Ga naar inhoud


[all] hard geluid bij aanvang reclame


matthijs12

Aanbevolen berichten


Ik vraag me af hoe het zit met die afspraak die de omroepen jaren geleden maakte (kan het nieuwsbericht even niet meer zo snel vinden), toen uit onderzoek bleek toen dat de meeste kijkers het geluid bij aanvang reclame onmiddelijk zachter zetten, en toen had men besloten om het volume van de reclame gelijk te maken aan de rest van de uitzending?

 

Overigens zeer irritant die reclames, ik neem het meeste op en skip de reclame altijd.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een uitdaging voor de ontwikkelaars onder ons. Men kan de reklames al uit een opname verwijderen met een progje. Dus zou men theoretisch ook het volume een paar procent terug kunnen schroeven. Ik meen me te herinneren dat er ook ooit een progje was die bij reklame zelf naar een andere zender zapte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Lijkt me een uitdaging voor de ontwikkelaars onder ons. Men kan de reklames al uit een opname verwijderen met een progje. Dus zou men theoretisch ook het volume een paar procent terug kunnen schroeven. Ik meen me te herinneren dat er ook ooit een progje was die bij reklame zelf naar een andere zender zapte.

Daar zijn ook al onderzoekjes en dergelijke voor gemaakt. Binnen Enigma bestond ooit lang geleden een keuze om 't geluid altijd ongeveer even hard te houden. Een luide reclame zou dan vanzelf zachter worden. Helaas werkte dat niet goed en is 't verwijderd.
Een andere oplossing is zoeken naar reclame met eigenlijk het doel om dit niet op te nemen. Zover ik weet zijn er geen plannen om dit ook in de Dreambox te bouwen.

Ofwel, conclusie: effe 't geluid zachter zetten is tot nu toe de enige oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...