Ga naar inhoud


==== Ik was een roker en wordt nu NIET ROKER! =====


Ron

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Ome Merde
mhoa, en de staat dan ? het is al zo'n crisis smile

weetje, ik wil wel stoppen maar ik sta er om welke reden dan ook niet 100% achter. ik ben d'r zo één dat er waarschijnlijk eerst wat moet gebeuren maar amen, het zij zo ...

een dodelijke combi :



merDe


Moet je in de keuken onder de afzuigkap roken ????? :D

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na tientallen pogingen te stoppem is het mij nog steeds niet gelukt.Is neem mijn petje af voor een paar kenissen die wel gestopt zijn maar nu z.g. gelegenheids roker zijn geworden.

Die roken alleen maar af en toe een sigarret als het gezellig is of op een feestje. Ze komen wel een maand uit met 1 pakje. Als ik dit al eens zou bereiken ben ik al tevreden.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben NIET akkoord met Ron als hij stelt dat hulpmiddelen uit den boze zijn.

Het is onbelangrijk HOE je stopt, met of zonder hulpmiddelen. Het belangrijkste is dat je er van af geraakt.

Gans mijn leven (vanaf 16/17 jaar) WAS ik een kettingroker. Ik heb verschillende pogingen ondernomen en telkens mislukt. Soms kon ik het enkele dagen, enkele weken uithouden, ja zelfs een één jaar lang. En ik greep naar pleisters: die holpen mij het meest en maakten de nicotinedrang draaglijker.

Dat je dan telkens hervalt is om moedeloos van te worden.

Je doet zo'n grote inspanningen die eerste week, het is zó lastig om door te bijten en eens je hervalt denk je niet meer aan opnieuw stoppen omdat je reeds ervaren hebt hoe lastig het is.

Zo heb ik toch meerdere pogingen ondernomen en uiteindelijk ben ik vandaag een NIET ROKER geworden. En dat is nu op 12 oktober precies VIJF jaar geleden.

Ik heb 5 jaar geleden de sleutel gevonden: de sleutel om NOOIT meer opnieuw te gaan roken en die sleutel wil ik graag doorgeven aan wie stopt met roken.

 

Vermoedelijk gaan mislukte stoppers zich in het volgend verhaaltje herkennen:

 

Je bent gestopt.

De ene enkele dagen, de andere enkele weken of jaren.

Je rookt niet meer, je bent er van af.

Je voelt je beter, jouw adem stinkt niet meer en integendeel, als je bij rokers komt walg je van die nicotinereuk: die zit in hun kleren, in de gordijnen...

En toch...

Op een dag ben je in gezelschap met mensen die roken.

Overtuigd als je bent dat roken slecht is wil je toch nog heel eventjes aan een sigaret trekken en je doet het.

Jouw hoofd begint meteen te draaien,

je krijgt een héél slechte smaak in de mond en je zegt voor jezelf: "bwag, wat is dat slecht".

De avond gaat verder maar je blijft naar die rokers kijken, met die slechte smaak in de mond... en je wil het nog eens "doen" om je te overtuigen dat het inderdaad slecht smaakt...

VERLOREN!

Je bent er aan voor de gedane moeite!

S'anderendaags ga je nog eens een "trekje" doen, meerdere zelfs.

De volgende dag trek je MEERMAALS aan de sigaret van een ander en enkele dagen later ga je opnieuw een pakje kopen!

 

De sleutel om NOOIT meer te hervallen en om dus NOOIT meer te roken?

Eenvoudig maar je moet je ABSOLUUT aan die ENE EENVOUDIGE REGEL houden:

 

Stop NOOIT meer een sigaret tussen jouw lippen!

Niet om stoer te doen,

niet om even te voelen hoe dat voelt,

zelfs niet als ze niet brand.

 

Als je elk contact tussen een sigaret en jouw lippen kan vermijden ga je NOOIT meer roken.

 

Dat is MIJN succes geweest.

En op vandaag blijf ik hetzelfde voorhouden: ik steek NOOIT meer een sigaret tussen mijn lippen, zelfs niet eventjes er tegen.

want de mislukking loert om het hoekje.

 

 

 

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben zelf maart dit jaar gestopt met roken en heb sindsdien geen peuk meer aangeraakt. Ik rookte anderhalf pakje per dag. +/- 30 sigaretten dus, zo'n 19 jaar lang.

 

Ik ben gewoon zonder hulpmiddelen gestopt. Dat is de eerste 2 a 3 weken even lastig, maar iedereen die gewoon een beetje streng voor zichzelf kan zijn, kan stoppen. Daar ben ik van overtuigd.

 

Als ik het kan, waarom dan bijvoorbeeld digipaps niet?

Als je echt wilt stoppen, kan je het ook!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die manier ben ik ook weer aan het roken vervallen

 

Heb 7 jaar niet gerookt ,zat even in een moeilijke tijd sterfgevallen enz

 

Toen was ik op een feestje en heb me laten ompraten een cigaret

te roken .

 

Hoppa op de weg na huis heb ik bij een tankstation een pakje cigaretten voor mij gekocht

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die persoon die mij probeerde om te lullen om een sigaret te pakken had van mij een flinke uitbrander gekregen.

 

Dat is dan wel alles behalve een vriend geweest.

 

Je moet inderdaad wel een beetje sterk en streng voor jezelf zijn. Als ik ergens 3 bloedmooie gewillige en bovenal naakte vrouwen zou zien en mijn vriendin was nergens te bekennen, zou ik ook in even in verleiding komen, maar zou het niet doen.

 

Hetzelfde geldt natuurlijk voor roken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn conclusie is dat een roker NOOIT van roken afkomt.

 

In die tijd dat ik niet rookte had ik ook andere problemen

1.Nerveus

2.opvliegerig

3.enorme eetlust ,mijn gewicht is van 80 naar 140kg gegaan.

 

Die bijwerkingen zijn ook niet gezond!.

 

Wij doen nu zo

Zo min mogelijk roken en de E-peuk helpt er echt bij

 

Ohja in de tijd dat ik niet rookte ging in ook altijd in de

buurt van mensen die rookten ,dat vond ik lekker ruiken !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar krijg je toch weer mijn "onzin" reactie.

Als jij stopt met roken en vervolgens extreem gaat snoepen/eten en dat niet compenseert met sporten, doe je dat toch echt zelf. Je valt zogezegd van de ene verslaving in de andere.

Ook het nerveus en prikkelbaar zijn zit tussen je oren, want de verslaving is na maximaal 20 dagen uit je lichaam en doet je lichaam het zonder nicotine beter dan met nicotine.

Mijn conclusie is dat jij geestelijk gewoon erg vatbaar bent voor verslavingen en invloeden van buitenaf. Je zegt zelf al niet sterk in je schoenen te staan. Dat blijkt ook wel uit het feit dat je na 7 jaar gestopt te zijn zomaar weer een sigaret van iemand aanneemt omdat je jezelf op dat moment wat minder voelt.

De enige manier om van roken af te komen is consequent en hard zijn voor jezelf. Als je dat niet kunt..... kan je niet stoppen met roken, niet stoppen met snoepen, niet stoppen met [vul maar in].

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk het zit letterlijk tussen je oren.

 

Bij mensen die stimulerende/activerende middelen gebruiken

worden de chemische stoffen (hormonen) in de hersenen minder of

meer aangemaakt om het geheel weer in balans te krijgen.

 

Stop je met die middelen kunnen de klieren het tekort of teveel

aan hormonen niet meer corrigeren .

 

Hoe langer je die middelen gebruikt hebt hoe onmogelijker het

voor het lichaam is alles weer in balans te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dit topic is speciaal voor mensen die aan de hand van dit topic besluiten dat ze niet stoppen met roken, maar vanaf vandaag niet roker zijn!
Je stopt dus niet, maar je wordt vanaf de dag van vandaag NIET ROKER.
vanaf de dag van vandaag besluit je dat je WEL wilskracht en WEL karakter hebt. Dat je anderen NIET langer meer hinderd, de gezondheid van anderen niet langer schaad en ook je eigen gezondheid spaart!
reageer NU en besluit te stoppen met deze kankerverwekkende smerige stinkgewoonte!
Ik doe mee, reageer hier onder en stop voorgoed want ik heb WEL karakter, wilskracht en de kracht om het te winnen van een breekbaar stukje kankerverwekkend spul van nog geen 8 cm lengte en 7 mm doorsnede.
IK BEN NIET ROKER!!!
Alle sjag en sigaretten rigoreus in de kliko, dat is niet zonde, het is juist zonde om het te bewaren of weg te geven!
Geen hulpmiddelen halen! Geen pleisters, pillen en kaugom. Als duizenden andere zware rokers dat zonder hulpmiddelen kunnen, kan ik dat zeker, want ik heb wilskracht en karakter!!!

Alleen jammer dat je een beetje de weg kwijt bent...KANKER wordt NIET verwekt....dat krijg je ook niet,dat zit in je....dus leer eerst je les,voor je onzin uitkraamt.en nee ik ben geen roker.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Mijn conclusie is dat een roker NOOIT van roken afkomt.
Iemand zonder ballen niet nee!!

In die tijd dat ik niet rookte had ik ook andere problemen
1.Nerveus Ga eens bij een dokter langs
2.opvliegerig Ga eens bij een dokter langs
3.enorme eetlust ,mijn gewicht is van 80 naar 140kg gegaan.
aan komen na het stoppen is bekent maaaar,,,, als je je eerst helemaal aan de sigaret overgeeft en daarna aan het eten, geeft het al aan dat je niet bepaald sterk in je eigen schoenen staat.

Die bijwerkingen zijn ook niet gezond!.

Wij doen nu zo
Zo min mogelijk roken en de E-peuk helpt er echt bij
Een alcoholist komt niet van zijn drank verslaving af door af en toe een beetje te drinken

Ohja in de tijd dat ik niet rookte ging ik ook altijd in de
buurt van mensen die rookten ,dat vond ik lekker ruiken !
Een stoppende alcohol verslaafde die regelmatig in de kroeg gaat kijken hoe lekker dat biertje ook al weer was,dat zal `m helpen om te stoppen.



Geen wonder dat je niet kunt stoppen

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Origineel bericht van: pukje


In die tijd dat ik niet rookte had ik ook andere problemen
1.Nerveus Ga eens bij een dokter langs
2.opvliegerig Ga eens bij een dokter langs
3.enorme eetlust ,mijn gewicht is van 80 naar 140kg gegaan.
aan komen na het stoppen is bekent maaaar,,,, als je je eerst helemaal aan de sigaret overgeeft en daarna aan het eten, geeft het al aan dat je niet bepaald sterk in je eigen schoenen staat.



Geen wonder dat je niet kunt stoppen


Als je met die symptonen naar de docter gaat krijg je een bloed
onderzoek ,de uitslag daarvan zal vermoederlijk zijn
FT4 te hoog en TSR te laag.

Behandeling:
radioactief vernietegen van schildklier en je hele
leven pillen met chemische hormonen slikken (ook niet echt gezond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stoppen met roken heb je helemaal geen ballen nodig.

Ook de wilskracht-methode werkt averechts omdat je alleen maar zit te wachten hoelang je het volhoudt.

Het is een kwestie van je gedachtengang veranderen.

Want gek genoeg heeft je lichaam helemaal geen afkick verschijnselen zolang je niet aan roken denkt.

 

Hoe je het beste kunt stoppen met roken wordt uitstekend uitgelegd in het boek van Allen Carr"Stoppen met roken".

Het boek is een re-brainwash naar de oorspronkelijke staat van niet-roker terwijl je tijdens het lezen gewoon mag blijven roken.

 

In dit boek wordt ook uitgelegd waarom hulpmiddelen vaak alleen maar een lange lijdensweg veroorzaken en eindigen in een mislukking.

 

Het is zeker de moeite waard om dit boek eens aandachtig te lezen en dan te zeggen;"Jippie, ik hoef niet meer te roken!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Hoe je het beste kunt stoppen met roken wordt uitstekend uitgelegd in het boek van Allen Carr"Stoppen met roken".



Dat zijn van die boeken die je op de stapel van boeken die
dieeten voorschrijven om af te vallen kan leggen.

Het werkt gewoon niet en door het jojo effect bereik je net
het tegendeel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...