Ga naar inhoud


Mogelijk extra kosten nieuwe SmartCard STD-NL-pakket


rolandroland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Is er dan sprake van een kaartwissel bij ziggo, ik maak dit niet op uit jouw bericht.
Overigens kost een kaart bij CDS 80, -- euro's en met registratie 110,-- euro.
Zegt denk ik wel iets ..


Nee, dat laatste klopt, daar heb je gelijk aan.

Overigens is de Ziggo-kaart nog steeds niet nationaal te gebruiken, dacht ik. Als je verhuist van voormalig @Home naar
Casema, moet je nog steeds een andere Ziggo-kaart. En die kost
dus €30,-
Digitale kabel heeft ook (nog?) bepaalde barrieres.


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In een andere forum werd ik geattendeerd op het volgende: Er stond een bericht stond in TV-totaal blad: Dat de kaartwissel voor STD-klanten nog niet bekend is dat, dat gratis zal zijn.

 

Graag wil ik mede forum lid Murdock op attenderen dat n.a.v. deze topic (naar alle waarschijnlijkheid) deze berichtgeving uit de topic in dat blad overgenomen zal zijn. Hoezo nutteloze topic?! Vind dat geen leuke opmerking van u.De tijd zal het leren wat er precies gaat gebeuren in 2009. Maar gezien de ervaringen met CD zal dit wel niet gratis zijn. Ik hoop dan ook dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) in actie gaat komen. Of dat de NPO gaat kiezen voor een andere operator, desnoods een buitenlandse. Het is opmerkelijk dat het nu nog niet bekend is terwijl over kleine paar weken al 2009 is. Zo iets kun je naar mijn idee van te voren in calculeren.

 

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/communiceren/mondeling/vaardigheden/feedback-geven

 

"if it has wings, I can fly it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws voor mensen met een betaal achterstand ( volgens CDS dan ) en hierdoor alleen nog ned 1..3 kunnen ontvangen.

 

Ook deze groep krijgt kosteloos geen nieuwe kaart.

 

Hierdoor is per direkt het contract afgelopen.

 

Er zijn nog steeds mensen met TELE 2 problemen uit het verleden.

 

Goed nieuws dus.

 

De kabel is beter en goedkoper.

 

 

Suc6

 

JLa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
In een andere forum werd ik geattendeerd op het volgende: Er stond een bericht stond in TV-totaal blad: Dat de kaartwissel voor STD-klanten nog niet bekend is dat, dat gratis zal zijn.

Graag wil ik mede forum lid Murdock op attenderen dat n.a.v. deze topic (naar alle waarschijnlijkheid) deze berichtgeving uit de topic in dat blad overgenomen zal zijn. Hoezo nutteloze topic?! Vind dat geen leuke opmerking van u.De tijd zal het leren wat er precies gaat gebeuren in 2009. Maar gezien de ervaringen met CD zal dit wel niet gratis zijn. Ik hoop dan ook dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) in actie gaat komen. Of dat de NPO gaat kiezen voor een andere operator, desnoods een buitenlandse. Het is opmerkelijk dat het nu nog niet bekend is terwijl over kleine paar weken al 2009 is. Zo iets kun je naar mijn idee van te voren in calculeren.

http://www.carrieretijger.nl/functioneren/communiceren/mondeling/vaardigheden/feedback-geven

"if it has wings, I can fly it"


Het is nog niet bekend staat bij jou dus gelijk aan "het is niet gratis". Ik zou mezelf kunnen voorstellen dat het niet geheel gratis is maar dat men bijvoorbeeld 20 euro voor die nieuwe smartcard moet betalen als niet maandelijks betalende klant van CanalDigitaal. Of wellicht is het zelfs wel helemaal gratis. Men komt daar in de loop van 2009 met de eerste mededelingen over.

Nederlandse publieke omroepen via een andere aanbieder kost als eerste geld. Je moet dan namelijk weer een nieuwe smartcard kopen omdat die uitzendingen toch een soft decodering (FTV) moet hebben. Ten tweede heeft de NPO onlangs een Europese aanbesteding (tender) uitgeschreven voor meerjarige satellietdistributie voor Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3. En deze aanbesteding is naar CanalDigitaal gegaan. Mede omdat er toch wel zeer weinig interesse van andere distributeurs was om deze zenders te gaan doorgeven.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus iemand koopt nu een Smart card voor een bedrag van 79 euro en zal naar enkele weken nog een betaling moeten doen voor 20 euro bijvoorbeeld. Informeren de verkopers ook al over het feit dat het mogelijk is dat deze smartcard straks onbruikbaar is?

 

Wij betalen met ons allen via belastinggelden kijk- en luistergeld. Het signaal via Digitenne is zo ingericht dat het een beperkte bandbreedte heeft waardoor de kwaliteit van het beeld is afgenomen.

 

Als je net een LCD-TV gekocht hebt extra kosten voor kwaliteit:

 

Kosten op een rijtje:

 

1. Analoge TV wordt uitgeschakeld, als je TV wilde blijven gaan kijken moest je een Digitenne ontvanger van KPN kopen. Kosten 90 euro. Vervolgens blijkt de kwaliteit slechter te zijn dan die van het analoge signaal.

 

2. Aanschaf satelliet ontvanger. Smartcard 79 euro. Mogelijk dat je met deze smartcard straks niets meer mee kunt.

 

Beste advies is: Als je alleen STD-NL pakket wil moet je 30 euro registratie kosten betalen. Beter is dus een abonnement af te sluiten voor 4,99 euro per maand. Dan ben je er van verzekerd dat je smartcard "gratis" gewisseld wordt.

 

Er is in het verleden eerder een cardwissel geweest bij Canal Digitaal. Toen moesten de mensen met het gratis pakket (Ned.1,2 en 3) wel bij betalen, dus ik vermoed dat het nu ook het geval zal zijn.

 

Canal Digitaal zal later dit jaar de huidige Irdeto1 codering wegens veiligheidsredenen omzetten in Irdeto2.

 

Daar is een nieuwe smartcard voor nodig, die de televisiekijker zelf zal moeten betalen. Het aanschaffen van nieuwe apparatuur is niet noodzakelijk. Alle geregistreerde adressen zullen uiterlijk eind mei per brief op de hoogte gesteld worden. Probleem is alleen dat niet alle adressen van de bezitters van deze kaarten bekend zijn. Dat komt omdat in de loop der jaren veel mensen zijn verhuisd of hun ontvanger hebben door verkocht. Daarom heeft Canal Digitaal de website Kaartwissel.nl geopend. Irdeto1 smartcard bezitters kunnen hier door het smartcardnummer in te toetsen hun adresgegevens controleren. Kloppen deze niet, dan zijn kan men ze zelf wijzigen. Bovendien kan via dezelfde site een nieuwe smartcard aangevraagd worden. De prijs hangt af van het te nemen pakket. Kiest de kijker een Canal Digitaal abonnement (vanaf 6,95 euro), dan is de nieuwe Irdeto2 smartcard gratis. Wil de gebruiker alleen de 'gratis' Nederlandse kanalen zien, dan kost de smartcard 44,95 euro met een Set-top-box pakket van 1,66 euro per maand of 59,95 euro voor iedereen die zonder maandelijkse kosten wil blijven kijken.

 

Bron: http://74.125.77.132/search?q=cache:_oql_vYIg5AJ:www.televisiedigitaal.nl/nieuws.php%3FnieuwsID%3D40+kaartwissel+canal+digitaal&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl&client=firefox-a

Link naar reactie
Delen op andere sites

speculeren...speculeren...speculeren

kunnen we dit niet gewoon afwachten?

we zijn toch niet in staat om dit proces ook maar enigzins te beinvloeden....en dus maken we ons druk om niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Zijn er nog onderhandelingen of andere reden waarom het onbekend is?

dat gaan ze toch niet naar buiten brengen....is wel erg naief gedacht...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Er is in het verleden eerder een cardwissel geweest bij Canal Digitaal. Toen moesten de mensen met het gratis pakket (Ned.1,2 en 3) wel bij betalen, dus ik vermoed dat het nu ook het geval zal zijn.

Dit is niet waar. Alleen degene die een niet geregistreerde kaart hadden moesten betalen(!) Nu kun je geen kaart meer hebben die werkt en niet geregistreerd is.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dit is niet waar. Alleen degene die een niet geregistreerde kaart hadden moesten betalen(!)
Nu kun je geen kaart meer hebben die werkt en niet geregistreerd is.


Sorry, klopt niet.
Met een kaart die niet geregistreerd was bij CDS heb je nooit kunnen kijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland

Wij betalen met ons allen via belastinggelden kijk- en luistergeld. Het signaal via Digitenne is zo ingericht dat het een beperkte bandbreedte heeft waardoor de kwaliteit van het beeld is afgenomen.

Ik denk dat je het zo moet zien: Analoge verspreiding is gestopt. De overheid faciliteert Ned. 1-2-3 gratis via Digitenne, waarbij het beeld van deze drie zenders toch niet veel minder van kwaliteit is dan van analoog.
Als je meer (beter) wil, zal je meer moeten betalen, lijkt me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nl 1,2,3 digitenne storingsvrij ontvangen is op dit moment niet landelijk dekkend... en ik denk dat dat wel zou moeten als het de analoge ontvangst vervangt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Sorry, klopt niet.
Met een kaart die niet geregistreerd was bij CDS heb je nooit kunnen kijken.

Toch had je 5 jaar geleden deze situatie...

Je kon toen je Irdeto kaart alsnog registreren en betaalde toen de volle pond voor de kaart (iets van 70 Euro).

Had je al een geregistreerde Irdeto kaart dan kon je die voor 29,95 omruilen voor een nieuwe Irdeto-2 kaart of je kon kiezen voor een Seca-kaart.

Seca kaarten werden wel gratis omgeruild destijds...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...