Ga naar inhoud


Smartcardbijdrage Ziggo van de baan


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Beetje laat, maar het stond hier nog niet.

 

http://dutchmedia.nl/blog/?p=1364

 

Citaat:
De eerder aangekondigde digitale basisbijdrage voor de smartcard bij Ziggo vindt geen doorgang. Dit heeft Ziggo-woordvoerder John Burger DutchMedia laten weten. “Voor de jaren 2008 en 2009 is deze definitief van de baan. Vanaf 2010 zijn hier verder geen plannen toe,” aldus Burger. Burger zegt desgevraagd over de reden “we zijn nog druk bezig met het neerzetten van een nieuw bedrijf en we hebben nog niet alles 100% voor elkaar. Denkend vanuit de klant past daar geen nieuwe bijdrage voor smartcards bij en we zijn er ook niet mee bezig”.

Ik vond het toch al een vreemde stap.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Littlesat
Dan vinden ze wel een andere stap op de prijs te verhogen...

Niet iedereen verhoogd elk jaar zijn bijdrages zoals Canal Digitaal wink


Ze zullen toch op de één of andere manier hun investeringen moeten terugverdienen... En die schijnen niet mals te zijn. Aangezien nu ook nog blijkt dat het grootste deel van de bevolking (okee, deels door verkeerde aannames) niet van plan is om over te stappen naar digitale televisie, zullen de kosten door nog veel minder mensen gedragen moeten worden...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: Littlesat
Dan vinden ze wel een andere stap op de prijs te verhogen...

Niet iedereen verhoogd elk jaar zijn bijdrages zoals Canal Digitaal wink


Ze zullen toch op de één of andere manier hun investeringen moeten terugverdienen... En die schijnen niet mals te zijn. Aangezien nu ook nog blijkt dat het grootste deel van de bevolking (okee, deels door verkeerde aannames) niet van plan is om over te stappen naar digitale televisie, zullen de kosten door nog veel minder mensen gedragen moeten worden...


Alsof de analoge abonnee niet meebetaalt aan investeringen benodigd voor digitale tv?

Met 5(?) miljoen analoge abonnee's maal 16 euro iedere maand kun je leuke dingen doen hoor. wink


Zo hoor ik al 1-2 jaar lang verhalen als "het HDTV pakket is véél te goedkoop bij Ziggo, dat houden ze niet vol". Nou, voorlopig kost het nog stééds 3,95 per maand, zelfs nadat "dure" zenders als Eurosport-HD zijn toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Erik Slagter

Aangezien nu ook nog blijkt dat het grootste deel van de bevolking (okee, deels door verkeerde aannames) niet van plan is om over te stappen naar digitale televisie, zullen de kosten door nog veel minder mensen gedragen moeten worden...

Verklaar je eens nader. Er klopt m.i. niets van je redenatie: Analoge (Ziggo) kabelabonnees betalen 15,90 en daar is het digitale basispakket van 60 zenders al bij inbegrepen. Dus als ze niet zouden overstappen naar digitaal, maakt dat qua inkomsten voor de kabelaars niets uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Met 5(?) miljoen analoge abonnee's maal 16 euro iedere maand kun je leuke dingen doen hoor. wink


In het geval van Ziggo dus niet. Dat winst die men op dat maandelijkse abonnementgeld binnenhaalt is nog niet eens genoeg om alleen maar de rentelasten op de langlopende leningen (overname/fusie van de bedrijven en overname particuliere kabelnetwerken) te betalen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Verklaar je eens nader. Er klopt m.i. niets van je redenatie: Analoge (Ziggo) kabelabonnees betalen 15,90 en daar is het digitale basispakket van 60 zenders al bij inbegrepen. Dus als ze niet zouden overstappen naar digitaal, maakt dat qua inkomsten voor de kabelaars niets uit.

Dit verklaart alles. Er zijn genoeg die voor "gratis" digitale kanalen betalen en deze niet eens willen. Onderzoek heeft aangetoont dat de kabel goedkoper kan (zelfs 6 Euro of zo). Maar ik neem nu eens 10 Euro per maand... Dan betaalt iedereen 6 Euro te veel. En als 30% digitaal heeft dan wordt het digitale basispakket bij de kabel al 3*6 Euro + 10 Euro = 28 Euro...

Dus omdat iedereen 16 Euro betaalt zijn 60 digi kanalen gratis... Als alleen de mensen die zouden betalen die het ook willen wordt dat 28 Euro.

Gewoon om maar ff een gevoel te geven dat analoge basisabonnees die niet eens meer zenders (digitaal) willen digitale televisie sponsoren...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Gewoon om maar ff een gevoel te geven dat analoge basisabonnees die niet eens meer zenders (digitaal) willen digitale televisie sponsoren...

Is dat niet overal? Ik sponsor ook Nickelodeon omdat ik Discovery wil terwijl ik een hekel heb aan Nickelodeon. Als ik één AA batterij wil kan dat ook nooit. En naar radio 3FM luister ik nooit maar ik betaal er wel kijk- en luistergeld voor (via de belasting). En een SD-geheugenkaart kleiner dan 128MB is nergens te koop terwijl ik misschien aan 5MB wel genoeg heb. En hoe vaak verdwijnt de gebruiksaanwijzing ongelezen in de afvalbak?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Tja als je het zo gaat bekijken dan schaffen we alle pakketten bij CDS af en hebben we alleen nog maar het Total pakket voor 61 Euro per maand....

Door meerdere dingen samen te voegen zijn dingen wel goedkoper (dan zou alles samen bij CDS dus wellicht 35 euro kosten bijvoorbeeld, als er een realistisch aantal abonnees overblijft). Bij Ziggo hoef je ook niet alle pakketten tegelijk af te nemen, je kan bij digitale TV ook nog extra zenders abonneren als je dat wilt, net als bij CDS.

Als je bij CDS Eurosport 2 of ActionNow! wilt moet je ook verplicht alle zenders uit basis+familie+entertainment erbij nemen. Bij Ziggo hoef je dan alleen één keuzepakket erbij te nemen. Als je KPN Mine interactieve TV neemt krijg je ook Digitenne erbij.

Diverse producten in één verpakking is echt geen uitzondering meer tegenwoordig.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat

Dus omdat iedereen 16 Euro betaalt zijn 60 digi kanalen gratis... Als alleen de mensen die zouden betalen die het ook willen wordt dat 28 Euro.
<knip>
Gewoon om maar ff een gevoel te geven dat analoge basisabonnees die niet eens meer zenders (digitaal) willen digitale televisie sponsoren...

Deze rare redenatie spui je wel meer, maar op reacties ga je meestal niet in.
Zwart-wit TV kijkers sponsorden destijds ook de kleuren-TV.
SD kijkers sponsoren ook de HD-investeringen en uitzendingen van de omroepen.
Autobezitters sponsoren, via motorrijtuigenbelasting, ook wegen waar ze nooit op zullen gaan rijden.
En zo kan ik er nog wel tien verzinnen....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Dit verklaart alles. Er zijn genoeg die voor "gratis" digitale kanalen betalen en deze niet eens willen.


Helemaal gratis is het nu ook weer niet bij Ziggo, men moet een receiver kopen. Alleen dit al schijnt voor velen dus nog een drempel te zijn om digitale tv te nemen.

Verder staat het "wat het boerke niet kent eet ie niet" een overgang naar digitale tv nog in de weg. Het is echt niet zo dat men niet wil, maar meer de angst voor het onbekende. De conservatieve Nederlander vindt het wel goed zo.

Heeft men uiteindelijk eenmaal geproefd van digitaal dan wil men echter niet anders meer. Kwestie van tijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat CDS voor een settop pakket 4 Euro vraagt en voor een basispakket 9.50. Dit is toch wel anders als 16 Euro. Stel CDS vraagt 16 Euro voor het Familiepakket en dat is het minimum pakket wat bestaat... Bij de kabel slikken de basisabonnees dit(!) Ze weten niet beter - en bij CDS zal het totaal niet getolereerd worden.

 

Gelukkig vraagt Ziggo geen geld meer apart voor de kaart. Maar er zal vast wel wat anders voor in de plaats komen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...