Ga naar inhoud

[all] canal digitaal kaart werkt niet in mijn dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb eergisteren een canaal digitaal smartcard gekocht maar krijg hem niet aan de praat. Het kaartje is geactiveert door de dealer waar ik het gekocht heb. Ik heb een Dreambox met gemini image maar weet niet wat ik moet doen om het signaal te krijgen.Kan iemand mij misschien helpen? Bij voorbaat dank!

Geplaatst:

Kaartje met chip naar beneden in de gleuf?

Softcam CCam installeren en activeren?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Met ccam kan ik alle zenders ontvangen maar als ik hem overzet op common inerface dan heb ik geen beeld. nu weet ik nog niet of het canaal digitaal kaartje geactiveerd is??????

Geplaatst:

ik bedoel de zenders die bij het pakket zitten van canaal digitaal maar ik was bang dat het kaartje niet geactiveerd was omdat ik hem op common interface overzette dan had ik geen beeld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: purke
ik bedoel de zenders die bij het pakket zitten van canaal digitaal maar ik was bang dat het kaartje niet geactiveerd was omdat ik hem op common interface overzette dan had ik geen beeld.

Dat je met CI geen beeld hebt is logisch. Of heb jij een CAM in die CI gleuf zitten, nee toch? CCCam is een softcam en die leest je kaart vanuit de kaartlezer.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik heb ccam 2.0.10 en gbox. als ik een zender van canaal digitaal wil kijken da staat er "decode: slot1", dit betekend dat ik via CD kaartje die zender aan het kijken ben, toch? CD kaartje is geaciveerd?

Heb hier niet zo veel verstand van vandaar de vraag.

Geplaatst:

Citaat:
Met ccam kan ik alle zenders ontvangen maar als ik hem overzet op common inerface dan heb ik geen beeld.

dus je hebt geen probleem, enkel weet je niet wat die instelling als keuze teweeg brengt.

met een standaard uit de kartonnen doos dreambox kun je geen smartcard van canaldigitaal decoderen

daarvoor is er een EMU, softcam/cardserver met client

EMU; emuleert een Common Access Module op de dreambox, dus software matig doet ie alsof je een CAM ingebouwd/embedded hebt

zo'n CAM kan bij desbetreffende receivers als aparte hardware in de receiver worden toegevoegd middels CI module (Common Interface)

maar die heb je dus niet EN niet nodig bij de dreambox daar dit softwarematig kan

je hebt al ontdekt dat middels je dreambox softwarematig zo'n CCcam kan worden gebruikt

(met juiste config wordt dus nageboots dat er embedded mediaguard gebruikt kan worden om je kaartje te decoderen)

je keuze optie common interface, MOET jij dus helemaal niet te gebruiken.

je moet de CAM-selector op die CCcam zetten opdat een der cardslots (of allemaal) gebruikt kan worden met je canaldigitaal smartcard.

je had al beeld dus je probleem is opgelost en je kunt eens een weekje gaan lezen over de materie.

chiao

Empire State Of Mind (part II) broken down

Alicia Keys

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen