Ga naar inhoud

[DreamBoxEdit] meerdere regiozenders via DVB-T

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn Dreambox ook een DVB-T kaart en woon in een regio waar ik meerdere regiozenders uit de ether kan halen. Nu doet zich bij de Dreambox hetzelfde probleem voor als bij veel andere DVB-T apparatuur: Je kan maar één regiozender inlezen. Zoals we weten gebruikt Digitenne dezelfde service details voor elke regiozender.

Nu heb ik al in DreamBoxEdit geprobeerd om zelf andere regiozenders aan te maken, maar deze wordt in de dreambox automatisch verwijderd na het uploaden. Weet iemand hoe je dit toch voor elkaar kan krijgen?

Bijgaand vind je twee voorbeelden van details van een DVB-T regiozender.

post-12894-1318259955,931_thumb.jpg

post-12894-1318259955,9579_thumb.jpg

Groet, André

Gigablue UHD Quad 4K Pro (2x DVB-S2X + 2x DVB-C)

Geplaatst:
Origineel bericht van: phil 3548
Heb je de box al eens laten zoeken naar DVB-T zenders?

Ik begrijp je vraag niet goed, maar alle zenders zijn echt gezocht en komen niet uit één of andere settingslijst. Hij ziet diverse regiozenders bij het inlezen, maar laat de laatst ingelezen regiozender staan. De andere zenders verdwijnen automatisch.

Groet, André

Geplaatst:

Is dit niet hetzelfde als op sommige satellietkanalen waar meerdere programma's tegelijk via hetzelfde kanaal worden uitgezonden en je met de groene toets kunt kiezen, bijv. Premiere direct.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:
Origineel bericht van: boaz
Is dit niet hetzelfde als op sommige satellietkanalen waar meerdere programma's tegelijk via hetzelfde kanaal worden uitgezonden en je met de groene toets kunt kiezen, bijv. Premiere direct.

We hebben het hier over de Nederlandse DVB-T. Regiozenders zitten op verschillende frequenties, maar met dezelfde PID's e.d. Niet te vergelijken.

Groet, André

Geplaatst:

Ik heb het gedaan door het netwerk ID,Service ID en Transponder ID te wijzigen in DBEdit en de lijst weer te uploaden naar de box.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen