Ga naar inhoud


Kunst(kerst)boom


Eastwood

Aanbevolen berichten

Ieder jaar ontstaat hier de ruzie over hoe de takken van onze kunstkerstboom in de stam gestoken moeten worden.

Op advies van een kennis de "gebruiksaanwijzing", het blaadje met de indeling van de kleurencodes van de takken nog een paar keer gekopieerd, om het vooral niet kwijt te raken.

En wat is er tijdens de verhuizing gebeurd: het schema is zoek eek

De grootste takken onderaan daar komen we nog wel uit, maar hoe nu verder?

Heeft er iemand zo'n kleurcodeschemaatje liggen om deze ff onder de scanner te leggen en hem voor eens en altijd te publiceren?

PM-en mag natuurlijk ook.

BTW: merk boom is MCC (van de makro) type 13 = 180 cm, vlamvertragend.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Eastwood01

En wat is er tijdens de verhuizing gebeurd: het schema is zoek eek
De grootste takken onderaan daar komen we nog wel uit, maar hoe nu verder?

Het is waarschijnlijk onzinnig, maar is het een idee om een echte boom te kopen en die te gebruiken als voorbeeld? Dan geef je hem daarna aan de buren, of zo... smirk

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Eastwood01
De grootste takken onderaan daar komen we nog wel uit, maar hoe nu verder?

Misschien een open deur maar na de grootste takken komen de één na grootste en daarna de twee na grootste etc.
Dus even van alle kleuren een takje nemen en deze op grootte sorteren en je hebt de kleur volgorde.
Misschien een creatief idee: steek eens de takken willekeurig in de boom of de grootste boven en dan naar beneden werken, 1 ding is zeker dan, niet veel mensen zullen zo'n boom hebben.
Misschien ben je dan wel zelfs een trendsetter. Het is een aantal jaren geleden ook in de mode geweest om je boom ondersteboven aan het plafond te hangen dus niet is te gek!
Upsidedown2.jpgmaryhowelltree.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

<quote>Misschien een open deur maar na de grootste takken komen de één na grootste en daarna de twee na grootste etc<unquot>

 

Helaas, wat ik me van de vorige keer herineer, is dat dit niet opgaat. Ja voor de onderste en bovenste takken gaat dit nog wel. Afhankelijk of je jouw foto neemt als voorbeeld of gewoon....:)

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor wat het waard was, de boom zit in elkaar. Bedankt in ieder geval voor de morele steun. laugh

Ik had gelijk: de grootste takken zaten niet onderaan, maar een rij hoger. En voor de rest maar een beetje aangeprutst.

Toch zal ik me geruster voelen als ik de beschrijving heb gevonden. Wat mij betreft mag deze vraagstelling gesloten worden.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eastwood01
Nou voor wat het waard was, de boom zit in elkaar. Bedankt in ieder geval voor de morele steun. laugh
Ik had gelijk: de grootste takken zaten niet onderaan, maar een rij hoger. En voor de rest maar een beetje aangeprutst.
Toch zal ik me geruster voelen als ik de beschrijving heb gevonden. Wat mij betreft mag deze vraagstelling gesloten worden.


Goeiedag, nu al een kerstboom opgezet ?? Wat een onzin.. mad

Het moet nog Sinterklaas worden, wat zal dat snel vervelen als je zo gauw een kerstboom opzet.

een kerstboom moet juist bijzonder zijn, dus een weekje voor de kerst opzetten dan blijft het bijzonder

met deze reactie zal ik wel wat over me heen krijgen, maar dat mag, zo heeft ieder zijn eigen mening

en de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinterklaas, daar doen wij helemaal niet aan. Maar ik respecteer de mensen die dit wel doen, mogen ze ook zelf weten, toch.

En je hebt inderdaad een punt: een kerstboom moet juist bijzonder zijn... . Zowiezo: een Kerst moet bijzonder zijn....

Wat is er nou mooier dan op een besneeuwde dag -zoals vandaag- met een paar mensen, in de gezellige -kerstsfeer- een boom(pje) opzetten en zo? Deze kerst wordt -dat weten wij nu al- voor ons een van de mooiste Kersts (of Kersten?) sinds tijden.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je eenmaal weet hoe je boom in elkaar gezet moet worden pak je direct ook even wat potjes met verschillende kleuren verf.

Vervolgens verf je de uiteinden per laag een bepaalde kleur.

Ook dat stuk waar je de takken insteekt schilder je van de binnekant die kleur zodat als je de tak er insteekt/hangt dit afgedekt wordt.

 

Ben je meteen van het probleem af voor de volgde jaren en kun je de handleiding ook nooit meer kwijt raken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: Eastwood01
Nou voor wat het waard was, de boom zit in elkaar. Bedankt in ieder geval voor de morele steun. laugh
Ik had gelijk: de grootste takken zaten niet onderaan, maar een rij hoger. En voor de rest maar een beetje aangeprutst.
Toch zal ik me geruster voelen als ik de beschrijving heb gevonden. Wat mij betreft mag deze vraagstelling gesloten worden.


Goeiedag, nu al een kerstboom opgezet ?? Wat een onzin.. mad

Het moet nog Sinterklaas worden, wat zal dat snel vervelen als je zo gauw een kerstboom opzet.

een kerstboom moet juist bijzonder zijn, dus een weekje voor de kerst opzetten dan blijft het bijzonder

met deze reactie zal ik wel wat over me heen krijgen, maar dat mag, zo heeft ieder zijn eigen mening

en de groeten van poetsdoekje


Ik geef je helemaal gelijk. Ik ben zelf op 5 dec (sinterklaas) jarig, maar heb gelukkig nog nooit mijn verjaardagskado onder de kerstboom gevonden. Want een kerstboom komt er niet in voor mijn verjaardag. Zag in oktober wel al de eerste kerstverlichting.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Goeiedag, nu al een kerstboom opgezet ?? Wat een onzin.. mad

Het moet nog Sinterklaas worden, wat zal dat snel vervelen als je zo gauw een kerstboom opzet.

een kerstboom moet juist bijzonder zijn, dus een weekje voor de kerst opzetten dan blijft het bijzonder

met deze reactie zal ik wel wat over me heen krijgen, maar dat mag, zo heeft ieder zijn eigen mening

en de groeten van poetsdoekje


Waarom zul je wat over je heen krijgen?
Met dit wat ik nu schrijf zal het wel het zelfde zijn.
Kerst en de boom is wat bijzonders.
Ik ben al 20 jaar met een duitse getrouwd en heb daar in duitsland een dikke 15 jaar gewoond in totaal.
In duitsland word door bijna iedereen op kerstavond pas de boom opgezet omdat het iets bijzonders is.
Dit geld dus voor ons ook sinds een ewigheid.
Wat wij goed vieren en de nederlander niet is de 4 weken voor de kerst, de advent tijd. Dit is de voorbereiding op de kerst. Wij hebben dan ook vanaf volgende week zondag een zg adventkrans op de tafel staan met 4 dikke kaarsen er op. Op de eerste advent brand er maar 1, op de tweede 2, de derde 3 en de vierde 4 kaarsen en dan is het kerst.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

In antwoord hierop kan ik alleen maar zeggen: Ik woon al een hele lange tijd samen met een Poolse schone. En sinds die tijd is de Kerst, en de tijd ervoor, het feest van het jaar geworden.

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de tijd voor de kerst nog bijna mooier dan de kerst zelf.

Zoals ik al zei ben ik al jaren gelukkig getrouwd met mijn duitse schone, en het is gewoon bere gezellig om in duitsland over de kerstmarkten te lopen. De mijne komt nog uit de buurt van köln en er gaan zelfs bussen vol met mensen uit nederland hier heen om die markten te bezoeken.

Dus iedereen bereit zichzelf op zijn /haar manier voor op de kerst.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...