Ga naar inhoud


Switches goedkoop/duur: een indruk


mifi

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: ceesv
Ik snap het "overspraak" verhaal niet helemaal, omdat de satcon alleen de geselecteerde ingang doorschakelt en de lnb van spanning voorziet.
Alle 9 overige ingangen krijgen geen voedingsspanning, waardoor er geen signaal is wat kan overspreken.

Dat verbaasde mij inderdaad ook al. En toch zakt het signaal in als je alle LNB's afdekt met een metalen plaat.

m


Je zou nog eens een 2e proef kunnen nemen.
Koppel alle gebruikte lnb's eens los en hang dan nog eens die metalen plaat voor die losgekoppelde lnb's.
Het zou mogelijk zijn, dat die metalen plaat de reflectie van de paraboolspiegel verstoort. Hiermee kan je in ieder geval vaststellen of het overspraak is.

Ik heb de satcon en alle 10 ingangen aangesloten. Slechte ontvangst of overspraak heb ik nooit kunnen vaststellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mifi
Ik zie in je sig dat je een Wave hebt met 16 LNB's. Mag ik vragen welke switches je in gebruik hebt?

m


Spaun SAR411 en SUR411

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dat klopt bij Satconn en elders vind je totaal niets over de specs. Het enige wat ik kon vinden is dat die tent uit Duitsland komt. Zelfs hun site is net als hun switches nog "under construction". sick

De switches zelf worden ongetwijfeld in China in elkaar geknutseld. ** gaap ** zoals zoveel. Wist je dat Chinesen vaak de voorkeur geven aan producten die in het buitenland worden gemaakt? Vanwege de hogere kwaliteit cry

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jozy
Is het verstandiger om de niet gebruikte poorten af te sluiten met een dop of een afsluitweerstand?


-------------------------------------------------------------
'N Dop......u.a. met daarin, 'n afsluitweerstand.

Gr Wiel wink

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ik snap het "overspraak" verhaal niet helemaal, omdat de satcon alleen de geselecteerde ingang doorschakelt en de lnb van spanning voorziet.
Alle 9 overige ingangen krijgen geen voedingsspanning, waardoor er geen signaal is wat kan overspreken.

Ik zal binnenkort eens meten of er spanning op de ongebruikte ingangen van de switch staat. Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar je weet nooit.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Je zou nog eens een 2e proef kunnen nemen.
Koppel alle gebruikte lnb's eens los en hang dan nog eens die metalen plaat voor die losgekoppelde lnb's.
Het zou mogelijk zijn, dat die metalen plaat de reflectie van de paraboolspiegel verstoort. Hiermee kan je in ieder geval vaststellen of het overspraak is.

Dat zal ik inderdaad eens doen. LNB's loskoppelen en dan meten; als het signaal minder is dan met de LNB's aangesloten, weet je al meteen dat er overspraak is.
Vervolgens zal ik ook kijken wat er gebeurt als ik de plaat voor de losgekoppelde LNB's houdt.

Maar nu even niet, want het regent. Ik wil geen water in mijn loshangende kabeleinden en ook niet in mijn nek. smile

Overigens: in mijn vorige proefje hield ik de plaat vlak voor de LNB's en laag, zodat hij niet in de 'kijkrichting' van de schotel kwam.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn satcon switch staat er geen spanning op de niet geschakelde ingangen.

De voeding van mijn ontvanger is er ook niet voor gemaakt om 10 lnb's tegelijk te voeden.

 

Ik ben erg benieuwd naar de invloed van de plaat metaal.

Mijn veronderstelling is, dat je signaal gaat terugspiegelen in de schotel, wat tot verstoringen lijdt.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...