Ga naar inhoud

[ALL] ir-verlenger die werkt met dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was op zoek naar een ir-verlenger waarmee ik mijn apparatuur kan bedienen welke in een afgesloten kast staan.

Hieronder ook een dm800. Ik liep bij een onderdelen winkel tegen een HQ ir-eggs3 aan, waarmee alles zou werken. Nu werken de mediaplayer en versterker als een zonnetje, maar de dm800 wil niet goed werken. Alleen als ik de ab 10 cm van de ir-ontvanger hou, reargeerd de dm800.

Wie van jullie heeft ook een ir-verlenger en werkt deze goed met de dreambox ontvangers? Zo ja, welk merk.

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik gebruik al jaren een Philips-setje de LI-510.

Google er maar eens op; ze zijn (ongebruikt) nog steeds voor een prikkie te koop in Belgie.

Kost dus een paar euro meer verzendkosten.

En werkt prima met de Dreams.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

@limboconnect:

Deze had ik ook op het oog, maar vond 90 euro een groot risico smile

Verreweg de mooiste oplossing daar je de ontvanger bijna niet ziet.

@deninux:

Deze had ik ook gevonden, maar ik wist niet zeker of ze met de dreambox zouden werken.

bedankt voor de tips

Geplaatst:

tja...heb een iets andere oplossing...werkt wel super , maar waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd.

van 1 toestel wat buiten de kast staat, en alle toestellen in de kast, de aansluitingen van het ir oog naar buiten gebracht in een jack (enkel massa en data draad)..en deze dmv jack splitters en kabels allemaal parallel gezet.

werk perfect zonder storing , maar je moet dus wel solderen in elk toestel.

grtx , arnold

Gast SkidzRulez
Geplaatst:

Best raar, ik gebruikte die EGGS3 met de DM7000 en daarmee liep hij als een zonnetje... En de AB is identiek...

Geplaatst:

Ik gebruik ook de EGG-S3 maar die werkt alleen op de dm7000 en niet op de dm800.

Toch een raar verschijnsel omdat ze allebei op dezelfde AB werken. Dan is toch de IR-ontvanger in de dm800 slechter dan die van de dm7000.

Wie kan het zeggen....

kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Gast SkidzRulez
Geplaatst:

De DM800 lijkt wel veel richtingsgevoeliger, ik zal het oog er eens op plakken en zien wat het doet...

Geplaatst:
Origineel bericht van: arnoldl
tja...heb een iets andere oplossing...werkt wel super , maar waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd.

van 1 toestel wat buiten de kast staat, en alle toestellen in de kast, de aansluitingen van het ir oog naar buiten gebracht in een jack (enkel massa en data draad)..en deze dmv jack splitters en kabels allemaal parallel gezet.

werk perfect zonder storing , maar je moet dus wel solderen in elk toestel.

grtx , arnold

arnoldl,

klinkt interressant
had je misschien tijdens het soldeerwerk enkele foto's gemaakt?
zou mooi zijn als dreambox-modding voorbeeld.

chiao

Liberty

Anette Askvik

Geplaatst:

Ik heb de Marmitek Powermid staan en bedien daarmee de DB vanuit de slaapkamer. Dit werkt perfect zolang de kids niets voor de receiver zetten wink

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Ik zelf heb ook het marmitek setje(pyramide)

werkt perfect ook op langere afstand door muren en plafonds.

Ik vraag me aleen af of het niet mogelijk is de mini din van de 7020 te gebruiken,deze is immers voor het aansluiten van een ir zender ontvanger???

Alleen ik heb me suf gezocht of hier een verlenger of iets dergelijks voor te krijgen is???

Een en ander wou ik dan gaan gebruiken om een ontvanger wat in een gesloten kast staat te bedienen.

groetjes aztek

Geplaatst:

ik heb de HQ verlenger terug mogen brengen. In eerste instantie wilde ze deze niet terugnemen, maar na het bellen met HQ wel.

HQ melde dat de dreambox buiten het frequentie bereik lag van hun verlenger (38khz oid).

Ik wil nu de IR controll pro8 gaan bestellen.

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem.

diverse IR-verlengers geprobeerd.

Bij de Dreambox 7000 werkt alles goed en met de Dreambox 800 werkt er geneen.

Ik heb het ook geprobeerd zonder omkasting van de DM800

Ik zou ook wel meer info willen over een IR oog buiten de kast

DM800, VU Solo2 en VU Solo 4K

Geplaatst:

Ik gebruik de Marmitek Infrarood verlenging: IR Control Pro8 met de DM800.

Als je het ir-verlengertje op de gewone manier op het oogje van de DM800 plakt, werkt het niet. Na wat experimenteren met de stand van het verlengertje tov het oog, kwam ik erachter dat als je hem er recht voor plakt, dat ie het wel goed doet. Ik heb er 2 aan elkaar geplakt en met plakband aan de dm080 geplakt. Het ziet er niet uit, maar staat toch in een kast.

post-23294-1318259936,9596_thumb.jpg

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen