Ga naar inhoud

[500] Mappen van dreambox 500 op externe HDD die aan Fritzbox via USB verbonden is.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag de externe hdd die aan de fritzbox modem verbonden is via USB.

De fritzbox heeft een IP-adres voor de printer en hdd die op deze USB-poort aangesloten kunnen worden.

Mappen met PCś lukt zonder problemen.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groeten,

Frank Olde Riekerink

Geplaatst:

wel ik had al zo'n soortgelijke vraag gelezen bij een ander forum, waar ook heel veel fritzboxies gebruikt worden.

dat kan eigenlijk enkel als de fritzbox als samba of NFS server kan dienen (voor je PC is dat via samba)

samba zou dus zodanig moeten worden geconfigureerd in de fritzbox opdat de dreambox rechten krijgt om op een fritzbox schijfmedium te mounten.

dus voor verder te gaan met het uitvoeren van je wens, is het belangrijk voor jou en voor ons om te weten of je per webinterface of per telnet je fritzbox zodanig kunt aanpassen mbt samba.cfg opdat je een mount zou kunnen proberen?

(een bijkomende zaak is dat dm 500 -de oudere modellen- niet echt lekker op zo'n mount werken mbt opnemen afspelen > vooral als er een flessenhals is, namelijk de usb.

usb is namelijk niet bepaald heel snel en de snelheid gaat straks bepalen of je profijt hebt van zo'n mount)

chiao

House Of The Rising Sun

BTO

Geplaatst:

heb het overigens nog eens nagezocht (wat ik al had gelezen)

daar lukte het uiteindelijk gewoonweg niet

er is blijkbaar een ftp gebruiksrecht combinatie debet aan.

(uh meer werd niet uitgelegd ihad en streamboard)

als positieve resultaten te melden waren over die combinatie die je nastreeft dan was de fritzbox allang een veelvuldig beschreven alternatief.

denk dat je beter een echte ethernet NAS oplossing kunt zoeken

of je PC moet gebruiken voor een opname mount.

chiao

House Of The Rising Sun

BTO

Geplaatst:

Inderdaad, de Fritzbox ondersteund geen Samba/Cifs, althans nog niet.

Leuke van een Fritzbox is dat ie steeds meer kan. Toen ik 'm kocht was ie nog basaal modem. Inmiddels doorgegroeid naar antwoordapparaat en fax met de recente firmware update.

Misschien dat het in de toekomst wel kan.

Misschien een idee om dit eens te opperen in het ontwikkelaarsforum van AVM.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Hallo,

Allereerst bedankt voor jullie antwoorden. Ik had inderdaad al een dergelijk vermoeden, maar wilde het toch graag zeker weten.

Verder heb ik gegeken naar een goede NAS, maar daar schijnen de goedkopere modellen echt tegen te vallen. Ik ga eerst de recording op de PC doen, daarna komt er misschien wel een nieuwe firmware versie voor de Fritzbox.

Als iemand toch iet meer hoort, dan hoor ik dat graag.

Groetjes,

Frank

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen