Ga naar inhoud


Satelliet meetapparauur


Rungkut

Aanbevolen berichten

maar ik zou toch als ik slechts éénmaal een schotel ga uitrichten toch eerder proberen om mijn tv en ontvanger mee te nemen naar de schotelopstelling. Zou dan eerder meer investeren in de installatie zelf dan een kleine 500 euro uit te geven aan uitrichtapparatuur.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Zou dan eerder meer investeren in de installatie zelf dan een kleine 500 euro uit te geven aan uitrichtapparatuur.

 

kan me wel voorstellen dat een beetje satellietzaak een dergelijk meetapparaat verhuurt

maar ze zullen het wel als concurrentie zien.

 

raar eigenlijk want service en verhuur leveren toch ook moneta's op.

 

chiao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Zou dan eerder meer investeren in de installatie zelf dan een kleine 500 euro uit te geven aan uitrichtapparatuur.


kan me wel voorstellen dat een beetje satellietzaak een dergelijk meetapparaat verhuurt
maar ze zullen het wel als concurrentie zien.

raar eigenlijk want service en verhuur leveren toch ook moneta's op.

chiao

--------------------------------------------------
De voornaamste reden die ik me kan bedenken om niet verhuren, is waarschijnlijk het fijt dat dat er van alles mis kan gaan, mede omdat voor het gebruik van dat soort instrumenten, de benodige kennes van de gebruiker verwacht wordt. Met het lezen van het bijhorende instructie boekje kom je er echt niet. Ervaring is echt nootzakelijk. En persoonlijk zou ik mijn meters dus ook nooit uitlenen.

gr. wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spectrum meters:

 

Allemaal zwaar overdreven voor een sathobbyist die een enkele keer zijn eigen schoteltje op moet zetten ( daarvoor is de digisat pro al meer dan voldoende ).

 

Zelf heb ik een Satlook Mark 3 en voor de Astra 1-2-3 en of Hotbird is die geheel overbodig en die 2 a 3 % die hij je eventueel wel extra geeft op die bovengenoemde satelieten is ie het geld echt niet waard.

 

Uitrichten van je eigen schoteltje?:

 

Gewoon geduld en kritisch op jezelf zijn en met een digisat pro metertje ga je echt niet de fout in, bovendien zeer veel geschikter voor de gemiddelde satfan

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@d_liver

 

Ik heb m'n set uitgericht met een simpele satfinder en m'n receiver , op een vrije nammidag met open lucht . Heb tot nu toe alleen uitval gehad bij zware onweders die vanuit het zuidoosten opkomen . Dus , die dure meters , echt niet nodig als hobbyist wink

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking
@d_liver

Ik heb m'n set uitgericht met een simpele satfinder en m'n receiver , op een vrije nammidag met open lucht . Heb tot nu toe alleen uitval gehad bij zware onweders die vanuit het zuidoosten opkomen . Dus , die dure meters , echt niet nodig als hobbyist wink



Dat zeg ik

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: smoking
@d_liver

Ik heb m'n set uitgericht met een simpele satfinder en m'n receiver , op een vrije nammidag met open lucht . Heb tot nu toe alleen uitval gehad bij zware onweders die vanuit het zuidoosten opkomen . Dus , die dure meters , echt niet nodig als hobbyist wink



Dat zeg ik

Tja als je niet al te kritisch bent wink

Deze discussie kunnen we nu wel afsluiten, denk ik.

Het gaat hier om verschillende bedoelingen:
De één wil alleen maar kijken en is tevreden zodra hij beeld heeft en ook nog enige slechtweerreserve.
De ander is pro en moet een zo goed mogelijk product opleveren.
En de derde is hobbyist en die wil helemaal het onderste uit de kan en de zaak zo perfect africhten dat... enz., vul maar in.

Het lijkt me dat de pro meestal het meest zal investeren in meetapparatuur, omdat de kosten over vele installaties kunnen worden omgeslagen. Maar hobbyisten zijn vaak ook bereid heel wat uit te geven aan hun hobby.

Het heeft verder niet veel zin, vrees ik, om deze discussie voort te zetten, want de mensen uit de verschillende doelgroepen zullen het nooit eens worden over wat "voldoende" is. Waarvan acte.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat heeft een satmeter als b.v. de Emitor Digital NIT meer aan mogelijkheden dan de dreambox ontvanger zelf muv spectrumanalyse?

 

 

Origineel bericht van: Rungkut
Jullie geven me weer veel stof tot nadenken! Wat kan ik met een goede satmeter alla de Emitor Digital Nit MEER doen dan met een drambox anders dan de spectrumanalyser functie en/of relaxed TV kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn advies: Des te vaker je een schotel afstelt, des te duurder mag je meter zijn. Een meter met meer opties zal de tijd welke nodig is voor het afstellen verkorten.

 

Voor een éénmalige afstelling van een eigen wok is een dure meter volkomen overbodig. Met de theoretische instellingen van een wok, en een goede zekerheid welke kant de schotel op moet "kijken" en de ontvanger bij de hand kom je een heel eind.

 

Omdat ik toch wat meer aan afstellen doe heb ik een Trimax SM2500 besteld, zal deze eens testen en mijn bevindingen hier posten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Nou mensen...zijn we niet een beetje aan het overdrijven.

 

Een 60-80 cm Triax-schoteltje heeft een openingshoek van 2° of meer. Zo´n speelgoed ding met een profi-meter af te gaan stellen is een beetje overdreven. Zeker als het een vaste (niet draaibare) afstelling is.

 

Ga je met schotels van meer als een meter stoeien, dan kan ik me voorstellen dat het eventueel zin heeft.

 

Ik heb mijn schotel van 1,20 mtr zonder al dat geneuzel perfect afgesteld. Draait op dit huis al 15 jaar heen en weer zonder happering. Alleen de LNC is wel eens vervangen. Dat is alles.

De skew heb ik optimaal afgesteld met behulp van een analoge ontvanger. (ook zonder een analoge ontvanger zou me dat prima gelukt zijn)

 

Gewoon je schotel met een signaal metertje van een paar knaken op maximale uitslag afregelen en je BER staat optimaal.

Wil je zeker van je zaak zijn, dan zet je je ontvanger er naast in de tuin of op het dak met een beeldscherm waarop de signaal balken te zien zijn en kijkt of er nog meer winst uit te halen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, Heren,

 

Ik heb een draaibare schotel van 120cm. Een maat van me zei dat ik meer had aan een kettingzaag dan aan een Emitor. Helaas is dat geen optie moet ik proberen de boel goed af te stellen. De installateur die dat een paar jaar gelden voor me gedaan heeft had met prof apparatuur (en veel geduld) betere resultaten dan ik met de dreambox op een keukenkrukje buiten in de kou.....

Maar wat kan ik nou mee meer "zien" dan met een dreambox behalve de spectrum analyze.....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...