Gertitombo Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 Hallo, Mijn flash in mijn Dreambox 7025 is bijna vol. Hoe kan ik delen van mijn flash verplaatsen naar mijn compact flash? Zoals de ETC en VAR directory. Hoe kan ik ook de apps directory verplaatsen en welke directory is het? Er is een 256 MB flash kaart aanwezig en is gemound. Alvast bedankt.
boaz Geplaatst: 2 november 2008 Geplaatst: 2 november 2008 VAR geheel verplaatsen via menu, veiligheidshalve kun je van de var een kopie maken en deze na verplaatsen weer terugzetten. Enkel delen verplaatsen kan maar met enkele plugins, zoals EPG, Tuxmail e.d. via de eigen menu's. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Stijnvogel Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Ik wil ook graag mijn /VAR directory verplaatsen naar de USB stick. Kun je uitleggen in welk menu ik de /VAR kan verplaatsen naar USB? DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax
Tonskidutch Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 nou of dat gaat, is afhankelijk van het image en niet standaard ik dacht namelijk dat er geen enkele menu optie daarvoor bestaat in 7025 images ook al omdat het kassie normaal genoeg geheugen heeft. je kunt beter een en ander weghalen of in het vervolg een barry allen installatie op usb of cf maken met een redelijk compact image in het flash. vaak zijn er extra skins aanwezig met picons en zooi die heel veel plaats vreten. de skin hoeft niet eens actief te zijn, maar toch ben je heel veel geheugen kwijt voor je gaat rommelen met move /var zoals wel zinvol bij de dm 7000 (boaz) zorg eerst dat je de dreambox opschoont (usr/share/enigma2 staan de skins) chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Stijnvogel Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Op dit moment zit er in mijn box de laatste Gemini image. Verder is hij op CCcam helemaal schoon. Nog geen Icons en maar 1 skin. Waarom dan toch de VAR directory op USB stick? Omdat mij is verteld dat je naar flash geheugen een beperkt aantal keren kunt schrijven. Wanneer het flash geheugen namelijk defect raakt dan moet de box de reparatie in of worden vervangen. Een defecte USB stick echter is in 2 minuten te vervangen wanneer deze defect is. Nu zul je misschien zeggen oooh je kunt tig miljoen keer naar flash schrijven maar toch mijn motto is altijd "better save than sorry". Vandaar dat ik nog steeds wil weten hoe ik deze directory naar de usb stick kan verplaatsen. DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax
Tonskidutch Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 je beredenering is duidelijk maar volgens mij veel minder kritisch als jij doet voorkomen. je wilt gewoon niet weten hoeveel flashes ik al heb uitgevoerd. bovendien, zou je dan helemaal niet meer images kunnen updaten als ik jou zou moeten geloven. volgens mij staan er recentere berichten op IHAD om enkel en alleen nog per usb stick te booten als je dat principieel interessant vindt moet je zeker daar eens gaan lezen. een mooi compromis is dan toch een compact goed image in de flash en alles via Barry Allen op de USB stick (MB_images) chiao Empire State Of Mind (part II) broken down Alicia Keys
Soulman Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 ik heb bij ihad wat gevonden....plugin Ik kijk vanavond wel even voor je als je wilt? Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Gast MiLo Geplaatst: 4 november 2008 Geplaatst: 4 november 2008 Ik gebruik altijd het volgende scriptje: Code: root@dm7025:~# cat /media/cf/put_var_on_cfrm -r /etc/keysrm -r /etc/sccerm -r /var/keysrm -r /var/scceln -s /media/cf/var/keys /etc/keysln -s /media/cf/var/scce /etc/scceln -s /media/cf/var/keys /var/keysln -s /media/cf/var/scce /var/scceroot@dm7025:~# Dan staan de keys op de CF kaart. Voordeel is dat je dan ongestraft een key bundel van het internet kan vissen, en deze uitpakken in /media/cf in plaats van in de root. Als er dan binaries of andere ongeregeldheden (ja, het is mogelijk om virussen te maken die zich van dreambox tot dreambox verspreiden!) in de keyfile zitten, dan heb je daar mooi geen heibel mee. Verder combineert dat ook handig met meer images - kun je de keys sharen met alles.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen