Ga naar inhoud


Heeft Microsoft wat afgekeken bij Dream Multimedia?


boaz

Aanbevolen berichten

Chinese computergebruikers woest op Microsoft

PEKING - Chinese computergebruikers zijn woest op softwarefabrikant Microsoft. Het bedrijf heeft een programma ontwikkeld dat de achtergrond van het computerscherm op zwart zet als blijkt dat de gebruiker een illegale versie van Windows heeft geïnstalleerd.

 

Het programma, Windows Genuine Advantage, wordt op de computer geplaatst door automatische updates. De computeraar krijgen vervolgens 45 dagen lang om het uur een zwarte achtergrond te zien. De gebruiker kan de achtergrond wijzigen, maar het volgende uur wordt de zwarte wallpaper automatisch teruggeplaatst. Een pop-up waarschuwt de gebruiker ieder uur bovendien voor de gevaren van softwarepiraterij.

 

In een peiling op de homepage van de Chinese regering heeft de overgrote meerderheid van de deelnemers haar ongenoegen over de maatregel van Microsoft laten blijken. Advocaten betwijfelen bovendien of de maatregel van Microsoft wel wettig is, berichtten staatsmedia woensdag.

 

China heeft meer dan 250 miljoen computergebruikers. Ruim 90 procent van de computers draait op Windows, veelal illegale kopieën.

 

Bron: Telegraaf.

 

Toch een stuk vriendelijker dan de Dream methode.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tijgertje
Daarom heb ik het"WARME GEVOEL"alleen maar legale software kost wat maar dan heb je in ieder geval geen zwarte schermen.

Groeten Tijgertje.


En als we dan ook geen blauwe schermen (BSOD) meer zouden krijgen, zou ik ook nog graag betalen......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: Tijgertje
Daarom heb ik het"WARME GEVOEL"alleen maar legale software kost wat maar dan heb je in ieder geval geen zwarte schermen.

Groeten Tijgertje.

En als we dan ook geen blauwe schermen (BSOD) meer zouden krijgen, zou ik ook nog graag betalen......

Kom eens met iets nieuws in plaats van dat afgezaagde.
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een BSOD heb gehad. Niet met XP en ook niet met Vista.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Ja 9 van de 10 keer komt dat blauwe scherm door de brakke hardware of doordat de eigenaar geen verstand van computers heeft en loopt te rotzooien met verkeerde drivers.

 

Ik heb in al die jaren ook nooit een blauw scherm gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...