petry Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Heb inmiddels het GP image vervangen door PLI-jade op mijn DM 7020. Had ook hier graag de VAR verplaatst naar USB stick, kan echter geen optie vinden om dit te doen. Dit was bij Gemini zondermeer mogelijk. Nou weet ik niet of er iets fout is gegaan met het flashen, of dat PLI deze mogelijkheid niet heeft. Wat ik wel kan vinden is: swapfile aanmaken op USB. Heb het forum al afgestruind, kan echter geen hint vinden. Pli is voor mij nog redelijk onbekend, daar ik een verstokt GP gebruiker Ben/Was. Vindt echter de beeldkwaliteit met Pli beter, kan ook gezichtsbedrog zijn. Wie kan me een hint geven Greetz Petry Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!
cosmos Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: petry Heb inmiddels het GP image vervangen door PLI-jade op mijn DM 7020. Had ook hier graag de VAR verplaatst naar USB stick, kan echter geen optie vinden om dit te doen. Dit was bij Gemini zondermeer mogelijk. Nou weet ik niet of er iets fout is gegaan met het flashen, of dat PLI deze mogelijkheid niet heeft. Wat ik wel kan vinden is: swapfile aanmaken op USB. Heb het forum al afgestruind, kan echter geen hint vinden. Pli is voor mij nog redelijk onbekend, daar ik een verstokt GP gebruiker Ben/Was. Vindt echter de beeldkwaliteit met Pli beter, kan ook gezichtsbedrog zijn. Wie kan me een hint geven Greetz Petry Op Pagina 3 in dit topic van rongogo geeft hij het volgende bericht: Citaat: Voor de 7020 is dat wat lastiger omdat er eigenlijk geen /var is. Je zou de symlink van /var/tuxbox/plugins kunnen laten wijzen naar /media/cf/plugins bijvoorbeeld (zelf die directory aanmaken). Dan heb je wel 't grootste gedeelte gehad. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Cobus R Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Maak gewoon een multiboot met usb stick (boxman)of ander image (GEEN PLI deze werkt niet goed samen met multiboot) in de flash en pli op usb en draaien maar genoeg ruimte enz. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
cosmos Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: ome to Maak gewoon een multiboot met usb stick (boxman)of ander image (GEEN PLI deze werkt niet goed samen met multiboot) in de flash en pli op usb en draaien maar genoeg ruimte enz. Beste is (vanwege de regelmatige updates) OoZooN in flash te gebruiken, Barry Allen (BA) op je memory stick of compact flash (CF) kaart en dan de PLi® Images erop of PLi® Jade Final DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
petry Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Zal de mogelijkheden eens proberen. Heb ik weer wat te hobbyen. Greetz Petry. Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!
cosmos Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Origineel bericht van: cosmos Origineel bericht van: petry Heb inmiddels het GP image vervangen door PLI-jade op mijn DM 7020. Had ook hier graag de VAR verplaatst naar USB stick, kan echter geen optie vinden om dit te doen. Dit was bij Gemini zondermeer mogelijk. Nou weet ik niet of er iets fout is gegaan met het flashen, of dat PLI deze mogelijkheid niet heeft. Wat ik wel kan vinden is: swapfile aanmaken op USB. Heb het forum al afgestruind, kan echter geen hint vinden. Pli is voor mij nog redelijk onbekend, daar ik een verstokt GP gebruiker Ben/Was. Vindt echter de beeldkwaliteit met Pli beter, kan ook gezichtsbedrog zijn. Wie kan me een hint geven Greetz Petry Op Pagina 3 in dit topic van rongogo geeft hij het volgende bericht: Citaat: Voor de 7020 is dat wat lastiger omdat er eigenlijk geen /var is. Je zou de symlink van /var/tuxbox/plugins kunnen laten wijzen naar /media/cf/plugins bijvoorbeeld (zelf die directory aanmaken). Dan heb je wel 't grootste gedeelte gehad. Verwarring, bovenstaand bericht is van dAF2000 Hieronder het bericht van rongogo: Citaat: Maak een telnet sessie met je box Maak de volgende dir aan op je cf: mkdir /media/cf/plugins Type het volgende commando: ln -s /var/tuxbox/plugins /media/cf/plugins DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
petry Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 De CF kaartjes welke in de DM7020 gebruikt worden, zijn deze van het type1 (3mm dik) of het type2 (5mm dik)? Heb eigenlijk altijd met usb gewerkt, maar omdat ik sowieso een grotere opslagcapaciteit wil hebben, kan ik netzogoed een CF kaartje halen. Greetz Petry. Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!
cosmos Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Bijvoorbeeld de 4 Gb kun je zo vinden op het web voor nog geen 8 euro te vinden, ff google gebruiken. De maten hoef je geen rekening mee te houden is nu een standaard bij mijn weten. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Gast WizzOfOz Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen met Pli. Ik had veel problemen met het draaien van de rotor (19.2 werd 13.0) maar die werden uiteindelijk veroorzaakt door de bekabeling. Dank voor alle hulp allemaal!
M€®LïÑ Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 ik connect met een mediaplayer naar de dreambox dmv NFS alleen met PLI krijg ik geen toegang terwijl in Darkstar wel alles goed werkt. iemand enig idee waar een verschil kan zitten.? Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
dAF2000 Geplaatst: 13 oktober 2008 Geplaatst: 13 oktober 2008 Origineel bericht van: M€®LïÑ ik connect met een mediaplayer naar de dreambox dmv NFS alleen met PLI krijg ik geen toegang terwijl in Darkstar wel alles goed werkt. iemand enig idee waar een verschil kan zitten.? NFS aan gezet in "services to run"? Ik heb wel wat meer info nodig zoals instellingen...
adri Geplaatst: 15 oktober 2008 Geplaatst: 15 oktober 2008 Wanneer ik Pli-Jade Final gebruik, merk ik regelmatig een grote vertraging en reageert de box voor 10-20 seconden niet meer op de afstandbediening, net alsof deze heel druk bezig is. Bijvoorbeeld bij het zappen met de pijl links of rechts of bij het drukken op de TV toets. In sommige gevallen reageert de box helemaal niet meer en reboot ik hem na een aantal minuten wachten. Dit gebeurd bijvoorbeeld als ik een zender van Premiere of Digital+ (Nagra 3???) selecteer en dan een andere zender wil selecteren. in dat geval lijkt het wel alsof enigma heel veel extra (5 a 6 MB extra) geheugen gebruikt. Ik gebruik een DM7000S, amber display, USB stick voor /var en 32 MB swapfile en draai MgCamd en cardserver. Verder geen extra plugins of programmas geinstalleerd. Wanneer ik een andere image, bijvoorbeeld Gemini 4.50, gebruik heb ik nooit last van dit probleem. Waar zou dit aan kunnen liggen of hoe kan ik het verhelpen? Adri.
M€®LïÑ Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Ik heb idd een vinkje aangezet maar welke info heb je verder nodig? staat er ergens file dit ik kan uitlezen? in ps staat ook geen nfs line, of het moet een andere naam hebben. Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!
Jean-Claude Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 tiens, dit komt me bekend voor. Bij mij gebeurt dit wanneer ik via de knop van mode wil veranderen. Ik zie bvb bij het zappen iets wat mij interesseert, wil dit opnemen en ga dus naar VCR mode maar na het indrukken van de knop gebeurt er 10-20 seconden niets. Net alsof de HD eerst moet opspinnen voordat de VCR mode toegankelijk wordt. Soms wel vervelend..... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
dAF2000 Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 Origineel bericht van: M€®LïÑ Ik heb idd een vinkje aangezet maar welke info heb je verder nodig? staat er ergens file dit ik kan uitlezen? in ps staat ook geen nfs line, of het moet een andere naam hebben. Heb je ook PLi in de flash staan? (voor 't geval dat je multiboot draait). Dat is echt nodig. Als dat allemaal okee is, dan is de harddisk via NFS beschikbaar op /hdd of /media/hdd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen