Ga naar inhoud


Satelliet meetapparauur


Rungkut

Aanbevolen berichten

Wat is voor de hobby het meest geschikte apparaat om je schotels af te stellen? Ik lees hier veel over Emitor Micro en dat andere iets duurdere model. Ergens op het net kwam ik de SM2200 tegen. Ik denk dat het wel handig is al ik informatie krijg op dat ding over de satelliet waarop ik aan het afstellen ben (NIT info).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ikzelf pak de dreambox 500, zet hem op satfind en hang dat vervolgens aan een 8" schermpje. Verder een kwestie van afstellen tot je maximaal signaal hebt. Dit omdat ik al deze spullen al had liggen en niet veel geld wilde uitgeven aan professionele satfind hulpjes.

 

Begin iig niet aan die goedkope troepspullen zoals piepertjes, metertjes etc want dan kan je beter met je ogen dicht afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch niet zeggen voor een beginner ventura. Tussen de 250 en 600 euro uitgeven voor iets waar je nog niet veel van af weet ik zou het toch niet doen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
Ik zou toch niet zeggen voor een beginner ventura. Tussen de 250 en 600 euro uitgeven voor iets waar je nog niet veel van af weet ik zou het toch niet doen.


Oefenen baart kunst :D . De andere "goedkope meter" hebben helaas geen spectrum analyseer functie. Met een spectrum analyseer kan men veel sneller zien op welke satelliet men zit. Dat scheelt een hoop tijd (frustraties) en zoek werk. Ipv steeds de schotel af te stellen tot dat men een "lock" zit in het display.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Origineel bericht van: wolverine
Ik zou toch niet zeggen voor een beginner ventura. Tussen de 250 en 600 euro uitgeven voor iets waar je nog niet veel van af weet ik zou het toch niet doen.


Oefenen baart kunst :D . De andere "goedkope meter" hebben helaas geen spectrum analyseer functie. Met een spectrum analyseer kan men veel sneller zien op welke satelliet men zit. Dat scheelt een hoop tijd (frustraties) en zoek werk. Ipv steeds de schotel af te stellen tot dat men een "lock" zit in het display.

------------------------------------------------------------
Ondanks dat in in het bezit ben van prof. app., heb ik in mijn gereedschapskoffer ook de Digisat pro met voeding. En die gebruik ik meestal bij het uitrichten van simpele sat opstellingen, en om het besturen van de diceq motor. En ben tot de concluzie gekomen dat je niet perse' 'n spectrum analyser nodig hebt om 'n instalatie perfect te kunnen afstellen. En dat met het goed kijken en luisteren van, met 'n dergelijk relatief goedkoop instument het goed mogelijk is vast te stellen, op welke satelliet je uitgericht staat. Er van uitgaande dat je over voldoende kennis beschikt, en dus ook de positie van de satellieten moet weten. Als voorbeeld, uitgaande van Astra 19,2gr. door langzaam naar oost en west te draaien, met in achtneming van de geringe afstand waarop de diverze dichtbij gelegen satellieten zich bevinden, is het heel goed mogelijk dit te bepalen.
Hobby gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wielleke
En ben tot de concluzie gekomen dat je niet perse' 'n spectrum analyser nodig hebt om 'n instalatie perfect te kunnen afstellen.

Ik ben het met je eens. Met een goede meter gaat het wel makkelijker en sneller, maar op ervaring gaat het ook redelijk.

Wat aan de Digisat Pro mist, is een indicatie van de BER. Die is voor een optimale uitrichting toch wel erg handig!

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: Wielleke
En ben tot de concluzie gekomen dat je niet perse' 'n spectrum analyser nodig hebt om 'n instalatie perfect te kunnen afstellen.

Ik ben het met je eens. Met een goede meter gaat het wel makkelijker en sneller, maar op ervaring gaat het ook redelijk.

Wat aan dePro mist, is een indicatie van de BER. Die is voor een optimale uitrichting toch wel erg handig Digisat !

m

------------------------------------------------------
Natuurlijk is 'n indicatie van de Ber handig, maar niet echt noodzakelijk.
Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus, ik bedoel dreambox.

 

Origineel bericht van: Rungkut
Jullie geven me weer veel stof tot nadenken! Wat kan ik met een goede satmeter alla de Emitor Digital Nit MEER doen dan met een drambox anders dan de spectrumanalyser functie en/of relaxed TV kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rungkut
Excuus, ik bedoel dreambox.

Origineel bericht van: Rungkut
Jullie geven me weer veel stof tot nadenken! Wat kan ik met een goede satmeter alla de Emitor Digital Nit MEER doen dan met een drambox anders dan de spectrumanalyser functie en/of relaxed TV kijken?

-----------------------------------------------------------
Hoi Rungkut. Van de Emitor digital nit kan ik je totaal niets zeggen. Om de simpele reden dat ik die meter niet ken, mijn meter is van het merk Kathrein. Op degelijke meters met 'n spectrumanalyser fuctie, kun je b.v.b het totale Spectrum ineens bekijken, en dus beoordelen. Je ziet dan zowel de beeld als de geluidsdraaggolf van de diverze freqentie's. En afhankelijk van merk en type nog veeeeeel meer, dus teveel om op te noemen. Om (alle fuctie's ook volledig) te kunnen benutten, vergt heel veel tijd. Ik ondek na jaren nog steeds nieuwe mogelijkheden. Een dergelijke meter is in de meeste gevallen voor hobby te kostbaar, en eigenlijk ook overbodig. In jou situatie zou ik het gewoon via de sat onvanger doen.
Hobby groeten Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: andre123
Hoi
De sm 2200 is een zeer goede Signaalmeter lees hier maar eens
http://www.tele-satellite.com/TELE-satellite-0807/ned/trimax.pdf


Recensies zijn goed, maar zo`n testartikel is nooit objectief. Wie heeft praktijkervaring met deze meter?
Er is overigens ook al een opvolger, de SM 2500.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...