Ga naar inhoud


[pch-100] hoe vanuit internet de FTP server gebruiken ?


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

nu we vanuit de popcorn naar de dreambox HD kunnen kijken, komt het volgende probleem er aan : hoe kan ik vanuit het internet contact leggen met de harde schijf van de popcorn ?

 

de FTP server draait, en poort 21 is gemapt op mijn router. Als ik nu vanuit het internet verbinding maak met mijn ip adres (via "ftp://mijn-ip-adres" in internet explorer) dan krijg ik het volgende schermpje te zien :

 

Citaat:
--------- Welcome to Pure-FTPd ----------

You are user number 1 of 10 allowed.

Local time is now 16:57. Server port: 21.

 

en da's alles. geen mappen, geen knoppen, geen menu-lijn om commando's in te geven - niks ! Mijn bedoeling is dus wel om bestanden te uploaden en te downloaden. Heb al geprobeerd om via "my computer" een netwerk-mapping te leggen "via een externe server" maar ook dan komt hetzelfde scherm naar boven, en kan ik niets kopieren via de file manager.

 

ik zie blijkbaar iets over het hoofd ? Firewall is OK. FTP server vraagt géén id noch paswoord, vind ik ook verdacht. Maar als ik inliog via "ftp://ftpuser@mijn-ip-adres" dan komt steeds datzelfde scherm terug. Ik heb dus blijkbaar wél verbinding met de FTP server van de popcorn, maar kan niets zien/niets doen ?

 

heeft iemand anders hier ervaring mee ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ftp is net gemaakt om van buiten je netwerk in te loggen & bestandsbeheer uit te voeren. Binnen je netwerk kan je best met samba of nfs te werk gaan.

zal eens proberen morgen met ftpuser:1234 in de URL string, maar dat lijkt me al te simpel

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
ftp is net gemaakt om van buiten je netwerk in te loggen & bestandsbeheer uit te voeren. Binnen je netwerk kan je best met samba of nfs te werk gaan.
zal eens proberen morgen met ftpuser:1234 in de URL string, maar dat lijkt me al te simpel


Toch werken ftp linkjes zo user:pasw@ip maar ook is het beter om een ftp client te gebruiken welke maakt niet heel veel uit

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Toch werken ftp linkjes zo user:pasw@ip maar ook is het beter om een ftp client te gebruiken welke maakt niet heel veel uit

en ja hoor - het was inderdaad zo simpel. user:pasw@ip
bedankt voor deze tip !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...