Ga naar inhoud


[DM7025(+)] Bestandsgrootte opname


vGnp

Aanbevolen berichten

Op mijn 7000S kan ik instellen bij welke grootte ik opnames kan laten "knippen", waarbij de opname in meerdere delen wordt verdeeld.

Kan ik dat ook met mijn 7025? Of is dat image afhankelijk?

Ik draai GP2 op mijn 7025

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik was deze posting al weer vergeten, maar liep afgelopen week weer tegen het probleem aan. Opname gemaakt op m'n 7025, met DCC de opname (die circa 5,5 GB groot was) naar m'n Windows PCtje getrokken, en was alles > 4 GB kwijt.

Op m'n 7000 kun je instellen na welke opname grootte er "geknipt" wordt. Zo kun je het in delen binnenhalen.

Het keuzelijstje van de 7000: 650 MB - 700 MB - 800 MB 1 GB - 1,5 GB - 2 GB - 4 GB - 8 GB - 16 GB

Waarbij die laatste twee te groot zijn voor Windows.

Is er ook zoiets instelbaar op de 7025 of zijn er andere manieren om de opname in delen naar de harddisk van m'n PCtje te krijgen?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: DeBeek
Bij NTFS is dit bijna onbeperkt


Ik loop er net weer tegenaan. En aangezien het een PC met Vista als OS is, is het toch NTFS? En dan moet het toch > 4GB kunnen?
Of zou het een beperking in DCC zijn? Ik gebruik E2 DCC versie 1.10

vGnp

Edit: Ik ben er inmiddels achter. Het "geweldige" Vista heeft mijn externe schijven FAT32 geformatteerd.
Dankjewel Microsoft! NOT mad

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, maar Vista, formatteert dat dan geheel spontaan?

Iedere versie tot nu toe vraagt volgens mij toch even hoe geformatteerd moet worden?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dus. Anders had ik toch niet voor een beperkt filesystem gekozen? Ik heb een PC met een "slide-in slot" voor externe harddisks, heb er meerdere, en nog nooit een vraag gezien in welk filesystem ik de externe schijven zou willen formatteren.

Tenzij die dingen natuurlijk af fabriek met FAT32 komen.

Dat vind ik dan wel errug crazy

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal die disk wel FAT32 af fabriek zijn verkocht.

Of de fabriek, of jij hebt 'm geformatteerd.

Niet alles ligt aan Vista, nog net niet. wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het zo dat externe schijven over het algemeen als FAT32 uit de fabriek komen.

Dit is gedaan om de compatibiliteit met de meeste computers te garanderen.

 

Ik formateer ze meteen naar NTFS als ze voor een Windows PC gebruikt moeten worden. Als ze alleen voor een Linux PC gebruikt moeten worden dan wordt het meestal ext3.

 

Veel PC's komen ook nog met FAT32 schijven uit de fabriek omdat de meeste imaging programma's die ze gebruiken om het OS en de programma's er op te zetten geen NTFS ondersteunen.

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Helaas is het zo dat externe schijven over het algemeen als FAT32 uit de fabriek komen.
Dit is gedaan om de compatibiliteit met de meeste computers te garanderen


Maar dan verwacht je toch van een OS zoals Vista dat er direct gevraagd wordt om om te zetten naar NTFS i.v.m. de betere/meer veilgheidsfunctie's van NTFS? shocked

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Maar dan verwacht je toch van een OS zoals Vista dat er direct gevraagd wordt om om te zetten naar NTFS i.v.m. de betere/meer veilgheidsfunctie's van NTFS? shocked

Nee. Externe harddisks worden vaak gebruikt om bestanden uit te wisselen tussen verschillende computers. En dan is een filesysteem gebruiken wat op meer computers werkt een vrij logische standaard-instelling.

Als je zelf weet dat je de HDD alleen op PC's met NT/2000/XP/Vista en nog wat andere systemen die NTFS ondersteunen gaat gebruiken kun je hem zelf omzetten, of dat pas doen als je tegen de limieten van FAT32 aanloopt.

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
Aan de andere kant is het aantal besturingssystemen dat niet met NTFS overweg kan niet zo heel groot meer.
Kan OS X er mee overweg? Dat is de enige waarvan ik het niet weet.


Ik denk het wel. OS-X is (qua kernel) gebaseerd op FreeBSD en daar is de module ntfs-3g voor beschikbaar.
(ntfs-3g gebruikt men binnen de Linux comunity voor het read/write beschikbaar maken van ntfs-devices)

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...