Ga naar inhoud


[DSR 8121HD] al iemand ervaring mee


henk@antwerpen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met de update van vorige week erop moet ik zeggen zijn al een boel van de hierboven genoemde problemen opgelost. Timeshift werkt prima. Gewoon op de play/pauze toets drukken en weer opnieuw als je wilt verder kijken. Ook de EPG ziet er nu mooi uit en je kunt heel simpel van hieruit een opname programmeren.

Teletekst werkt nu ook via de HDMI kabel.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de handleiding staat"t.b.v toekomstige toepassingen".

Het beeld is goed,is simpel in bediening, er staan niet meer knoppen op dan nodig, vind mijn vrouw zeer belangrijk. Ze wil tenslotte alleen "maar" tv kijken. Ik heb ook een topfield 7710 die ondertussen al drie weken weg is voor herstelling en moet zeggen dat wanneer de epg voledig zal werken het een aangenaam toestel zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Wat kan je aanvangen met de USB aansluiting en met de Lan aansluiting?
Kan je een opname van de HDD naar de USB poort duwen?


Wat ik vernomen heb is dat in de toekomst CD met video on demand komt via iptv daarom de ethernet aansluiting....

yamani

I HaVe A DrEaM, oNe DaY, EvErY ChAnNeL WiLl Be FtA

 

Martin Receiver King.

 

Dreambox 8000HD- Se -openPLi

-Azbox Premium+ PVR.RTi Core v1.0 Enigma 2

-Xtrend ET-9000 -OpenPLi-2.0-beta-et9000-20110525_

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem nu een week in gebruik, hij doet gewoon waarvoor hij aangeschaft is: gewoon tv kijken, hij zapt snel,de epg is ok.Een duidelijke interface.

Ik heb ook een topfield 7710 500gb, kost de helft meer, zapt 5 keer trager, beeld staat soms stil,foutmeldingen over kaart enz,zie forum over firmware 7710. Ik begin eraan te denken om hem te verkopen en een tweede DSR8121hd te nemen. Mijn vrouw snapt het niet al die miserie met die Topfield. Op die netwerk en usb zit ik niet te wachten, als de rest maar goed werkt (tvkijken). Bij topfield zorgen ze eerst voor de gadgets en daarna voor het vlot tv kijken vrees ik.

Als Philips dit toestel verder afwerkt (usb en netwerk)wordt

dit zeker een topper.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit toestel weer een typische Philips oplossing:"De kar voor het paard spannen..." je vraagt je soms af hoe ze het steeds weer doen...

 

Ware wenselijk dat je zelf je zenders, die je per sé wil; kon toevoegen ik een handmatige scan, ev via computer access.

 

Een opname van je harde schijf "spoolen" naar de USB stick, want een opname archiveren op dvdschijf kan je niet...

 

De alfanumerieke display gebruiken voor zenderaanduiding ipv progXX

500 stationslocaties voor TV en 500 voor radio is absolut veel te weinig...

Anders sats zoals Hotbird enz... kan je niet kiezen

 

enz

Voor iemand die geen eisen stelt is dit een "prima" toestel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je akkoord bent met op te eten wat men je vooschotelt is het een prima "menu"... crazy

Wil je een extra "toetje" of toespijs, vergeet het! sick

Wil je een beetje meedoen voor de hond vergeet het... sick

Als je geen menu kaart hebt weet je niet wat er te eten valt... sick

 

Dat goedkeuren is nada, niks speciaals...

1/ Je hebt maar 1000 stationsgeheugens...

2/ Zonder kaart ook geen FTA zenders

3/ Je kan maar 19° 23° en 28° posities scannen, zelf kan je niks dan opslaan wat men je voorschotelt, en met dit tevreden zijn, want een zender toevoegen die je wenst en"zij" niet geselekteerd hebben gaat NIET

4/ Opnames: USB poort en serial poort zijn "gelet op de crisis" werkloos!

Een opname archiveren van HDD naar DVD gaat niet, eerst opname weergeven en dan via scartpoort naar de dvdrec...

5/ Opnames van in seca gecodeerde signalen: ik weet niet of die "on the fly" gedecodeerd op HDD komen...

Kortom een pracht ontvanger die je binnen de kortste keren ... trapt, als je wat anders gewoon bent!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb intussen zelf ook wat meer gelezen over de "CanalDigitaal goedgekeurd " decoders.

Er zijn al heel wat merken en type's goedgekeurd in het verleden maar ze voldoen blijkbaar niet meer aan de techniek van tegenwoordig.

De te verwachten levensduur van deze decoders is niet erg lang gezien de korte tijd dat de goedgekeurde decoders van CanalDigitaal technisch ondersteund worden.

Wat ik er van lees is het al heel ongewoon dat er een software beschikbaar komt om "onvolkomenheden" in te software van de Canaldigitaal decoders te herstellen.

 

Is toch wel moeilijk om een juiste keus te maken.!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het is moeilijk...

Vooreerst begin je met het bedrag dat je wil spenderen aan een ontvanger voorop te stellen...

Dan je wensen/eisen... dan het aanbod, en je zal wel wat distileren...

Volgens mij is vrijheid een onbetaalbaar goed...

Dus geen ontvanger die niet per PC benaderbaar is, dat zou bij me de eerste voorwaarde zijn!

Opnemen kan ev een tweede ontvanger en dvdrecorder zijn, dan ben je totaal onafhankelijk van de "kijk"ontvanger...

Ga je HD of niet...

Je ziet wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...