Ga naar inhoud


[DSR 8121HD] al iemand ervaring mee


henk@antwerpen

Aanbevolen berichten

Heb sinds afgelopen weekend ook de 8121HD (HD startpakket van TVV).

 

Het is men allereerste ervaring met satelliet TV, maar de receiver is inderdaad niet van topkwaliteit.

 

Hij heeft reeds de meest recente firmware gedownload en geïnstalleerd maar toch:

 

- De instellingsmogelijkheden zijn zeer beperkt.

 

- Je kan geen zenders rangschikken.

 

- De receiver stuurt een 720p signaal uit terwijl ik een Full HD LCD TV heb. Zenders die in 1080i worden uitgezonden, worden dus door de receiver gedownscaled, en tenslotte door men TV terug geupscaled. Big no-no.

 

- Wat ook niet mogelijk is en wat ik handig zou vinden, is dat als ik een zender bekijk, ik kan zien via welke frequentie en satelliet ik die binnenkrijg, en wat de signaalsterkte en kwaliteit is van die satelliet.

Als ik nu men schotel uitlijn, moet ik continu wisselen tussen een zender waarvan ik weet dat die op Astra 1 staat, en een zender waarvan ik weet dat die op Astra 3 staat, en bij elk van die zenders het "technische informatie" scherm openen, en naar tab 2 bewegen. Pas daar zie ik de sterkte & kwaliteit. Dat scherm refresht echter niet live, dus ik moet blijven heen en weer bladeren om de recentste gegevens te zien. Extreem omslachtig. Het aparte scherm "signaalkwaliteit" toont enkel die van Astra 1...

 

- De harde schijf blijft draaien ook al staat de receiver in stand-by. Er is dus geen verschil in geluidsniveau tussen AAN en STAND-BY. Wat dat doet met het verbruik, weet ik niet.

 

- De receiver heeft last van vastlopers. Live TV pauzeren mislukt 70% van de keren. Het scherm blijft dan zwart met de play/pauze indicator in beeld. Ik kan het hoofdmenu openen, maar ook niets meer dan dat. Zenders wisselen, lukt niet meer. Ik moet de receiver heropstarten. Ik durf geen live tv pauzeren terwijl ik iets aan het opnemen ben, uit schrik dat die opname corrupt geraakt en ik de PVR niet meer kan opstarten. Ik weet zelfs niet of ik de PVR kán heropstarten als er een opname bezig is. In dat geval zou het nog erger zijn: als de PVR crasht terwijl er een opname bezig is, kan ik geen TV meer kijken tot de opname afgelopen is.....

 

- Teletekst emulator toont bepaalde zaken fout.

 

 

 

Even offtopic:

Op Astra 1 heb ik een signaalsterkte van 75% en een signaalkwaliteit van 100%.

Op Astra 3 heb ik een signaalsterkte van 74% en een signaalkwaliteit van 72%.

 

(64cm triax, duo lnb met de Astra 1 kant vastgezet op de schotelarm).

Zijn zo'n waarden normaal? Ik zou veronderstellen dat er minder verschil tussen de 2 satellieten mag zitten, correct?

 

Wat bepaalt de signaalsterkte en wat de signaalkwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Q-BiC

- De receiver stuurt een 720p signaal uit terwijl ik een Full HD LCD TV heb. Zenders die in 1080i worden uitgezonden, worden dus door de receiver gedownscaled, en tenslotte door men TV terug geupscaled. Big no-no.


Maximale resolutie van deze ontvanger is 1080i.
Zenders die op 1080i worden uitgezonden worden gewoon weergegeven in 1080i.
kijk op http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...nk_UserManuals
voor de technische specs.

Er is trouwens bijna geen verschil in 720p en 1080i
Bij 1080i is het beeld opgebouwd uit 1080 vertikale lijnen en 1920 horizontale lijnen, maar ‘i’ staat voor interlaced. Halve beeldtechniek. De vertikale beeldlijnen worden per beeldwissel steeds om en om benut. Dus hoewel 1080i meer beeldlijnen bezit, benut deze effectief per beeldwissel de helft van de pixels op de beeldlijn. Om die reden is het verschil tussen 1080i en 720p niet bijzonder groot. Dus mocht het zo zijn dat de 8121 "maar" 720p is, zo'n no no is het niet.

1080p uitzendingen zijn er niet op de sat......bandbreedte is dan veel te duur. 1080p ontvangers zijn dan ook niet aantrekkelijk.

Trouwens 200 euro retour bij Canal Digital. Je kunt hem kopen met CD card voor onder de 400 euro........Voor 200 euro een HD ontvanger met card en geen CI module nodig......mooi toch.

Groetjes Zap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Q-BiC
- Wat ook niet mogelijk is en wat ik handig zou vinden, is dat als ik een zender bekijk, ik kan zien via welke frequentie en satelliet ik die binnenkrijg, en wat de signaalsterkte en kwaliteit is van die satelliet.
Als ik nu men schotel uitlijn, moet ik continu wisselen tussen een zender waarvan ik weet dat die op Astra 1 staat, en een zender waarvan ik weet dat die op Astra 3 staat, en bij elk van die zenders het "technische informatie" scherm openen, en naar tab 2 bewegen. Pas daar zie ik de sterkte & kwaliteit. Dat scherm refresht echter niet live, dus ik moet blijven heen en weer bladeren om de recentste gegevens te zien. Extreem omslachtig. Het aparte scherm "signaalkwaliteit" toont enkel die van Astra 1...


Persoonlijk vind ik dit niet zo belangrijk, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit weer belangrijk vinden. Ik stel 1 keer alles af en klaar is kees......

Origineel bericht van: Q-BiC

- De harde schijf blijft draaien ook al staat de receiver in stand-by. Er is dus geen verschil in geluidsniveau tussen AAN en STAND-BY. Wat dat doet met het verbruik, weet ik niet.

- De receiver heeft last van vastlopers. Live TV pauzeren mislukt 70% van de keren. Het scherm blijft dan zwart met de play/pauze indicator in beeld. Ik kan het hoofdmenu openen, maar ook niets meer dan dat. Zenders wisselen, lukt niet meer. Ik moet de receiver heropstarten. Ik durf geen live tv pauzeren terwijl ik iets aan het opnemen ben, uit schrik dat die opname corrupt geraakt en ik de PVR niet meer kan opstarten. Ik weet zelfs niet of ik de PVR kán heropstarten als er een opname bezig is. In dat geval zou het nog erger zijn: als de PVR crasht terwijl er een opname bezig is, kan ik geen TV meer kijken tot de opname afgelopen is.....

- Teletekst emulator toont bepaalde zaken fout....


Al deze zaken zijn mij niet opgevallen......
Nou moet ik wel zeggen dat ik live TV pauzeren pas een keer of 4 gebruikt heb en bij mij liep alles goed. Ik zal meer naar de wc gaan smile
Zodra ik thuis kom zal ik eens luisteren of ik de Hardeschijf hoor.
Na teletekst kijk ik nooit, maar dit zal ik ook even bekijken.....


Origineel bericht van: Q-BiC

Even offtopic:
Op Astra 1 heb ik een signaalsterkte van 75% en een signaalkwaliteit van 100%.
Op Astra 3 heb ik een signaalsterkte van 74% en een signaalkwaliteit van 72%.

(64cm triax, duo lnb met de Astra 1 kant vastgezet op de schotelarm).
Zijn zo'n waarden normaal?


Astra 3 komt zwakker binnen als Astra 1. Is normaal.

Groetjes Zap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de replies.

 

Citaat:
Maximale resolutie van deze ontvanger is 1080i.

Zenders die op 1080i worden uitgezonden worden gewoon weergegeven in 1080i.

kijk op http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...nk_UserManuals

voor de technische specs.

 

En toch ontvangt mijn TV enkel 1280*720. Ook op de HD zenders zoals Discovery HD, NGC HD of de Astra Promo

 

Ik ben overigens wel vertrouwd met de 1080 en 720 i en p begrippen. Persoonlijk vind ik het wel een no-no om de reden die ik al aanhaalde: het bronmateriaal (1920*1080) wordt door de receiver gedownscaled naar 1280*720. Mijn TV, zijnde Full HD, gaat dat signaal terug upscalen naar 1920*1080.

Eerst worden er dus zomaar even 1.152.000 pixels verwijderd uit het originele beeld (meer dan de helft!), om er daarna compleet verzonnen pixels terug bij te zetten... Het beeld op HD zenders, welke ongelooflijke vooruitgang ik ook zie t.o.v. SD zenders, kan volgens mij nóg scherper.

 

De screenshots van de menu's in die Engelstalige manual achter je link, verschillen trouwens van de menu's die ik zie. In het hoofdmenu heb ik enkel "programmagids", "mijn opnames", en "instellingen", geen "mosaic" en geen "search".

 

Citaat:
Trouwens 200 euro retour bij Canal Digital. Je kunt hem kopen met CD card voor onder de 400 euro........Voor 200 euro een HD ontvanger met card en geen CI module nodig......mooi toch.

 

Belg => Tv Vlaanderen, geen actie wink

 

 

Citaat:
Persoonlijk vind ik dit niet zo belangrijk, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit weer belangrijk vinden. Ik stel 1 keer alles af en klaar is kees......

 

Dat is persoonlijk inderdaad, maar ik vind het toch handig om met een druk op de knop een overlay te zien te krijgen, met van de huidige zender de gebruikte frequentie etc, de gebruikte satelliet, die zijn sterkte & kwaliteit, de video & audio bitrate en het audio formaat (stereo/DD2.0/DD5.1).

De Info knop op de afstandsbediening kan daarvoor gebruikt worden, want datzelfde scherm kan je ook openen door UP of DOWN te drukken. Overbodige knop dus.

 

Citaat:
Al deze zaken zijn mij niet opgevallen......

Nou moet ik wel zeggen dat ik live TV pauzeren pas een keer of 4 gebruikt heb en bij mij liep alles goed. Ik zal meer naar de wc gaan \:\)

Zodra ik thuis kom zal ik eens luisteren of ik de Hardeschijf hoor.

Na teletekst kijk ik nooit, maar dit zal ik ook even bekijken.....

 

Laat me zeker weten of je HDD nog draait in stand by (trek misschien om het verschil eens te horen, de stekker uit).

 

 

Citaat:
Astra 3 komt zwakker binnen als Astra 1. Is normaal.

 

Hmm, ik heb gisteren nog wat gemerkt.... Niet elke Astra 3 zender ontvangt de receiver met een zwakkere kwaliteit...

Als ik de zenderlijst van TV Vlaanderen er even bijneem, en op een willekeurige Astra 3 zender afstem die géén HD zender is, toont het "technische informatie"-scherm een sterkte van 75 en een kwaliteit van 100 (net zoals de Astra 1 kanalen dus).

Kijk ik naar 1 van de HD zenders (bv Disc.HD), ook op Astra 3, dan krijg ik "sterkte: 73%, kwaliteit: 68%"...

Hoe kan zoiets?

Merk ook op dat de sterkte ongeveer gelijk is, enkel de kwaliteit verschilt enorm. Uit jouw statement zou ik moeten afleiden dat het juist de sterkte zou moeten zijn die minder is. Of hangt men schotel niet goed?

 

 

Bijkomende opmerkingen sinds gisterenavond wink

 

- Ik heb nog een bijkomende vastloper ontdekt.

Toen ik in en uit Teletext ging, bevroor het beeld na een 2 tal seconden (gebeurt niet altijd trouwens). Ditmaal kon ik zelfs niet meer in het menu gaan of de PVR in standy zetten. Keihard de stekker moeten uittrekken. Je eventuele opname is omzeep en misschien zit je met een corrupt filesystem. Mag je hem gaan binnendragen ........ :s

 

- De teletext emulator heeft trouwens ook geen transparante modus. Ondertiteling via teletext lukt dus niet.

 

- Op één HD verloopt het beeld schokkering als ik door het hoofdmenu blader. Ook als ik het menu afgesloten hebt, blijft het nog wat haperen. Pas als ik even weg- en teruggezapt heb, is het beeld terug vloeiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik nog bijkomende opmerkingen:

 

- 1 maal toen ik gewoon TV aan het kijken was, viel de 8121 volledig uit. Geen freeze, geen standby modus, maar een harde reset. "INIT" verscheen terug op het LCD display, net alsof ik de stekker had uitgetrokken...

 

- Een tweetal uur later deed datzelfde zich opniéuw voor toen ik een favorietenlijst aan het bewerken was...

 

- Geprogrammeerde opnames doen het de helft van de tijd niet.

 

Ik navigeerde naar het "Straks" schermpje, en gaf op dat ik dat programma wou opnemen. Er verscheen een rood bolletje op dat scherm. Het huidige programma eindigde, het volgende begon, maar de PVR begon niet te recorden.

 

Als ik via de EPG 2 programma's na elkaar wil opnemen, klaagt hij over overlappende opnames. Dat komt o.w.v. de begin en eindmarge die je kan instellen. Je zou echter toch wel verwachten dat de PVR slim genoeg is om de eindmarge van de eerste opname en de beginmarge van de 2e opname, als die beide op dezelfde zender plaatsvinden, te negeren. Niets is minder waar.

 

Ik programmeerde om 22u05 via de EPG een opname. Ik gaf 10 minuten beginmarge op, en ik zette de PVR in stand-by. De klok toonde even later 22u10, en zelfs 22u15, maar de PVR begon niet op te nemen. Meer nog, toen ik hem terug aan zette, bleef er "--:--" op het schermpje staan en het beeld bleef zwart.

 

Als ik tegen het einde van een lopend programma via de EPG (dus niet via het "nu/straks"-info scherm) het volgende programma wil laten opnemen, lijkt hij soms het daaropvolgende programma te programeren (dus het programma na het volgende programma)

 

Daarnaast is er geen mogelijkheid om een opname "elke dag" of "elke maandag" te programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q-Bic....

 

Ik ga al je bevindingen testen op de mijne.

Gisteravond was ik even thuis en kwam erachter dat mijn harde-schijf ook blijft lopen in stand-by. Waar het goed voor is weet ik niet....Hoop dat dit verholen word in een nieuwe update.

 

Wat ik tot nu toe vergeleken heb....

 

Mijn 8121 stuurt een 1080i signaal via HDMI naar mijn tv. Mijn full hd plasma van panasonic geeft dat aan als de 8121 aan staat en in zap naar hdmi2...

 

live tv pauzeren om verder te kijken kan ik niet in een fout dwingen. Zelfs niet als ik kanaal eénHD aan het opnemen was en bv NL1 aan het kijken was......na een pauze van live tv liep alles goed door. Opgenomen beelden van eénHD zagen eruit zoals het hoort. Hier ben ik een uurtje mee bezig geweest. Meer heb ik niet kunnen bekijken....

 

Oooh ja. Mijn algemeen menu is ook zonder picture in picture.

Als ik programma menu in ga dan wel.

 

Kun je even een opsomming geven van dingen die ik moet testen. Dan ga ik er zaterdag voor zitten. Moeten wel geen zaken zijn die heel af en toe voorkomen....

 

Greetz Zap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt om er wat tijd in te steken.

 

Nu ik je statement lees "Zelfs niet als ik kanaal eénHD aan het opnemen was en bv NL1 aan het kijken was", besef ik dat ik in men vorige reply nog iets vergeten melden ben, namelijk de 2 volgende zaken:

 

- één HD, NGC HD en Luxe TV HD vallen helemaal niet op te nemen. Als ik op de Record knop duw op de afstandsbediening, gebeurt er gewoonweg niets. Andere HD zenders neemt de PVR wel op.

 

- De PVR lijkt zich te verslikken als ik te snel door de zenderlijst blader en tussen zenders zap. Soms blijft het beeld zwart, wat enkel op te lossen valt door even weg en terug te zappen.

 

 

 

 

Ik zal hieronder een kopie posten van alle problemen die ik ondertussen reeds richting TV Vlaanderen klantendienst heb gestuurd. Je kan dan zelf zien wat je wil proberen. Helaas lijken de vastlopers mij at random voor te vallen, wat het er natuurlijk niet gemakkelijker opmaakt.... Maar als je even de lijst doorneemt en dan bedenkt dat ik vandaag de PVR amper 5 dagen in men bezig heb, overdag moet werken en dus eigenlijk enkel 's avonds TV kijk, mag je er wel van uit gaan dat de vastlopers toch wel redelijk frequent voorvallen. Té frequent voor normaal onbezorgd gebruik.

 

 

Citaat:
De volgende lijst vermeldt alle stabiliteitsproblemen en bugs in de software die ik op amper 5 dagen tijd heb moeten ervaren.

 

1) De PVR loopt af en toe vast bij live TV pauzeren. Het scherm blijft dan zwart met de play/pauze indicator in beeld. Ik kan het hoofdmenu openen, maar ook niets meer dan dat. Zenders wisselen, lukt niet meer. Ik moet de receiver in stand-by plaatsen en terug opstarten. Ik durf geen live tv pauzeren terwijl ik iets aan het opnemen ben, uit schrik dat die opname corrupt geraakt en ik de PVR niet meer kan opstarten.

 

2) De teletext emulator toont vreemde tekens bij bepaalde pagina layouts.

 

3) Af en toe, als ik terug uit Teletext ga, bevriest het beeld na een tweetal seconden. In tegenstelling tot de crash bij live TV pauzeren, kan ik dan zelfs niet meer in het menu gaan of de PVR in stand-by zetten. Ik moet de stekker uit het stopcontact halen.

 

4) De PVR lijkt zich te verslikken als ik te snel door de zenderlijst blader en tussen zenders zap. Soms blijft het beeld zwart, wat enkel op te lossen valt door even weg en terug te zappen.

 

5) Op de zender "één HD" verloopt het beeld in schokken als ik door het hoofdmenu blader. Het menu zelf beweegt ook niet vloeiend. Ook als ik het menu afgesloten hebt, blijft het beeld van de zender nog haperen. Pas als ik even weg- en teruggezapt heb, is het beeld terug vloeiend.

 

6) De DSR 8121 viel 1 maal volledig uit toen ik gewoon TV aan het kijken was. Het beeld bevroor niet, de PVR ging niet naar stand-by modus, maar voerde direct een harde reset uit. De melding "INIT" verscheen terug op het LCD display, net alsof ik de stroom even volledig had uitgeschakeld.

 

7) Een tweetal uur later deed diezelfde harde reset zich opniéuw voor toen ik een favorietenlijst aan het bewerken was.

 

8) De PVR weigert vaak programma's op te nemen. Ik navigeerde naar het "Straks" venster in het Info scherm en gaf op dat ik dat programma wou opnemen. Er verscheen een rood bolletje op dat scherm. Het huidige programma eindigde, het volgende begon, maar de PVR begon niet te op te nemen.

 

9) Als ik via de EPG 2 programma's na elkaar wil opnemen, klaagt de PVR over overlappende opnames en moet ik kiezen welk van de 2 programma's ik wil laten opnemen. Dat komt omwille van de begin- en eindmarge die je kan instellen bij elke opname.

Ik zou echter toch wel verwachten dat de PVR slim genoeg is om de eindmarge van de eerste opname en de beginmarge van de 2e aansluitende opname te negeren als die beiden op dezelfde zender plaatsvinden.

 

10) Voor zover ik tot nu toe heb kunnen ervaren, lijkt de DSR 8121 geen geprogrammeerde opnames uit te voeren als hij in stand-by staat. Een concreet voorbeeld:

Ik programmeerde om 22u05 via de EPG een opname van een programma dat zou beginnen om 22u15. Ik gaf 10 minuten beginmarge op en ik zette de PVR in stand-by. De klok toonde even later 22u10, en zelfs 22u15, maar de PVR begon niet op te nemen.

Meer nog, toen ik hem om 22u20 terug aan zette, bleef er "--:--" op het LCD scherm staan en bleef het beeld zwart. Ik heb moeten de stroom uitschakelen.

 

11) Als ik tegen het einde van een lopend programma (1) via de EPG (dus niet via het "nu/straks"-info scherm) het volgende programma (2) wil laten opnemen, lijkt hij soms het daaropvolgende programma te programeren (3). Dus als programma 2 begint, zie ik de recorder niet opnemen, maar zie ik wel een rood bolletje staan bij programma 3.

 

12) één HD, NGC HD en Luxe TV HD vallen helemaal niet op te nemen. Als ik op de Record knop duw op de afstandsbediening, gebeurt er gewoonweg niets. Andere HD zenders neemt de PVR wel op.

 

13) De harde schijf blijft draaien ook al staat de PVR in stand-by. Er is dus geen verschil in geluidsniveau tussen AAN en STAND-BY. Wat dat doet met het verbruik, weet ik niet.

Ik zie geen reden waarom de HDD moet blijven draaien in stand-by. Dit is ook zeer storend aangezien de receiver op een slaapkamer staat. Keer op keer de stekker uittrekken om de HDD het zwijgen op te leggen, is ook allesbehalve gezond.

 

 

 

De volgende lijst vermeldt alle functionele gebreken die weliswaar als persoonlijk kunnen ervaren worden, maar die men wel mag verwachten van een product in een dergelijke prijsklasse.

 

1) De receiver stuurt een 720p signaal uit terwijl ik een Full HD LCD TV heb en terwijl de specificaties van de receiver 1080i vermelden. Zenders die in 1080i worden uitgezonden, worden dus door de receiver gedownscaled, en tenslotte door men TV terug geupscaled wat de beeldkwaliteit niet ten goede kan komen.

 

2) Je kan geen zenders rangschikken. Je kan wel favorieten aanmaken, maar ook die kan je niet rangschikken zoals je zenders kan rangschikken op een analoge tuner.

 

3) Er is geen enkele mogelijkheid om technische informatie van de bekeken zender te zien. Geen frequentie, geen satelliet, geen signaalsterkte, geen signaalkwaliteit, geen audio & video bitrate, geen audio formaat (stereo, DD2.0, DD5.1).

Signaalkwaliteit en sterkte van de huidige zender kan enkel bekeken worden na een lange weg door het menu en langs een pincode.

 

4) De PVR onthoudt taal & ondertiteling voorkeuren niet. Als je de taal van een zender instelt op Engels in plaats van Frans (bijvoorbeeld MotorsTV), dan moet je dat opnieuw doen na even weg- en terugzappen.

Daarnaast is de taal of ondertiteling wijzigen ook zeer omslachtig. Ongeveer 10 toetsaanslagen zijn vereist om een taal te wijzigen omdat er geen knop "subtitle" en "audio" aanwezig is op de afstandsbediening.

 

5) Ook de geselecteerde favorietenlijst wordt niet onthouden na een herstart, en zelfs niet na bepaalde handelingen in het menu.

 

6) Het front panel display is zeer mager. Je ziet enkel het uur in stand-by en het zendernummer tijdens het kijken. Een zendernaam en tijdsindicatie tijdens weergave van een opname lijkt mij toch een absoluut minimum.

 

7) Om de afgelopen tijd van een weergegeven opname te bekijken, moet men de weergave pauzeren. En dan nog ontbreekt op dat scherm de totaaltijd van de opname.

 

8) Het is mogelijk bladwijzers aan opnames toe te voegen, maar het is onmogelijk de resulterende hoofdstukken te verwijderen. De harde schijf vult zich zo langzamerhand met overbodige begin en eindmarges van opnames. Reclameblokken wegknippen is dus ook onmogelijk.

 

9) De teletext emulator heeft geen transparante modus. Ondertiteling via teletext is dus geen optie.

 

10) Er is geen enkele mogelijkheid om een opname te programmeren op bijvoorbeeld "elke dag", "maandag-vrijdag" of "elke maandag".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Het is me daarnet dan toch gelukt de PVR vanuit stanby een geprogrammeerde opname te laten uitvoeren.

 

- Helaas is hij ook eens hard gecrasht tijdens het bladeren door opnames.

 

- Start een directe opname, wijzig de taal tijdens live tv kijken. Even wachten en dan pas de opname stopzetten. Bekijk nu de opname. Wat merk je? De weergave stopt op het moment dat je de taal hebt veranderd (de tijdsduur van de opname is ook te kort), ookal is het "record" lampje wel degelijk langer blijven branden.

 

- Er stond iets geprogrammeerd vanaf 22u15.

Om 21u15 probeerde ik rechtstreeks (geen programmatie) een andere zender op te nemen. De standaard opname duur voor een dergelijke opname staat ingesteld op 3 uur (Er is maar keuze tussen 2, 3, 4, 6 uur, of "einde programma", en dat globaal in het configuratiescherm, niet per opname). De PVR klaagde daardoor uiteraard. Hij vroeg wat ik wou doen. Doorgaan met de huidige opname, of de oude opname (22u15) zo dadelijk uitvoeren. Ik koos voor het eerste, en annuleerde die opname daarna ook direct bij wijze van test.

Ik ging naar het overzicht van programmaties, en wat zag ik? De opname van 22u15 staat nog steeds geprogrammeerd MAAR op het venster "aanpassingen" staat er als titel, in het Frans (Nederlands menu) "Attention: démarrage imminent", en de tijd toonde het volgende "00:00 naar 00:00"..... Ookal wijzig ik die tijd en sla ik de timer opnieuw op, de tijd blijft "00:00 naar 00:00".

 

2e poging. Ik deed identiek hetzelfde. Ik koos opnieuw om door te gaan met de huidige opname, in plaats van die geprogrammeerde opname (die nog moest beginnen, dus er viel eigenlijk helemaal niet te klagen). Ik annuleerde de lopende opname direct erna, ging kijken naar het overzicht. Wat zag ik? Men timer was gewoonweg verdwenen!

 

Het is dus volledige onmogelijk om per direct iets op te nemen als de ingestelde duur van een directe opname langer duurt dan de begintijd van een geprogrammeerde opname.

Een slimme PVR geeft voorrang aan reeds lopende opnames..... Nu moet ik kiezen, ofwel de directe opname laten lopen en de timer laten annuleren (hoewel ik evengoed van plan kan zijn de directe opname tijdig stop te zetten), of fluiten naar mijn directe opname, en men timer laten opnemen (die pas 2 uur later begint bijvoorbeeld)... Een onbruikbaar systeem..

 

- Als ik 2 keer op Record duw op dezelfde zender, klaagt hij ook over overlappende opnames.... Jah....... Uiteraard... Hoef je toch niet over te klagen? Negeer dat dan gewoon!?

 

- 1 keer slaagde ik er ook niet meer in om tijdens het bekijken van een opname van enkele seconden, terug te keren naar live TV beeld. Ik kon de weergave stoppen, maar het beeld bleef bevroren. Wat ik ook deed, live TV was er niet meer bij. Again... moeten naar standby gaan en terug aanzetten, echter het Info scherm kwam in beeld, maar ook niet meer dan dat. Kon wel zappen, maar had geen beeld of geluid. Display "--:--". Stekker eruit....

 

Direct na de reboot, zelfde werkwijze. IDENTIEK HETZELFDE. Stekker eruit...

 

Na reboot die opnames allemaal een voor een verwijderd (group opties ontbreken), done, EXIT. Beeld toonde een bevroren beeld van de eerst verwijderde opname (die dus in het preview venster van het menu was verschenen). Stekker eruit......

 

- Ook merkte ik dat al de zeer korte directe opnames (omdat ik de lijst hieronder aan het samenstellen was) zelfs na het stopzetten, stomweg bleven staan in de lijst met geprogrammeerde opnames! Pas na een reboot (of was omdat ik de stekker eruit moest snokken), was de lijst leeg.

 

 

 

De software is werkelijk geschreven door 2 eerstejaarsstudenten informatica, en de elektronica in elkaar gestoken door diezelfde 2 studenten die er dus nog minder van kennen....

 

 

 

Hieronder een overzicht van de zenders die ik niet kan opnemen. De coax kabels tussen ingang 1 en 2 verwisselen, maakt niets uit. Heb in beide gevallen beeld, maar geen opname (alles vanaf de Duitse zenders heb ik niet meer geprobeerd, met een paar uitzonderingen)

 

Vitaliteit (indien uitzending, indien geen uitzending, lukt het opnemen wel)

E!

Luxe TV

MTV

Trace TV

BBC World

CNN Int

France 24 Eng

CNBC

BFM TV

Yacht & sail

Arte

TVEi

één HD

<ik zat op Brava HD, maar kon plots niet meer zappen.... Stand-by & restart>

Melodyzen.tv

Luxe TV HD

MTV Germany

Eurosport D

DMAX

Comedy Central

.... enzovoort waarschijnlijk...

 

Dit kan je geen HD recorder noemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q-BiC

 

Terug naar de winkel met je 8121.

Kwam net thuis, las je mail en moest snel even een paar dingen proberen.....

 

Opnemen vanuit Stand-by geen probleem. Naar straks gezapt. opneem toets ingedrukt en de 8121 in stand-by gezet. 10 minuten later, op het tijdstip wanneer het moest beginnen sprong het rode lampje aan. Na controle had hij alles goed opgenomen.

 

Meteen naar eénHD en wat ik al wist.......geen probleem met opnemen.

 

Snel zappen moet ik nog naar kijken, maar nu naar bed......morgen op 6 uur eruit.

 

Zeker gezien je geen 1080i beeld hebt..........ik denk dat ie stuk is, of nooit goed gewerkt heeft.

 

Groetjes Zap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard Jan Ambers. Fabrieksreset ook geprobeerd.

 

Citaat:
Voor ik verder ga, wil ik ook nog vermelden dat de DSR 8121 de meest recente software heeft gedownload en geïnstalleerd en ik reeds geprobeerd heb de problemen op te lossen door de PVR terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, zonder resultaat. De PVR is aangesloten met 2 functionerende coax kabels op de bijgeleverde Duo LNB Twin, gemonteerd op de bijgeleverde Triax 64cm schotel, aangesloten op een stabiel elektriciteitsnet waar een tiental andere elektronische producten tegelijkertijd probleemloos op functioneren.

Citaat:
Merk op dat de coax kabels verwisselen tussen ingang 1 en 2 niets uitmaakt. Ik heb in beide gevallen beeld, maar ik kan niet opnemen op de vermelde kanalen

 

 

De lijst die ik hierboven heb gepost (13+10) is inmiddels aangedikt tot 21+13.

 

zapflex, na al dit wil ik eigenlijk geen nieuwe DSR8121 meer. Zelfs al zijn alle 21 punten van kritiek op de stabiliteit opgelost door een omruiling (wat mij ten sterkste zou verwonderen aangezien die minstens deels te wijten zijn aan firmware die op ELKE DSR8121 zit), dan dan nog resteren er 13 punten van kritiek op de functionaliteit. De DSR8121 is gewoonweg niet af. Ik stap met dat ding 10 jaar terug in de tijd!

 

 

En het sterkste van al is: zo zei men dealer:

Citaat:
In het slechtste geval, kan het toestel door ons overgenomen worden. U zal wel begrijpen dat dit wel niet kan met volledige terugbetaling. Een gebruikt toestel kunnen wij ook niet weer als nieuw verkopen. Een overnameprijs kan besproken worden naargelang staat van het toestel, verpakking en dergelijke.

 

Het gaat hier toch niet om tweedehands handel zeker!? shocked Het gaat hier om de verkoop van een product dat niet is wat het zou moeten zijn en daarvoor wil ik volledig terugbetaald worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd voorstander van alles "netjes spelen"....

 

Dus zou normaal gezien Uw dealer U een ander toestel moeten geven, en ik zou voorstellen om hen om omruiling van dit toestel te vragen... zelfde type, en geef Uw vastgesteld lijstje van fouten, mee met een copij van Uw faktuur.

Hij kan ook op zijn omruiling(waarborg) beroep doen, en alles is netjes...

Doet Uw tweede toestel dezelfde fouten, dan is er duidelijk sprake van tekortkoming van dit produkt... en kan je totale verandering tot teruggave van Uw centen vragen, je hebt tenslotte Uw goede wil getoond...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

QBiC

 

Ik ben super tevreden tot nu toe. Ik zou bijna zeggen kom richting Zuid/Limburg en kijk naar een prima werkend 8121

 

Ook het snel zappen levert geen problemen op.......

 

Alles wat hij moet doen, doet ie. Dit weekeind ga ikhem echt op een pijnbank leggen en kijken of ik hem voor de eerste maal in een fout kan krijgen.

 

De harde schijf blijft lopen in stand/by......dat is wel een foutje denk ik.

 

Een product met zoveel defecten als die van jou moeten ze omruilen met een nieuwe of repareren, maar defect is ie.....

 

Zap

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuid-Limburg is me wat te ver smile Ik ben zelf van Oost-Vlaanderen.

 

Er was vanavond niemand meer op de TVV klantendienst die me kon verder helpen en men dealer heeft ook niets meer laten weten, dus alles is on-hold tot maandagavond in ieder geval. Maar laat je dat vooral niet weerhouden kritisch met je PVR om te springen en te posten wat je ervaart. Bedankt alvast.

 

Hoogstwaarschijnlijk zal er wel een omruiling volgen, maar ik wil toch eerst dat TVV op de hoogte wordt gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat nog geen satontvanger die probleemloos werkt. Humax Icord, Topfield, allemaal hebben ze problemen die je op deze forum lezen kunt.

 

Deze Philips 8121 maakt ook foutjes. Ik bezit deze nu 2 weken en ik moet zeggen er valt goed mee te leven.

Dingen die mij opgevallen zijn.

-Sommige toetsen op de afstandsbediening reageert de 8121 niet op. De radio toets. De HD toets en de Vod toets.

Veel maakt dat eigenlijk niet uit. Ik heb een Harmony one afstandsbediening en ik zou niet meer zonder willen.

Werkt trouwens heel goed met de 8121

-In stand-by blijft de HD lopen en de optische uitgang blijft licht uitstralen. Ook gaat zo nu en dan de koeling draaien. raar vind ik dat. Echt iets voor een update.

-Menu klapt wat schokkend uit. Niet dat het fouten maakt, maar ziet een beetje klungelig uit.

-Live tv pauzeren is tot nu toe maar 1x in de fout gegaan. Beeld ging op zwart. Via menu en een ander programma kiezen deed alles werken.

 

Opnemen vanuit stand-by en tijdens het kijken naar een ander kanaal werkt prima.

Ook wat Q-BiC noemde.....2 programma van dezelfde zender die na elkaar komen levert bij mij geen problemen op. De 8121 komt niet met een melding van een overlap probleem is.

 

Kom ik wat raars tegen, dan zal ik dat meteen op deze forum melden.

 

Ik kan deze ontvanger alleen maar aanraden.

Hij doet wat hij moet, maar is een echt CD ontvanger. Hun bepalen een hoop, maar ik vind het prima. tot nu toe...:)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...