Ga naar inhoud


IDL7000M loopt iedere dag vast


koilover

Aanbevolen berichten

Sinds de nieuwe versie (103), loopt ze weer heel vaak zwart aan, vooral als er een opname loopt.

Ik denk dus niet dat het aan de CAM ligt, al zal ik binnenkort de Aston weer 'ns van stal halen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: vladimirke
Dan ga ik me aan de Aston wagen. wink


Ik heb twee ASTONS waarvan één in herstelling en ik heb dagelijks één vastloper bij gebruik van de BIB ,ik weet natuurlijk niet of het aan de Aston ligt of aan de Inverto .
Ik hoop dat ge dan meer geluk zult hebben dan ik .

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds ik de nieuwe SmarDTV gebruik (paar maanden) heb ik geen vastlopers meer gehad, terwijl ik met de oude SmarDTV een aantal maal per week een vastloper had.

Wel een paar keer gehad dat ik een zwart beeld had na het bekijken van een opname. De opname zelf was goed, maar na het kijken van een "live" zender zwart beeld. Dit was vroeger ook al eens een probleem, maar gebeurt maar sporadisch. Ben blij dat ik van het vastlopen af ben. In de Aston heb ik even wat minder vertrouwen, omdat die van mij terug gevallen is naar een oude versie en ze hebben geen updates meer op de satteliet staan. Als ze nu de firmware weer op de satteliet zouden zetten, zou ik er weer wat meer vertrouwen in hebben.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die nieuwe en oude SmarDTV cam's vind ik toch een eigenaardig gegeven. Ik had op de site van TVV een melding gemaakt van het steeds vastlopen en om een ruil van een oude tegen een nieuwe cam gevraagd. De dag erna belde me iemand van TVV en wist me te zeggen dat ze al drie jaar dezelfde cam hebben.

Er is dus geen nieuwe versie volgens haar.

Waarna ik dus meteen de Mediaguard eens omgedraaid heb en daar als fabrikant SmarDTV zie staan! shocked

 

Intussen werkt de Inverta hier al een weekje met een Aston Dual 2.19 en ze is nog niet in staking geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn inderdaad ook de Canaldigitaal Mediaguard CAM's. Maar ze zijn wel zeker verschillend, kijk maar eens naar de software en firmware versies in mijn handtekening. De opdruk is overigens ook anders. De opdruk(sticker) op de CAM is overigens ook anders.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week is voor Inverta en te korte periode om de CAM te beoordelen.

Soms gaat het weken goed, dan gaat het weer eens minder.

Of de nieuwe Seca III kaart van invloed is, weet ik nog steeds niet, maar speelt wel een rol. Zelfs de kaart herplaatsen, zonder de module los te trekken helpt soms bij een zwart scherm.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Of de nieuwe Seca III kaart van invloed is, weet ik nog steeds niet, maar speelt wel een rol. Zelfs de kaart herplaatsen, zonder de module los te trekken helpt soms bij een zwart scherm.


Ik denk van wel, ik heb namelijk ook regelmatig dat het beeld vastloopt met de nieuwe Seca III kaart. Even de kaart wat heen en weer bewegen is dan vaak alweer voldoende om beeld te krijgen. Het is bij mij dus niet noodzakelijk om de CI eruit te halen. Ik heb een Aston 2.19 kaart alsook een magix, bij beide dezelfde dingetjes.

2x VUduo laatste pli, Vu solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hier gebeurd het nog wel eens dat tijdens het zappen het beeld zwart blijft op b.v. RTL4 terwijl dan Ned 1 wel beeld geeft, dus het ene gecodeerde kanaal zwart het andere gecodeerde kanaal beeld.

Misschien zit het in de codering waarin deze kanalen uitgezonden worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
=Off topic=
Bedankt !
Op zo'n datum loopt zelfs Inverta niet vast.

=== off topic ===
Dan kijk je natuurlijk niet, met een huis vol visite!!??

Gefeliciteerd Jos en nog vele jaren met of zonder Inverta .....

Groet Henk

beetje laat, door kabelbreuk KPN op vrijdagmiddag; dus lang weekend zonder telefoon/internet

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb vaak als ik de tv aanzet en de ontvanger dat hij zegt dat er geen geldige kaart in zit voor deze zender. Dan zet ik op NL1 (werkt ie weer) en vervolgens weer op de zender die ik wil hebben. Vervelend. Ik zou eigenlijk mijn kast moeten bijwerken door de importeur, maar dan ben ik hem zolang kwijt.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...