Ga naar inhoud


Voom HD verdwijnt bij CDS/TVV per 01/11/08


Amazor

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TV Vlaanderen Nieuwsbrief
Stopzetting Voom HD
Tot onze grote spijt heeft het Amerikaanse entertainmentnetwerk Voom besloten om haar HD-zender niet langer aan te bieden via de ASTRA satelliet.
Vanaf 1 november kan Voom HD dus niet meer worden uitgezonden door TV VLAANDEREN.


Het wordt rustig op de HD-transponder; van 5 naar 3 zenders...
Nuja, ik denk niet dat het een groot gemis zal zijn, ander en beter hopelijk. smile

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ben benieuwd of ze wel weer een andere HD zender ervoor terug kom,

na NL 1 HD is ook geen nieuwe HD zender terug gekomen mad

ik zal de Voom Hd ook niet gaan missen, maar ze hebben keuze genoeg om een andere HD zender ervoor terug te zetten, maar ja CDS he

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Stopzetting Voom HD
Tot onze grote spijt heeft het Amerikaanse entertainmentnetwerk Voom besloten om haar HD-zender niet langer aan te bieden via de ASTRA satelliet.
Vanaf 1 november kan Voom HD dus niet meer worden uitgezonden door TV VLAANDEREN.


Dit verhaal is sowieso vreemd, aangezien ik van Satwatcher had begrepen dat Chellomedia het bronsignaal voor Europa levert. Chellomedia stuurt het signaal via IP naar Canalplus Skandinavië (Thor), en CDS/TVV plukt het signaal vervolgens van Thor af.

De Astra sat komt er dus helemaal niet aan te pas.

Wat wel zou kunnen is dat C+ Skandinavië stopt met Voom-HD, in dat geval zit CDS/TVV inderdaad zonder signaal. Via de UPC kabel zou het dan wel door kunnen gaan.
Een ander mogelijk scenario is dat Voom-HD helemaal stopt (vanuit Amerika), in dat geval gaat de zender bij iedereen op zwart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

signaal zou idd heel goed vanaf Thor kunnen komen ja. maar goed als daar de boel NIET op zwart gaat.. zou t CDS dan gewoon weer teveel geld kosten voor doorgifte?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een beetje vreemd als ze het signaal vanaf THOR betrekken. Persoonlijk zal ik geen traantje laten met het verlies van VoomHD leuke plaatjes maar weinig inhoud :-) en de andere HD zenders krijgen weer iets meer bandbreedte tot hun beschikking.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het kan best zijn dat het signaal afkomstig is van Thor maar omdat abonnees van TVV/CDS het kunnen ontvangen moet het toch op Astra gezet worden. Astra heeft er dus toch mee te maken. De transponder waarop de uitzendingen op Astra lopen kost geld en blijkbaar wordt dit niet door CDS maar door Voom betaald en dit zal te duur zijn.

 

Paul

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FRANSEN PAUL


Het kan best zijn dat het signaal afkomstig is van Thor maar omdat abonnees van TVV/CDS het kunnen ontvangen moet het toch op Astra gezet worden. Astra heeft er dus toch mee te maken. De transponder waarop de uitzendingen op Astra lopen kost geld en blijkbaar wordt dit niet door CDS maar door Voom betaald en dit zal te duur zijn.

Paul


Ik verwacht niet dat Voom-HD aan CanalDigitaal geld betaalt om de transponderkosten op 23,5 te sponsoren. Dat wordt door de CDS abonnee opgehoest.

Het lijkt mij dus eerder andersom te gaan: CDS zal Voom moeten betalen om de zender door te mogen geven. Tevens moet CDS de transponderhuur dus ook zelf betalen. wink (lees: wij abonnee's betalen die rekening)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: FRANSEN PAUL


Het kan best zijn dat het signaal afkomstig is van Thor maar omdat abonnees van TVV/CDS het kunnen ontvangen moet het toch op Astra gezet worden. Astra heeft er dus toch mee te maken. De transponder waarop de uitzendingen op Astra lopen kost geld en blijkbaar wordt dit niet door CDS maar door Voom betaald en dit zal te duur zijn.

Paul


Ik verwacht niet dat Voom-HD aan CanalDigitaal geld betaalt om de transponderkosten op 23,5 te sponsoren. Dat wordt door de CDS abonnee opgehoest.

Het lijkt mij dus eerder andersom te gaan: CDS zal Voom moeten betalen om de zender door te mogen geven. Tevens moet CDS de transponderhuur dus ook zelf betalen. wink (lees: wij abonnee's betalen die rekening)


Dit lijkt me inderdaad juist, maar in dat geval heeft Voom er altijd winst aan. Waarom stoppen ze dan met de doorgifte. Ergens moeten er dan toch kosten (welke?) zijn die hoger liggen dan de ontvangsten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FRANSEN PAUL

Dit lijkt me inderdaad juist, maar in dat geval heeft Voom er altijd winst aan.


Winst maken lijkt me logisch. Een bedrijf gaat geen geld toeleggen. wink
Voom heeft geen reclame-blokken waar ze inkomsten van hebben, dus zal hun grootste bron van inkomsten moeten zijn geld vragen voor doorgave. Net als bijv. Discovery-HD en Eurosport-HD. Die betalen geen geld aan providers. Het zijn de providers die moeten betalen.

Citaat:
Waarom stoppen ze dan met de doorgifte.


Je moet niet alles blind geloven wat je leest. De beslissing om te stoppen kan natuurlijk ook bij CDS/TVV liggen, die Voom mogelijk te duur vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...