour


limbo

Aanbevolen berichten

Helaas is mijn Linksys NSLU gestorven. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe NAS, maar ook eentje waar ik mijn dvd's op kan zetten welke fatsoenlijk worden weer gegeven met ondertiteling.

Ik heb zojuist vele artikelen doorgenomen over de Popcorn Hour, ook op sat4all (Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???) maar ik kan nog steeds niet beoordelen of dit is wat ik zoek.

Moet voldoen aan:

1. vanaf Dreambox 7000(kamer)en Dreambox 500(zolder)opnemen. (netwerk)

2. dvd's op schijf popcorn zetten welke via de tv met ondertiteling zijn af te spelen, of via netwerk.

3. Te benaderen vanaf de dreamboxen en eigenlijk heel mijn netwerk.

 

Groet,

Limbo

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben er anders wél al in geslaagd om een netwerk share te maken van de popcorn naar de dreambox, door samba op de dreambox te installeren, alleen krijg ik nu van de popcorn steeds een "no contents found on server". het lijkt er op dat de popcorn geen bestandenlijst binnenkrijgt van de dreambox via samba.

is eigenlijk wel godgeklaagd - al m'n pc's op het netwerk geven die bestandenlijst wél, alleen de popcorn niet.

bon bon, mochten we nog iets vinden dan post ik het hier wel.....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
ik ben er anders wél al in geslaagd om een netwerk share te maken van de popcorn naar de dreambox, door samba op de dreambox te installeren, alleen krijg ik nu van de popcorn steeds een "no contents found on server". het lijkt er op dat de popcorn geen bestandenlijst binnenkrijgt van de dreambox via samba.
is eigenlijk wel godgeklaagd - al m'n pc's op het netwerk geven die bestandenlijst wél, alleen de popcorn niet.
bon bon, mochten we nog iets vinden dan post ik het hier wel.....


Is het wel gelukt om de popcorn aan een share van je pc te hangen?

Ik wilde het eens testen op mijn dreambox, maar heb geen ruimte om samba server te installeren op de dreambox.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk hier met een DM600 en een TVIX6500

De TVIX heeft zelfde chipset als Popcorn.

Het is heel eenvoudig om deze aan elkaar te koppelen.

Heb op TVIX een map Public waar ik opnames van DM in opsla

Werkt stabiel zonder hiks.

Met een DM500 geeft het wel problemen.

Ik sla zelfs epg data op TVIX op.

Afspelen van VOB werkt ook, alleen 5.1 geluid wordt door DM niet omgezet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff - amaai zulle - om een punthoofd van te krijgen, ben nu al de ganse avond aan het zoeken om vanuit de popcorn een share te maken naar de dreambox EN IK HEB HET GEVONDEN !

 

de tip kwam er toen ik na véééél leeswerk op de volgende australische site uitkwam : kolbu (is niet commercieel, zal dus wel mogen die link) die ik bij iedereen zou aanraden om te bookmarken want er staat goede informatie in. Mijn frank viel toen ik de volgende text las :

 

Citaat:
If you want to mount an NFS share, you type nfs://servername:/path. Ditto with Windows-shares, only substitute the nfs-part with smb. Trying to URI-compliant (think web URLs), but failing. The second colon there should not be there. In the URI standard, the colon must be followed by a port number. No port number, no colon. Looks to be following a standard, but isn’t. Worst kind of screwup there is.

 

dus er moet een ":" staan nà de netbios naam.

getest met een share naar "smb:\\dream:\Hdd" en dit werkt NIET.

getest met een share naar "smb:\\192.19.3.99:\Hdd" en dit werkt NIET.

getest met een share naar "nfs:\\dream:\media\hdd\movie" en dit werkt NIET

getest met een share naar "nfs:\\192.19.3.99:\media\hdd\movie" en dit werkt WEL ! Ik krijg eindelijk de bestandenlijst van de movie directory op het scherm en kan mijn opnames afspelen !

 

hiervoor moet de NFS server wel gestart zijn op de dreambox, via instellingen > systeem > services. Samba kan dus eigenlijk uitgeschakeld worden aangezien enkel een nfs share lijkt te werken, met gebruik van het correcte IP adres én een dubbele punt. Zonder die ":" geeft de popcorn een URL-error, trouwens ....

 

Afijn, ben al content dat het werkt. De idiote filtering van de popcorn zorgt er natuurlijk wel voor dat ENKEL .ts bestanden in de lijst verschijnen. Lange opnames krijgen van de dreambox een .ts.nnn suffix, en die worden "uiteraard" niet getoond in de lijst. Weet toevallig iemand of die bestandenlijst-filtering op de popcorn kan bijgestuurd worden ?

 

ik heb de split-size van de dreambox nu op 4GB gezet, zou moeten voldoende zijn om een komplete film in één enkel TS bestand te krijgen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
Pffff - amaai zulle - om een punthoofd van te krijgen, ben nu al de ganse avond aan het zoeken om vanuit de popcorn een share te maken naar de dreambox EN IK HEB HET GEVONDEN !

de tip kwam er toen ik na véééél leeswerk op de volgende australische site uitkwam : kolbu (is niet commercieel, zal dus wel mogen die link) die ik bij iedereen zou aanraden om te bookmarken want er staat goede informatie in. Mijn frank viel toen ik de volgende text las :

Citaat:
If you want to mount an NFS share, you type nfs://servername:/path. Ditto with Windows-shares, only substitute the nfs-part with smb. Trying to URI-compliant (think web URLs), but failing. The second colon there should not be there. In the URI standard, the colon must be followed by a port number. No port number, no colon. Looks to be following a standard, but isn’t. Worst kind of screwup there is.


dus er moet een ":" staan nà de netbios naam.
getest met een share naar "smb:\\dream:\Hdd" en dit werkt NIET.
getest met een share naar "smb:\\192.19.3.99:\Hdd" en dit werkt NIET.
getest met een share naar "nfs:\\dream:\media\hdd\movie" en dit werkt NIET
getest met een share naar "nfs:\\192.19.3.99:\media\hdd\movie" en dit werkt WEL ! Ik krijg eindelijk de bestandenlijst van de movie directory op het scherm en kan mijn opnames afspelen !

hiervoor moet de NFS server wel gestart zijn op de dreambox, via instellingen > systeem > services. Samba kan dus eigenlijk uitgeschakeld worden aangezien enkel een nfs share lijkt te werken, met gebruik van het correcte IP adres én een dubbele punt. Zonder die ":" geeft de popcorn een URL-error, trouwens ....

Afijn, ben al content dat het werkt. De idiote filtering van de popcorn zorgt er natuurlijk wel voor dat ENKEL .ts bestanden in de lijst verschijnen. Lange opnames krijgen van de dreambox een .ts.nnn suffix, en die worden "uiteraard" niet getoond in de lijst. Weet toevallig iemand of die bestandenlijst-filtering op de popcorn kan bijgestuurd worden ?

ik heb de split-size van de dreambox nu op 4GB gezet, zou moeten voldoende zijn om een komplete film in één enkel TS bestand te krijgen.


Dit zou toch moeten werken : "smb://dream/Hdd" of "smb://192.19.3.99/Hdd".

Ik kan toch gewoon vanop de popcorn mijn opnames op de dreambox afspelen via samba. Je moet enkel ervoor zorgen dat je de volledige naam van de share ingeeft :

smb://<ip adres dreambox>/<sharenaam op de dreambox>/

login en paswoord leeg laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Dit zou toch moeten werken : "smb://dream/Hdd" of "smb://192.19.3.99/Hdd".
smb://<ip adres dreambox>/<sharenaam op de dreambox>/
login en paswoord leeg laten.

nee, getest & werkt niet. krijg steeds de melding "no contents on server". De popcorn legt dus wel een samba verbinding, maar krijgt een lege bestandenlijst terug (of een security foutmelding). samba staat in share mode, en op alle andere pc's krijg ik wél een bestandenlijst, denk dus dat het probleem bij de popcorn moet liggen en niet bij de samba van de dreambox.

maar bon, met nfs heb ik het nu ook werkend gekregen, da's het voornaamste.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...