Gast purk Geplaatst: 16 oktober 2008 Geplaatst: 16 oktober 2008 Besten Al enige tijd aan het rondneuzen op dit forum en erg onder de indruk van de Dreambox (en jullie kennis daarvan...) Nu is mijn vraag: ik ben zeer geintresseerd in een DM600 met DVB-C tuner en HDD, echter twijfel nogal als ik de berichten lees over nieuwe images, CCcam etc etc. In hoeverre kan ik zo'n DM600 gewoon 1x goed loaden en dan gebruiken zonder er verder aan te hoeven tweaken? Ik begrijp dat voor jullie dat tweaken juist een beetje de sport is, maar ik wil gewoon een reliable box met PVR mogelijkheid waar ik niet al te veel omkijken naar heb! Alvast bedankt voor jullie feedback!
borsjea Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 Als je op zoek bent naar een FTA ontvanger dan hoef je niets te doen aan je DM600, hoog uit wat settings plaatsen. Wil je meer, en daar en dar kopen de meeste een dreambox voor dan zal je alternative software moeten plaatsen, of koop je box bij een dealer die dit er voor je op set. Firmware hoef je niet zo vaak te installeren, een nieuwe cam versie installeer je vaak gewoon vanuit je luie stoel met je afstandsbediening.
Tonskidutch Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 Purk, welkom op dit forum een dreambox kun je op 2 manieren gebruiken "laid-back" approach (gewoon lekker lui vanuit je zetel) "active" approach (alles zelf doen en actief experimenteren) na enkele jaren ervaring kun je ook stellen het ene sluit het andere niet uit. (wanneer wil je actief en wanneer lui?) het enige dat MOET (active approach) is feitelijk een software emulator erin pompen omdat je anders geen paytv kaartjes kunt gebruiken (zoals je weet is de dreambox uit de doos enkel geschikt voor het dreamcrypt paytv kaartje dus een canaldigitaal kaart kan enkel door een software emulator aan je image toe te voegen) dat geld voor de dm 500+ 600 800 7000 7020 7025 dus allemaal nagenoeg identiek in actieve handeling om dat voor elkaar te krijgen. daarna kun je weer jaren "laid-back" tv kijken. chiao Meantime Mick Roach
druup Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 Lees voor je er een gaat aanschaffen wel een aantal topics door waar gesproken wordt over deze emulatoren. Als je een beetje met computers om kan gaan en je hebt geduld om rustig te zoeken en lezen wat er hier op het forum zoal wordt geschreven dan is het absoluut niet moeilijk en wie weet wil je straks wel meer dan een beetje zappen VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Gast purk Geplaatst: 17 oktober 2008 Geplaatst: 17 oktober 2008 ach, een beetje wegwijs met het internet, iso's , images etc ben ik wel. Dus die box werkend krijgen zal me wel lukken, ik heb alleen geen zin om dat ding iedere week van nieuwe sw/fw te moeten voorzien, that's all. En mezelf kennende zal ik inderdaad na een jaartje toch stiekum een beetje aan mn dreambox gaan tweaken! :-)
boaz Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Maak je in dat geval totaal geen zorgen, ik heb dankzij multiboot nog images van 2-3 jaar oud paraat, en die werken nog altijd prima om TV te kijken, zonder enige aanpassing. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
borsjea Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 @purk, Het is niet altijd nodig om de neiuweste firwareversie op je box te hebben. Ik heb zelf een DM500 en tot een goede maand geleden draaide daar gemini 3.4, had een maand geleden wat problemen met de box, heb de box geupgrade naar gemini 4.4 helaas bleek het toen een voedings probleem te zijn mocht ik dit probleem niet hebben gehad dat dan was de kans zeer groot dat ik nog steeds op 3.4 had gedraaid. Wat ik wel met enige regelmaat update waren mijn cam's in het begin MGcam tegenwoordig CCcam, vaak bieden de nieuwe cam's extra kijk mogenlijkheden. Het instaleren van zo'n nieuwe cam kan vaak met de afstandsbediening. Verder uiteraard regelmatig een softcam plaatsen, ook dit gaat met behulp van een plugin met de afstandsbediening.
boaz Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Origineel bericht van: borsjea @purk, Wat ik wel met enige regelmaat update waren mijn cam's in het begin MGcam tegenwoordig CCcam, vaak bieden de nieuwe cam's extra kijk mogenlijkheden. Het instaleren van zo'n nieuwe cam kan vaak met de afstandsbediening. Verder uiteraard regelmatig een softcam plaatsen, ook dit gaat met behulp van een plugin met de afstandsbediening. ???Wat is volgens jou het verschil tussen een Cam zoals jij omschrijft en een softcam? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
borsjea Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 sofcam is een texbestandje wat weer door cam wordt gelezen. De diverse cam's maken gebruik van diverse softcams. Een veel gerbuikte softcam is sofcam.key deze can door MGcamd en CCcam owrden gelezen. CCcam vindt ik op dit moment de meest eenvoudige cam, maakt tevens je kaartlezer geschikt om abonomentskaartje te lezen, bij deze een aantal andere cams dien je een apart programma, newcs te instaleren. Als je onder een alternatieve firmware bv gemini de laatste CCcam en een config plaats is je dreambox al geschikt om met behulp van je interne kaartlezer te gebruiken en kan softcam.key aan. Met een paar kleine aanpassingen in het config bestandje van CCcam kan je eventueel connecten met andere CCcam servers in huis.
boaz Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Ah, op die fiets. Volgens mij is softcam gewoon een afkorting voor software(matige) cam, itt tot een hardwarematige cam. CCcam is m.i. dus een softcam. Wat jij een softcam noemt is volgens mij een bijbehorend bestand met keys, en daarmee zijn we beland bij iets wat verder niet besproken mag worden. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Henksat Geplaatst: 19 oktober 2008 Geplaatst: 19 oktober 2008 Origineel bericht van: boaz Volgens mij is softcam gewoon een afkorting voor software(matige) cam, itt tot een hardwarematige cam. CCcam is m.i. dus een softcam. Helemaal correct. Wat bovenbuurman bedoelt is de SoftCam.Key Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen