Ga naar inhoud


Mogelijk extra kosten nieuwe SmartCard STD-NL-pakket


rolandroland

Aanbevolen berichten

In een andere forum kreeg ik reactie van de Klantenservice van Canal Digitaal:

 

"Over het vervangen van Mediaguard 2 smartcards voor Mediaguard 3 smartcards bij abonnees die een STD-NL-pakket hebben, is nog niets bekend.

 

Wel is het zo dat bij een defecte of vermiste smartcard er bij een Standaard NL-pakket geen aanspraak gedaan kan worden op een vervangende smartcard."

 

Jammer dat er nog niets overbekend is. Het kan dus zijn voor mensen die Nederland 1,2 en 3 genoodzaakt zijn een nieuwe smartcard te moeten kopen voor € 79 euro?! En mensen die net een nieuwe smartcard hebben gekocht? Het lijkt mij dat dit natuurlijk niet zo maar kan. Als je iets koopt mag je er ook vanuit gaat dat je het voor een langere tijd kunt gebruiken. Eerder ging ooit Canal Digitaal de fout in door alle Luxcrypt decorders waardeloos te gaan maken omdat ze over gingen stappen van een andere dergelijke coderingssysteem. Hun argument was toen dat deze uitzendingen bedoeld waren voor de kabelaars en NIET voor de consument. De Consumentenbond heeft daar toen ook mee ingemengd. Zou nu hetzelfde gaan gebeuren? Of heeft CD hiervan geleerd? Deze dingen zouden toch al bekend kunnen zijn omdat je van te voren toch wel weet dat je gaat overstappen naar een andere coderingssysteem?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: rolandroland

Het kan dus zijn voor mensen die Nederland 1,2 en 3 genoodzaakt zijn een nieuwe smartcard te moeten kopen voor € 79 euro?!


Misschien wel €99,-.. eek



Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Een nieuwe kaart zal ook geregistreerd moeten worden.
Tel er dus nog maar wat eurotjes bij op als de gebruikers van het STD pakket een nieuwe kaart moeten aanschaffen.


CD verheugt zich misschien nu al op Seca4.. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet roepen voordat het zover is... voor hetzelfde geld blijven ze seca-2 simulcrypten... Maar inderdaad bij dit "gratis" pakket zit geen garantie op de kaart dus je loopt inderdaad kans dat je een nieuwe kaart mag kopen of een aanbieding krijgt van CDS (een jaar lang basispakket voor de prijs van een kaart of zo)... Over enige tijd zullen we het weten. En wat dan nog??? Dan pak je toch Digitenne of de Kabel. Aan die Nederland 1,2,3 kijkers via de sat kan CDS geen rooie verdienen....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Aan die Nederland 1,2,3 kijkers via de sat kan CDS geen rooie verdienen....


Een stelletje secavullers, dat zijn het.. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Aan die Nederland 1,2,3 kijkers via de sat kan CDS geen rooie verdienen....


Noem jij het maar niks verdienen als ik 1 2 en 3 wil zien (zogenaamd gratis) moet ik wel die kaart van 79 europaas kopen,of niet.
Ik heb uit het verleden ook zo een kaart overgehouden die ik gewoon gekocht had maar ik heb er geen pakketje meer op.
Vervallen dan ineens al mijn rechten......???

Ja bij cds wel,stelletje boeven zijn het.
En maar roepen 1.000.000 smartcards,jaja en 500.000 die het niet meer doen.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem

En maar roepen 1.000.000 smartcards,jaja en 500.000 die het niet meer doen.


Ze hebben dus beslist wel wat te vieren met die 1.000.000 stuks. :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom hier zo "schreeuwen" voordat er iets bekend is. Op dat forum staat alleen dat hierover nog niets bekend is -en- wordt hier al direct gezegd dat iedereen een nieuwe kaart moet kopen. Niets MOET... Digitenne is gratis - Simpel

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: rolandroland

Het kan dus zijn voor mensen die Nederland 1,2 en 3 genoodzaakt zijn een nieuwe smartcard te moeten kopen voor € 79 euro?!


Misschien wel €99,-.. eek


Ik geloof er niets van. Het zal volgens mij net als de vorige keer een gratis omruil worden. Zo niet, dan kost het ze een hoop abonnees.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Eerder ging ooit Canal Digitaal de fout in door alle Luxcrypt decorders waardeloos te gaan maken omdat ze over gingen stappen van een andere dergelijke coderingssysteem. Hun argument was toen dat deze uitzendingen bedoeld waren voor de kabelaars en NIET voor de consument. De Consumentenbond heeft daar toen ook mee ingemengd. Zou nu hetzelfde gaan gebeuren? Of heeft CD hiervan geleerd? Deze dingen zouden toch al bekend kunnen zijn omdat je van te voren toch wel weet dat je gaat overstappen naar een andere coderingssysteem?

 

rtl veroniqe begon met coderen i.v.m. de rechten die niet op te brengen waren.

en dat was later voor particulieren met een luxcrypt decoder te bekijken.

andere commerciele zenders volgden en gingen dezelfde codering gebruiken.

 

op gegeven moment kozen de commerciele zenders voor digitale distibutie, omdat annaloog te duur was op termijn.

 

toen kwam multichoice in beeld die de distributie regelde

 

vraag aan rolandroland: wat heeft canaldigitaal hier meer te maken , de naam zegt het al

want anders heette het wel canalannaloog :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest


Ik geloof er niets van. Het zal volgens mij net als de vorige keer een gratis omruil worden. Zo niet, dan kost het ze een hoop abonnees.


Ik ga er ook vanuit dat Canal Digitaal alles zal doen om dit op te lossen op een manier die ze zo weinig mogelijk klanten kost. Dit is momenteel bij CD een belangrijk punt. De nieuwe aanwas van klanten is niet slecht, echter er verdwijnen er te veel.

Gezien de huidige cashback akties van Canal Digitaal kan het mijn inziens niet anders dan dat dit voor het grootste deel van de kijkers gratis opgelost wordt. Anders waren al die dure akties totaal nutteloos.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...