Ga naar inhoud


Arion 9400 bezitters met astonmodule


Driewerf

Aanbevolen berichten

Mijn Arion 9400 Hdmi (geen CD versie) heb ik gekocht in combinatie met de Aston 2.07 ci module.

 

Deze module werd mij aangeraden als zijnde een van de beste en meest universeel. Ik heb er altijd geouwehoer mee gehad. Zo erg dat ik op het punt heb gestaan de Arion te vervangen.

Een Dragoncam had ik ook al eens geprobeerd maar deze combi was zo mogelijk nog slechter.

 

Sinds een week of wat heb ik een nieuwe module.

Ik mag hier geen reclame maken voor winkels en merken geloof ik, maar deze combi werkt voortreffelijk en wil ik niet onthouden aan mede Ariongebruikers. Het is de "kracht cam" en komt ook uit Frankrijk.

 

Glimlachend kan ik weer zappen, opnemen, afspelen etc. Samen met de EPG die weer funcioneert kan ik eindelijk volledig gebruik maken van de kwaliteiten van de Arion.

 

Vaak heb ik gelezen over niet werkende modules. Het lijkt mij goed om juist de goed werkende combi's te vermelden om mensen voor een miskoop te behoeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kom, kom, je noemt ook gewoon de naam van de Aston, met versienummer.

Negatieve reclame mag dan zeker wel?

Zolang je alleen zegt dat het goed functioneert, en geen aanbevelingen doet over wel of niet aanschafffen, is er niets op tegen om namen te noemen.

Dus, combi cam/speler werkt goed of niet, zonder oproep of afraden tot koop is geen enkel probleem.

 

En anders mij ook even een bericht sturen svp (ik heb ook zo'n Aston in mijn 9400PvrHdmi die regelmatig vastslaat).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"kracht cam" is toch wel een aardige hint. Ik heb tenminste wel een idee waar ik op moet googlen. Beter nog: "kracht cam PRO".

Vraagje: ondersteunt deze Cam ook Dual descramble? Dus bijv. picture in picture (PIP) mogelijk?

 

Overigens: toch een nadeeltje zo te zien: updaten is wel mogelijk via satelliet, maar alleen via Hotbird. En laat mijn vaste schotel nou op Astra staan.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lemon

Vraagje: ondersteunt deze Cam ook Dual descramble? Dus bijv. picture in picture (PIP) mogelijk?



Wel, daar zou ik nu ook graag eens een antwoord op willen krijgen.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor allen:

Het is inderdaad onzin om de Aston bij naam te noemen en de Powercam Pro niet.

 

Op mijn cam staat V 2.0.3. Updaten kan inderdaad alleen via de Hotbird.

Of het mogelijk is om PIP te gebruiken betwijfel ik. Zelf gebruik ik deze functie niet Volgens mij kan dat alleen met de Aston.

 

Ik heb de cam on-line gekocht. Kant en klaar voor gebruik. Of dat bij iedere aanbieder zo is weet ik niet.

 

Op de site van de fabrikant kun je terecht voor info etc.

Op Sat4all is bij modules meer te lezen over de Powercam.

 

Voldoende info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons vooral je ervaringen weten!

Ik lees elders toch ook wel klachten over de snelheid van zappen. En je kunt denk ik zonder dualdescramble niet gebruik maken van pip of vier zenders tegelijk opnemen. Maar misschien vergis ik me? Ik ben benieuwd.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Power cam pro ondersteund inderdaad dual scamble. Ik gebruik deze cam samen met een aston 1.07 in mijn echostar 5020.

In de aston heb ik een cd en in de power cam een tvv kaartje zitten. Voor deze ontvanger is het een combinatie die zorg draagt dat beide kaarten werken en omschakelen ook redelijk gaat.

Wel viel mij op dat ik begin december met de power cam niet de update kreeg via tvv.

Ikheb het menu van de power cam aangepast en alle coderingen, behalve seca, uitgevinkt.

Hopenlijk werkt de update begin februari dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Hoe is het inmiddels? Werkt de Powercam naar behoren?

Ik wordt nogal sch##tziek van mijn Aston cam die het nodig vindt om meerdere keren op een avond te resetten (vooral bij zappen).

 

Deel svp de ervaringen die jullie hebben met de powercam (pro).

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de Powercam nog steeds naar behoren. Zappen is niet overdreven snel maar hij blijft niet 'hangen' zoal de Aston dat bij mij deed.

 

Sinds enkele dagen heb ik een Reel Avantgarde ontvanger en bij dit apparaat werken zowel de Aston als de Powercam fantastisch.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is inderdaad knap vervelend dat die Aston module nog niet altijd probleemloos werkt in combinatie met de Arion 9400. 't Rare is dat na al die softwareupdates het probleem hier nog altijd niet van de baan is.

Dit zou toch al geweten moeten zijn bij de importeur of bij de mensen die aangepaste software maken voor de CDS/TVV versie.

Heeft er trouwens iemand al contact gehad met de fabrikant van de Aston module om dit probleem kenbaar te maken?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...