Ga naar inhoud


Smartcardbijdrage Ziggo van de baan


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Eigenlijk is CDS gewoon te goedkoop, ik weet het, het is niet een populaire stelling, het is zoiets als "wij gaan de belastingen verhogen".

 

Maar ik had toch liever een iets hoger tarief gezien en dan ervoor zorgen dat ze zich echt onderscheiden door bijvoorbeeld:

 

- logische pakketkeuzes, geen rare koppelingen zoals sport en film of HD met thema

- betere beeldkwaliteit (is al voor bepaalde zenders doorgevoerd)

- ECV3 en 4, subkanalen sport1

- en vult u verder maar aan

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus

Maar ik had toch liever een iets hoger tarief gezien en dan ervoor zorgen dat ze zich echt onderscheiden door bijvoorbeeld:

- logische pakketkeuzes, geen rare koppelingen zoals sport en film of HD met thema
- betere beeldkwaliteit (is al voor bepaalde zenders doorgevoerd)
- ECV3 en 4, subkanalen sport1
- en vult u verder maar aan


Jij denkt dus dat vergaande differentatie zal leiden tot lagere
rekeningen bij de consument? Ik niet. frown
Ik denk dat de optelsom van al die losse bedraagjes van mini-pakketjes en losse zenders zal uitlopen op een hoger eindbedrag voor minder zenders. Al was het alleen al om "de kosten" te dekken,in ieder geval administratiekosten en de kosten van al dat tussentijdse activeren en de-activeren.

Laat maar mooi zoals het is. Noem mij een land waar het beter
is geregeld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
Verklaar je eens nader. Er klopt m.i. niets van je redenatie: Analoge (Ziggo) kabelabonnees betalen 15,90 en daar is het digitale basispakket van 60 zenders al bij inbegrepen. Dus als ze niet zouden overstappen naar digitaal, maakt dat qua inkomsten voor de kabelaars niets uit.

Dit verklaart alles. Er zijn genoeg die voor "gratis" digitale kanalen betalen en deze niet eens willen. Onderzoek heeft aangetoont dat de kabel goedkoper kan (zelfs 6 Euro of zo). Maar ik neem nu eens 10 Euro per maand... Dan betaalt iedereen 6 Euro te veel. En als 30% digitaal heeft dan wordt het digitale basispakket bij de kabel al 3*6 Euro + 10 Euro = 28 Euro...

Dus omdat iedereen 16 Euro betaalt zijn 60 digi kanalen gratis... Als alleen de mensen die zouden betalen die het ook willen wordt dat 28 Euro.

Gewoon om maar ff een gevoel te geven dat analoge basisabonnees die niet eens meer zenders (digitaal) willen digitale televisie sponsoren...


Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Littlesat

Dus omdat iedereen 16 Euro betaalt zijn 60 digi kanalen gratis... Als alleen de mensen die zouden betalen die het ook willen wordt dat 28 Euro.
<knip>
Gewoon om maar ff een gevoel te geven dat analoge basisabonnees die niet eens meer zenders (digitaal) willen digitale televisie sponsoren...

Deze rare redenatie spui je wel meer, maar op reacties ga je meestal niet in.
Zwart-wit TV kijkers sponsorden destijds ook de kleuren-TV.
SD kijkers sponsoren ook de HD-investeringen en uitzendingen van de omroepen.
Autobezitters sponsoren, via motorrijtuigenbelasting, ook wegen waar ze nooit op zullen gaan rijden.
En zo kan ik er nog wel tien verzinnen....



@Littlesat,

Bij vele topics, ook die welke volgens mij weinig daarmee van doen hebben,
breng je vaak in de discussie dat kabel oneerlijke concurrentie is voor satelliet.
Vandaar dat ik (al eerder) het topic Kabel is oneerlijke concurrentie voor satelliet
heb gestart waarin expliciet over de vergelijking kabel <-> satelliet wordt gediscussieerd.

Destijds heb ik je ook al uitgenodigd om daarin mee te discussiëren
maar tot nu toe heb ik daar nog geen bijdrage van jou gezien.
Die uitnodiging staat nog steeds, dus nu misschien wel?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sattaz,

 

Dit oude draadje is verloren gegaan...

 

Maar het gaat erom dat Ziggo geen maandelijkse/jaarlijkse bijdrage gaat vragen voor het kaartje - maar of ze deze bijdrage via een andere weg krijgen (verhogen [analoog] basisabonnement) is natuurlijk een andere vraag. Ik verw8 daarom dan ook dat Ziggo vanaf 1-1-2009 0.50-2.00 EUR per maand duurder wordt. Ik weet dat het speculatie is, maar zo werkt het meestal. Niet alleen bij Ziggo. Eerst blij maken dat aangekondigde extra kosten niet doorgaan -iedereen happy- en vervolgens tariefverhoging. Trouwens het was ook stom van Ziggo om voor de kaart geld te gaan vragen. Dit verhoogd alleen de drempel op digitale-TV. En iedere digitale abonnee is weer een kandidaat voor themapaketten etc.... dus voor nog meer inkomsten :-D

 

De tijd zal het leren...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
@sattaz,

Dit oude draadje is verloren gegaan...



@Littlesat,

Het draadje is niet verloren gegaan maar is nog open volgens mij.

Ik denk dat zolang jij (en wellicht ook anderen) in onderwerpen die er
eigenlijk niet of slechts zijdelings mee te maken hebben de stelling poneert
dat kabel oneerlijke concurrentie voor de satelliet is
het draadje niet alleen open maar ook (uiterst) actueel blijft.

Je kunt daarin nog steeds (ook nu nog) reageren.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Eigenlijk is CDS gewoon te goedkoop, ik weet het, het is niet een populaire stelling, het is zoiets als "wij gaan de belastingen verhogen".

Maar ik had toch liever een iets hoger tarief gezien en dan ervoor zorgen dat ze zich echt onderscheiden door bijvoorbeeld:

- logische pakketkeuzes, geen rare koppelingen zoals sport en film of HD met thema
- betere beeldkwaliteit (is al voor bepaalde zenders doorgevoerd)
- ECV3 en 4, subkanalen sport1
- en vult u verder maar aan



nadat ik mijn combi abbo had opgezegd werd ik gebeld door cd.
daar boden zij mij aan om alleen film te nemen voor 14,90€
dus zonder sport 1. raar he,het blijft een hele rare club daar.

topfield 5500 pvr . aston 105

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: rotel

nadat ik mijn combi abbo had opgezegd werd ik gebeld door cd.
daar boden zij mij aan om alleen film te nemen voor 14,90€
dus zonder sport 1. raar he,het blijft een hele rare club daar.

He, kan dat nu ineens wel? Het wordt dan tijd dat ze alle pakketvormen eens (vooral) duidelijk op hun site zetten.
Misschien meteen een gelegenheid om het wat logischer te maken, dus bv. geen "Thema+HD pakket" want dat slaat nergens op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rotel

nadat ik mijn combi abbo had opgezegd werd ik gebeld door cd.
daar boden zij mij aan om alleen film te nemen voor 14,90€
dus zonder sport 1.


Ik blijf het een belachelijk bedrag vinden. Duurder dan de kabel, en niet eens Film1-HD er bij.

Citaat:

Eigenlijk is CDS gewoon te goedkoop


Hmja, zie boven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS is voor de meeste goedkoper!!!

 

Maar heb je het "all inclusive" pakket (bijvoorbeeld To Pakket met Eredivisie Live, HDTV en alle thema pakketten) dan is de kabel weer goedkoper... En het scheelt ongeveer 3 Euro per maand en bij de kabel krijg je dan ook nog meer op Nederland gerichte themazenders, alle Sport1 kanalen, Sport1HD, Film1HD...

 

Wil CDS groeien, dan zullen ze hier dus moeten snoeien ;-)

 

Zeker het TopPakket mag in prijs omlaag. Deze meest betalende abonnees zijn immers immer gecompenseerd tijdens het Tele2->Eredivisie Live transfer.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo heeft zijn prijs bij mij verhoogd na de overname van @thome.

Heb nog analoge kabel. Beeldkwaliteit voldoet niet onder voor digitaal van Ziggo. Alle kabel is gewoon te duur en CSD is en goed alternatief mits beter pakket. Wie allerlei extra's wil moet daar dan ook maar extra voor betalen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna iedereen heeft hier het over dat de kabel te duur is of duurder dan CDS.

Zou het kunnen komen door dat een bedrijf als Ziggo veel meer kosten heeft als CDS?

Bijvoorbeeld het onderhouden van het cai netwerk,dus versterkers,glas vezel apparatuur,kabel schades in de tuinen en in de stoepen enz.....Hiervoor heb je een behoorlijk aantaal monteurs nodig met een service wagen en de bijbehorend meet apparatuur erin.Dit al kost een hoop geld aan zo n bedrijf.

Ik denk niet dat CDS dit soort kosten heeft en kan dus de bijdragen ietsje lager houden.

Groetn Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer

Heb nog analoge kabel. Beeldkwaliteit voldoet niet onder voor digitaal van Ziggo.


Je bedoelt "beeldkwaliteit doet niet onder voor digitaal"?

In principe zou dat vreemd zijn, aangezien je via analoog geen anamorphic breedbeeld hebt. Via digitaal wel. Dit houdt in dat alle breedbeelduitzendingen via digitaal ~30% meer beeldlijnen hebben, dus scherper zijn.
Mits je de decoder goed insteld natuurlijk, op "16:9".
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft weer dure transponder kosten. SES-Astra moet een satelliet bouwen, deze de ruimte in schieten, op zijn plek parkeren en daar houden... dat kost ook €€€, net als onderhoud aan een kabelnetwerk.

 

Ik had zelfs ergens gelezen een tijdje geleden dat een kabelnetwerk per aansluiting zo'n 6 Euro per maand kost...

 

Een transponder kost meer dan € 5.000.000 op de Astra 1 positie.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Origineel bericht van: spaghetto
Bijna iedereen heeft hier het over dat de kabel te duur is of duurder dan CDS.
Zou het kunnen komen door dat een bedrijf als Ziggo veel meer kosten heeft als CDS?
Bijvoorbeeld het onderhouden van het cai netwerk,dus versterkers,glas vezel apparatuur,kabel schades in de tuinen en in de stoepen enz.....Hiervoor heb je een behoorlijk aantaal monteurs nodig met een service wagen en de bijbehorend meet apparatuur erin.Dit al kost een hoop geld aan zo n bedrijf.
Ik denk niet dat CDS dit soort kosten heeft en kan dus de bijdragen ietsje lager houden.
Groetn Spaghetto
CDS heeft weer dure transponder kosten. SES-Astra moet een satelliet bouwen, deze de ruimte in schieten, op zijn plek parkeren en daar houden... dat kost ook €€€, net als onderhoud aan een kabelnetwerk.

Ik had zelfs ergens gelezen een tijdje geleden dat een kabelnetwerk per aansluiting zo'n 6 Euro per maand kost...

Een transponder kost meer dan € 5.000.000 op de Astra 1 positie.



@Littlesat,

Ik heb zelfs ergens gelezen dat het (overnemen ) per kabelaansluiting zo'n 1575 Euro kost...

In het topic Kabel is oneerlijke concurrentie voor satelliet
dat speciaal gewijd is aan de vergelijking tussen kabel en satelliet
en waar je al eerder bent uitgenodigd om deel te nemen
kun je beargumenteren waarom je de kabel te duur vindt.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...