Ga naar inhoud


Eutelsat W4 at 36.0°E Russia beam?


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om de Eutelsat W4 36 graden oost, Russia beam te ontvangen in Nederland (Amsterdam), en zoja, wat is hier voor nodig (1m? 2m? 3m? 10m?). Ik heb het zelf nog niet kunnen testen omdat er nu een gebouw voor staat, echter als ik weet dat deze beam te ontvangen is, ga ik eens zoeken naar een andere plek voor mijn schotel.<p>ps. het gaat me om 't NTV plus pakket..<p>[ 06-02-2002: Bericht gewijzigd door: frozen-sky ]</p>

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Steven heb jij ontvangst-ervaring met deze kanalen? Dan wordt het interessant om naar weer een grotere schotel te gaan zoeken. Op die manier krijg ik wel een overdekte tuin.<p>groeten,

Zeeman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door steven94:

<strong>hallo,<p>dat gaat zeker , alleen heb je een schotel nodig van ongeveer 2meter.

kijk maar eens naar de beam

http://www.eutelsat.com/satellites/coverage/downlink/36ew4_2.gif<p>groeten</strong><hr></blockquote><p>Heb je dit uit eigen ervaring of haal je dat uit het footprint plaatje? Ik heb ook ERG veel intresse in het ontvangen van het NTV pakket op Eutelsat W4 maar mij is altijd verteld dat dat totaal onmogelijk is in Nederland, door meerdere mensen.<p>Als het met een 1.8m Channel Master oid zeker weten mogelijk is begint dat toch wel extreem intressant te worden. Dan maar wat horizonvervuiling voor de buren erbij smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de footprint zo bekijk dan zou ik zeggen dat kan nooit.

Maar het gebeurd wel vaker dat een footprint groter uitvalt dan op papier staat.

Alleen een praktijk test kan uitsluitsel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,<p>ik ben eens dieper gaan graven en het moet mogelijk zijn met een schotel van 2.50 meter , je kan ook proberen met een offset van 1.8 meter maar channel master is er niet bij.

zelf heb ik er geen ervaring mee , maar met een beetje rekenen kom je er ook wel.

misschien is er hier iemand die dat eens kan testen met verschillende grote van schotels.

maar ontvangst in nederland is perfect mogelijk.<p>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bang dat 't voor mij momenteel niet weggelegd is om dit uit te gaan proberen (ben ook maar een arme student).<p>In iedergeval wel intressant om te onthouden dan 't mogelijk zou moeten zijn :-)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat NTV+ pakket , is dat anders dan NTV+ op de hotbird ?

Gr. Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet het maar.

Ik kijk in de omgeving van Frankfurt/Duitsland met 1,20 mtr en er is geen spoor van W4 op 36° oost te ontdekken. Ik zit dus nog gunstiger t.o.v. de footprint dan in Nederland. Op dezelfde positie staat ook nog Sesat en die komt perfekt binnen.

Je moet trouwens een adapter voor je LNC plaatsen voor W4 omdat deze circulair gepolariseerd is.

Die adapter bestaat uit een teflon plaatje dat dwars in de feedhoorn geplaatst wordt. Dit geeft een verbetering van een slordige 3dB op circulaire signalen.

Ik denk dat je het wel kunt vergeten.<p>Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...