Ga naar inhoud


wonen in luxemburg


Bari

Aanbevolen berichten

hoi,

 

aangezien ik van plan ben om naar luxemburg te verhuizen aangezien ik een baan heb aangeboden gekregen, heb ik een vraag aan mijn medesatters.

 

Weet iemand waar ik huizen zou kunnen huren (via pb als het niet via board kan) en waar moet ik opletten bij het verhuizen en wonen daar

 

bvd

 

Bari

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Bari

 

De Luxemburgse (Nederlandse) zenders RTL4578 zul je daar wel op de kabel kunnen bekijken.

De Luxemburgers verstaan er wel niets van maar is mooi meegenomen voor de Nederlanders.

Alsook de Franse RTL zenders:

Club RTL, RTL TVI, RTL PLUG, enz...

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na jaren in Luxemburg te hebben vertoefd kan ik je zeggen dat een woning kopen in Luxemburg, en ook het huren, een zeer kostbare zaak is. Ik ken een aantal Nederlanders, waaronder een aantal met een restaurant die nét over de grens in Duitsland zijn neergestreken en daar ongeveer de HELFT betalen voor hun woning dan in Luxemburg zelf.

 

Een zusje van een goeie kennis van ons wilde een kamer hebben in Luxemburg stad en kon kiezen uit 2 kamertjes ; 1 met een raam en 1 zonder raam. Die zonder raam was toen al 900 euro/mnd......!

 

Uiteraard zal er wel wat te huur zijn. Hou in de gaten dat in het noorden de prijzen duidelijk LAGER liggen dan in het midden/zuiden.

 

Of je moet tegen de franse grens aanzitten, maar rondom Luxemburg stad is alles peperduur.

 

Via google kwam ik op een site met huurhuizen in Luxemburg.

En ja hoor : 43 vierkante meter, 1 kamer 1600 euro/mnd Zie hier....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

daar is het mogelijk goedkoper, dus in Duitsland, Belgie, of Frankrijk.

 

In Nederland is het wonen (en autorijden) veel te duur, zeker in de Randstad.

In Frankrijk zijn de kosten absurd, afgezien van een croissant of een stokbrood.

In Duitsland zijn de prijzen het gunstigste in W.Europa...vooral het wonen. Koopwoningen zijn afhankelijk van de lokatie super goedkoop en van bijzonder goede bouwkwaliteit...dus niet van die steile trappen waar je gagarandeerd meerdere keren van je leven finaal je nek over breekt.

 

Luxemburg weet ik niet...maar ik zou zeggen, ga er eens heen, ga naar een supermarkt en koop je inkoopswagen eens vol...dan weet je het.

Prijzen van auto´s als je geen wagen van de zaak krijgt eens checken en praat eens met een makelaar.

Als de nieuwe werkgever erg in je geinteresseerd is zal ie zeker de makelaars kosten en de verhuizing betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De baan zal in luxembourg stad zijn.

 

Ja ik weet dat de prijzen daar absurd hoog zijn, net als in nederland.......

 

ik zal zeker is in de omliggende landen kijken hoe dat zit, maar het moet natuurlijk ook weer niet zo zijn dat ik dan uren in de auto zit erheen wink

 

bedankt tot dusver !

Bari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem anders ff contact op met SNOPPER (hij woont in Luxemburg en werkt volgens mij in Luxemburg stad).

 

Wellicht heeft hij goeie tips voor je of misschien wel een adres,contact voor een woning.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meld mij even hier .... (tussen alle perikelen op de financiele markten)

 

Waar te wonen?

Het ligt eraan waar je komt te werken. Is dit op Kirchberg dan kan ik je aanraden of in het midden van het land te gaan wonen in de driehoek tussen de stad, duitse grens en Mersch. Hier zijn de wegen ok. Mocht je besluiten in Duitsland te gaan wonen heb je inderdaad lagere huurkosten, maar deze worden opgeslokt door de hogere reiskosten (brandstof en afschrijving). Ik woonde vroeger ook in Duitsland en heb dan besloten in Luxemburg te gaan wonen. Na een jaar gaat het reizen de keel uit hangen. Mocht je ervoor kiezen richting Echternacherbrueck te gaan wonen, moet je met ongeveer 40-45 minuten reistijd rekenen. (neem dan even kontakt met JONAS op, hij woont daar).

 

Op dit moment is Trier niet meer zo in als 1-2 jaar geleden. Dit komt doordat het verkeer enorm is toegenomen en regelmatig de files een reistijd veroorzaken van 1 uur en meer. De prijzen zijn ook goed aangetrokken. Intussen komt het Saarland (Perl/Nennig/Merzig) op als leefruimte, mede door de verbinding van de A13 (Saarautobahn). Als je werkt in het zuiden van Luxemburg is de reistijd ok, maar als je naar Kirchberg moet, moet je hier ook rekenen met een ochtend file van 9-10 km langzaam rijdend verkeer. Reden hiervoor is de aansluiting van de A13 op de "Duedelinger". Dit is de snelweg naar Frankrijk en deze is hopeloos overbelast. Kollega's die rond Metz wonen, doen er ongeveer in doorsnee 1.5 uur over.

 

Wonen in Belgie gaat nog wel, hoewel het hier ook afhangt waar je gaat werken. Binnenkort gaat de "Aarler" op de schop (er komt een 3e baan bij) en dit zal tot 2011 goede vertragingen meebrengen. Als je daar gaat wonen, moet je Frans heel goed beheersen, want Walen hebben wel Nederlandse les gehad, maar hebben dit weer helemaal "vergeten".

 

Het gebruik van openbaar vervoer is alleen in hele speciale situaties goed te doen (trein), maar in der regel wordt dit niet gedaan door het lage aanbod (paar buslijnen en 2 treinverbindingen). Als je woont/werkt in de stad is het goed te doen door de vele busverbindingen hier.

 

Het is waar dat huren/kopen hier duur is, maar daar staat een riant salaris tegenover en lage belastingen. Je ziet dan ook dat intussen de nieuwbouw alleen maar residenzen zijn (dat zijn losse appartementsgebouwen met 6-8 appartements).

 

Socio-culturele omgeving:

Ik ken je niet, maar mocht je in het zuiden gaan wonen in de omgeving Esch/Pettange, dan raad ik je aan alvast heel goed de Frane taal te oefenen en mocht je tijd over hebben, ook Portugees bij te doen. Met Duits/Engels kom je hier niet ver.

 

Het zuiden is ook heel industrieel. Het midden en oosten van het land zijn rijk aan natuur en daar kom je ook met Duits heel ver. Van de 425.000 inwoners zijn de helft buitenlanders en je moet dan ook niet verbaasd zijn dat in je eventuele appartements huis naast Portugesen ook veel Engelsen, Ieren, Denen en Ijslanders wonen.

 

Belastingen:

Deze zijn laag mocht je een familie hebben, als je single bent, betaal je goed mee. Ik raad je even aan het eerste jaar met een belastingadviuseur je belasting situatie door te nemen, aangezien de nieuwkomers voor het eerste jaar een belasting voordeel hebben, waarvan ik de details helaas niet meer ken.

 

Schrijf even een PM waar je komt te werken en hoe je familie omgeving eruit ziet, ik kan je dan in de juiste omgeving zetten en een paar links voor woningen doorgeven.

 

Groetjes

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
...dus niet van die steile trappen waar je gagarandeerd meerdere keren van je leven finaal je nek over breekt.



Sorry Drs. IJzerbout, maar deze kon ik toch niet laten liggen.
Dit is toch meer iets voor een kat met negen levens...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
@ Bari

De Luxemburgse (Nederlandse) zenders RTL4578 zul je daar wel op de kabel kunnen bekijken.
De Luxemburgers verstaan er wel niets van maar is mooi meegenomen voor de Nederlanders.
Alsook de Franse RTL zenders:
Club RTL, RTL TVI, RTL PLUG, enz...

cool Timm1983


Dat klopt niet helemaal. Via deze lijst van een Luxemburgse kabelmaatschappij is alleen RTL4 te ontvangen. Verder wel een gevarieerd zenderpakket met o.a. ARD, ZDF maar ook LaUne, LaDeux, RTL-TVI, Club RTL etc. Ook zijn er Portugese, Spaanse en Italiaanse zenders te ontvangen. smile Maar zoals je kunt zien wordt veel van de satelliet geplukt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...