Ga naar inhoud


Ontvangst nederlandse kanalen in West-Vlaanderen


q

Aanbevolen berichten

Op die site staat ergens de uitleg dat het gaat om "polarisation mixte."

En crepion, je hebt 50% gelijk. :D Want M6 en Arte/FR5 zijn even goed te ontvangen verticaal als horizontaal. En dit om mensen ten zuiden van Bouvigny ontvangst te verzekeren van M6 en Arte/FR5, want Hirson (ten oosten van Bouvigny) zendt TF1 op 54H en FR3 op 51H uit (beide 430kW.)

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: crepion
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Inderdaad, ik bedoelde de analoge zender van M6 vanuit Bouvigny op K54. En die is gemengd gepolariseerd, net als Arte/France 5 daar op kanaal 51.

klik


voor mij is kanaal 51 en 54 in horizontale zending met een sterckte van 9,5 kw ...

heb ik gelijk of heb ik gelijk ???

ja sorry je hebt gelijk analoog is mixed polarisatie cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de streek van Roeselare kunnen we de RTBF-zenders goed ontvangen, maar ik heb nog niet gezocht naar de Franse zenders want ik meende dat TNT-sat ook gecodeerd was? Weliswaar met een gratis kaartje voor de Fransen te bezichtigen...

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saterke, er zijn ongeveer 20 franse kanalen free to air .Zelf ontvang ik de franse TNT-kanalen met een binnenantenne met versterker.Hoogte van antenne ongeveer 4 à 5 meter.De RTBF kanalen ontvang ik ook met dezelfde antenne hoewel deze kanalen verticaal gepolariseerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang tijdens deze miezerige dagen Goes hier in Antwerpen met zo'n 40% signaal en 100% signaalkwaliteit en dit met een 91 elements verticaal geplaatste DC4591 van Funke op zo'n 9 meter hoogte.

P.S. zonder versterker ertussen weliswaar.

 

Funke_DC4591.jpg

 

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Johnny,

 

Als jij goes kan ontvangen moet het hier ook mogelijk zijn. Van bij U is goes ongeveer 50 Km. Net zoals bij mij.

Ik was ook van plan om een antenne(s) te plaatsen om eens te zien wat Ik hier allemaal kan binnen halen.

 

Ik zit dan ook weer dichter bij Breda en Roosendaal. Ben benieuwd wat Ik hier kan ontvangen. 'k Hoop dat Schoten niet teveel weg drukt. Is hier 2 Km vandaan.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op 62-64 kilometer van Goes.

(omgeving londerzeel vlaams-brabant)

 

Een tijdje geleden heb ik ook een poging gedaan om Goes te ontvangen....en gelukt!

Ik heb dit +- een maand geleden gedaan toen de analoge zenders van de VRT werden afgezet.

Ik heb een soortgelijke antenne gebruikt. (van Konig: UHF-31-KN)

Wel met een mastversterker Johanson (kan je zien zitten onder de

antenne).

Signaalsterkte 74%

Kwaliteit 97%

 

Prentjes:

 

dscn4397rq2.th.jpg

 

 

clipboard02bc4.th.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TokeMUp,

yep, 48.9 Km volgens Google Earth.

De foto hierboven is wel van het net gehaald, mijn opstelling staat dus verticaal en op een rotor, maar is dezelfde antenne.

Had graag ook nog eens een proefje met een antenneversterker gedaan, maar weet eigenlijk nog niet dewelke ik daarvoor het beste nemen kan.

Zal later nog even een foto online zetten van mijn opstelling en van een zelfgemaakte (nagemaakte)antenne die ik nog moet testen.

Mijn vrouw wordt daar toch zo moe van hé, al die hobby's......

:D :D :D

 

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, denk dat we dat allemaal wel kennen, die reacties van de vrouwen. :D

 

Als ge eens wil testen, Ik heb hier nog een Axing versterker liggen, die je mag lenen voor een test.

 

Als ge morgen tijd heb, Ik zit in A'pen centrum in de voormiddag normaal en als het uitloopt in de namiddag.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TokeMUp,

wreed bedankt voor het aanbod, maar ik pas hiervoor even, uit tijdsgebrek.

En ook nog omdat die 4 uur, voor 20 km, onderweg naar jou en terug me nog steeds last aan men maag bezorgen.

crazycrazy:D :D

Ik ben der nog altijd niet goed van seg, zo'n file toestanden, dat wil ik echt niet meer meemaken.

Beste groeten en in elk geval nog eens bedankt,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

[off topic]Ge moet hier uwe weg kenne, anders moet ge aanschuiven bij de rest. Ze spreken allemaal over files in A'pen. Ik zie ze raar of zelde. [/on topic]

 

Als je hem een keer wil proberen laat je het maar weten met een PM. Dan kunnen misschien eens halverwegen afspreken. Scheel al 2 uur voor U :D

 

Ik zit hier 2 Km van schoten. Zonder versterker op mijn binnen antenne, die niet echt gunstig hangt (praktisch tegen zijgevel het verst van de mast) ontvang Ik ongeveer 45 dB met een versterker er aan heb Ik 65 dB.

 

Zal wel veranderen als Ik een buiten antenne ga plaatsen.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

AGF00011.JPG

AGF00012.JPG

AGF00013.JPG

 

Als ik nu eens wist hoe ik die foto's een beetje kleiner van formaat moest kunnen maken hé.....

Als ze een probleem vormen mod, zwier ze er dan effe terug af als ge wilt hé.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Johnny,

Je foto's even via e-mail versturen naar jezelf. Bij een Vista PC vraagt hij om de foto's te verkleinen en kun je het formaat kiezen. Dan die verkleinde foto's opslaan en uploaden. Werkt je samsung ontvanger goed? Je hebt goede ontvangst-resultaten, maar de zendmast Breda lukt helemaal niet? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dunhans,

ik heb de mod reeds gevraagd om ze er even terug af te halen tot ik ze heb aangepast, want ze zijn niet enkel te groot in formaat maar ook nog eens te groot in Kbytes denk ik.

Misschien kan ik ze op de plaats van lokatie zelf wel vervangen door kleinere....ga effe proberen....

Zo, dit heb ik ondertussen al kunnen inperken naar minder dan 35K, maar die grootte kwa formaat dat heb ik nog niet voor mekaar.

Maar we wijken af, voor zij die de zelf nagemaakte antenne willen proberen, daar wil ik wel even de maten voor doorsturen, dan meet ik hem wel terug even op daar ik mijn eigen plannetje kwijt ben.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...