jaapvdpol Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Ik was op zoek naar een ir-verlenger waarmee ik mijn apparatuur kan bedienen welke in een afgesloten kast staan. Hieronder ook een dm800. Ik liep bij een onderdelen winkel tegen een HQ ir-eggs3 aan, waarmee alles zou werken. Nu werken de mediaplayer en versterker als een zonnetje, maar de dm800 wil niet goed werken. Alleen als ik de ab 10 cm van de ir-ontvanger hou, reargeerd de dm800. Wie van jullie heeft ook een ir-verlenger en werkt deze goed met de dreambox ontvangers? Zo ja, welk merk. DM7000S/DM500S - Multytenne Twin
limboconnect Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Marmitek Infrarood verlenging: IR Control Pro8 deze gebruik ik zonder problemen. Zoek maar eens op google. Dreambox 7025, 300GB HD (Openpli) Astra-Hotbird,Ziggo XBMC
likus Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Ik gebruik al jaren een Philips-setje de LI-510. Google er maar eens op; ze zijn (ongebruikt) nog steeds voor een prikkie te koop in Belgie. Kost dus een paar euro meer verzendkosten. En werkt prima met de Dreams. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Ðeninux Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 PowerMid Control Anywhere Invisible Control ff googelen en je weet wat het kan en kost DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak
jaapvdpol Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 @limboconnect: Deze had ik ook op het oog, maar vond 90 euro een groot risico Verreweg de mooiste oplossing daar je de ontvanger bijna niet ziet. @deninux: Deze had ik ook gevonden, maar ik wist niet zeker of ze met de dreambox zouden werken. bedankt voor de tips DM7000S/DM500S - Multytenne Twin
arnoldl Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 tja...heb een iets andere oplossing...werkt wel super , maar waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd. van 1 toestel wat buiten de kast staat, en alle toestellen in de kast, de aansluitingen van het ir oog naar buiten gebracht in een jack (enkel massa en data draad)..en deze dmv jack splitters en kabels allemaal parallel gezet. werk perfect zonder storing , maar je moet dus wel solderen in elk toestel. grtx , arnold
Gast SkidzRulez Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Best raar, ik gebruikte die EGGS3 met de DM7000 en daarmee liep hij als een zonnetje... En de AB is identiek...
Kozmoz Geplaatst: 1 oktober 2008 Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik gebruik ook de EGG-S3 maar die werkt alleen op de dm7000 en niet op de dm800. Toch een raar verschijnsel omdat ze allebei op dezelfde AB werken. Dan is toch de IR-ontvanger in de dm800 slechter dan die van de dm7000. Wie kan het zeggen.... kozmoz Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel
Gast SkidzRulez Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 De DM800 lijkt wel veel richtingsgevoeliger, ik zal het oog er eens op plakken en zien wat het doet...
Tonskidutch Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Origineel bericht van: arnoldl tja...heb een iets andere oplossing...werkt wel super , maar waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd. van 1 toestel wat buiten de kast staat, en alle toestellen in de kast, de aansluitingen van het ir oog naar buiten gebracht in een jack (enkel massa en data draad)..en deze dmv jack splitters en kabels allemaal parallel gezet. werk perfect zonder storing , maar je moet dus wel solderen in elk toestel. grtx , arnold arnoldl, klinkt interressant had je misschien tijdens het soldeerwerk enkele foto's gemaakt? zou mooi zijn als dreambox-modding voorbeeld. chiao Liberty Anette Askvik
Alfi Geplaatst: 6 oktober 2008 Geplaatst: 6 oktober 2008 Ik heb de Marmitek Powermid staan en bedien daarmee de DB vanuit de slaapkamer. Dit werkt perfect zolang de kids niets voor de receiver zetten Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast aztek Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik zelf heb ook het marmitek setje(pyramide) werkt perfect ook op langere afstand door muren en plafonds. Ik vraag me aleen af of het niet mogelijk is de mini din van de 7020 te gebruiken,deze is immers voor het aansluiten van een ir zender ontvanger??? Alleen ik heb me suf gezocht of hier een verlenger of iets dergelijks voor te krijgen is??? Een en ander wou ik dan gaan gebruiken om een ontvanger wat in een gesloten kast staat te bedienen. groetjes aztek
jaapvdpol Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 ik heb de HQ verlenger terug mogen brengen. In eerste instantie wilde ze deze niet terugnemen, maar na het bellen met HQ wel. HQ melde dat de dreambox buiten het frequentie bereik lag van hun verlenger (38khz oid). Ik wil nu de IR controll pro8 gaan bestellen. DM7000S/DM500S - Multytenne Twin
hansje Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik heb het zelfde probleem. diverse IR-verlengers geprobeerd. Bij de Dreambox 7000 werkt alles goed en met de Dreambox 800 werkt er geneen. Ik heb het ook geprobeerd zonder omkasting van de DM800 Ik zou ook wel meer info willen over een IR oog buiten de kast DM800, VU Solo2 en VU Solo 4K
albertmol Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik gebruik de Marmitek Infrarood verlenging: IR Control Pro8 met de DM800. Als je het ir-verlengertje op de gewone manier op het oogje van de DM800 plakt, werkt het niet. Na wat experimenteren met de stand van het verlengertje tov het oog, kwam ik erachter dat als je hem er recht voor plakt, dat ie het wel goed doet. Ik heb er 2 aan elkaar geplakt en met plakband aan de dm080 geplakt. Het ziet er niet uit, maar staat toch in een kast. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen