Ga naar inhoud


Ontvangst nederlandse kanalen in West-Vlaanderen


q

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Meest dichtbij is Goes met 80km+. Zeer onwaarschijnlijk. Zelfs met een Yagi op het dak zou ik daar weinig tot niets van verwachten.

 

Verder zit je maar 67 kilometer van de joekel in Bouvigny waar M6 analoog met 9,5kW de lucht ingaat. Dat zou de ontvangst van Goes ook nog kunnen storen.

 

Het blijven radiosignalen en je kan zomaar geluk hebben, maar ik zou er niet erg hard op rekenen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vermogen van Goes is 10 kw

Egem 20 kw

Doornik is me niet bekent

Frankrijk 4 kw

 

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

Volgende week als de stukken die ik besteld heb binnen zijn ga ik ook de grote test aan om Goes binnen te halen

met de

GT-U3X32 DVB-T UHF antenne en een Johansson dvb-t versterker

Ik woon 8 kilometer van Roeselare.

 

groetjes Satharry

Link naar reactie
Delen op andere sites

De franse kanalen op 29 en 32 zijn afkomstig van Lambersart en niet van Bouvigny.Alle kanalen op Lambersart,Bouvigny en Mont de Cats kan ik hier ontvangen,de ene soms moeilijker dan de andere.'k Wist niet dat Goes vertikaal uitzond .'k Zal één van de dagen eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: q
Crepion,is dit met een buitenantenne?De franse kanalen ontvang ik met een binnenantenne en versterker op zolder.'k Denk dat de nederlandse kanalen moeilijker liggen.Wat is het vermogen van Goes?Dank voor antwoord.


ik ontvang frankrijk met een antenne op de zolder (dus met een antenne geschikt voor ook een buiten montage) en ik ontvang goes met een buiten antenne (antenne systec pro 45 / die mécanisch zeer sterck is)en met een verterking voor de twee + kopeling filter. (frankijk kan ook zonder verterking)

gaa op de franse forum kijken naar de montage van de lidden / zeer interessant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Als je de Nederlandse (gecodeerde) commerciëlen kan ontvangen, dan heb je nog altijd het probleem dat M6 vanop Bouvigny in gemengde polarisatie uitzendt op k54... En zelfs in Gent geeft dat kanaal nog storing als je een beetje slecht gelegen woont.

Gemengde polarisatie op kanaal 54 crazy Nagenoeg alle TNT zenders in Frankrijk zijn horizontaal gepolarisserd en gemengde polarisatie wordt nergens toegepast in Europa bij TV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Als je de Nederlandse (gecodeerde) commerciëlen kan ontvangen, dan heb je nog altijd het probleem dat M6 vanop Bouvigny in gemengde polarisatie uitzendt op k54... En zelfs in Gent geeft dat kanaal nog storing als je een beetje slecht gelegen woont.

Gemengde polarisatie op kanaal 54 crazy Nagenoeg alle TNT zenders in Frankrijk zijn horizontaal gepolarisserd en gemengde polarisatie wordt nergens toegepast in Europa bij TV.


Mijn gok is dat dit een analoog zender is. De verwijzing naar M6 alleen duid op een analoge zender. Bij digitaal ga je niet één zender uit de mux noemen, maar de mux zelf.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Inderdaad, ik bedoelde de analoge zender van M6 vanuit Bouvigny op K54. En die is gemengd gepolariseerd, net als Arte/France 5 daar op kanaal 51.

klik


voor mij is kanaal 51 en 54 in horizontale zending met een sterckte van 9,5 kw ...

heb ik gelijk of heb ik gelijk ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...