Ga naar inhoud


wonen in luxemburg


Bari

Aanbevolen berichten

als het voor lange tijd is kun je beter een huis kopen.Gewone woning met 2 slaapkamers is amper 200.000 euro.In Belgie betaal je nu veel meer.Kijk eens omgeving Diekirch-Ettelbruck.Vanuit Ettelbruck heb je trouwens een rechtstreekse trein naar Luxemburg stad.Voor de prijs van het openbaar vervoer moet je het daar zeker niet laten.Is spotgoedkoop.n Belgie betaal je voor een trip de lengte van Ettelbruck-Lux 10 euro heen en terug.In lux is dat amper 1,50 euro.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een belangrijk aspect voor wonen in Luxemburg, de Luxenburgers stoken namelijk van alles alcohol. En niet te vergeten de Federweisse ( wijn die je moet kouwen )die rond deze tijd verkrijgbaar is.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vrienden die naar twee jaar in Luxemburg eindelijk hun eigen huis gaan bouwen [aan het bouwen zijn] Moderator OZZO kent ze ook wel.

 

ik kan je zeggen dat het niet allemaal zo makelijk gaat!

als dat je denkt

Luxemburg kent een hoop regels en dat is maar goed ook!!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier is dus Jonas uit Echternacherbrück.

 

Ik werk al sinds 1985 in Luxemburg. en woon sinds 1988 in Echternacherbrück, een klein duits dorpje, 600 inwoners, net over de Sur bij Echternach.

Ik heb het hier echt prima naar mijn zin, en alhoewel de prijzen al wat zijn aangetrokken, is het nog altijd redelijk goedkoop om hier te wonen.

Ik kan je aanraden om eens op www.immobilienscout24.de te kijken en op Postleitzahl de woningen hier in de buurt eens te raadplegen (Postleitzahl hier is 54668). Onze Kreissparkasse heeft ook wel eens wat in de aanbieding, dit vind je op:

http://www.kskbitburg-pruem.de/sonlineplus/proc/docs/immobilienlink.html

 

Het dagelijkse reizen naar Luxemburg went met de tijd. Ik ben nu smorgens 35 minuten onderweg, en om 5 uur 'smiddags terug kan het iets langer zijn. Maar er zijn een paar sluipweggetjes, dus je kunt de files omzeilen.

 

Verder is er een prima busverbinding vanuit Bitburg naar Luxemburg stad met een stop in Echternacherbrück. Deze busverbinding is speciaal voor de pendelaars.

 

Kijk ook eens op dit forum dat speciaal voor de Duits-Lux pendelaars opgezet is:

 

http://www.diegrenzgaenger.lu/

 

Dus als ik nog eens zou moeten kiezen waar ik wilde wonen, geef mij dus maar Echternacherbrück! Gezellige buren wat in Luxemburg moeilijker is.

 

Veel success met zoeken, en met de nieuwe baan.

 

Als er nog vragen zijn, dan neem gerust contact op met mij of met snopper (wij kennen elkaar)

 

 

 

 

Greetz van Jonas

 

Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...