Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Wilko,

Ik heb hier een 500Gb harddisk in de 8000 met daarop inmiddels een aantal tegelijk opgenomen HD en SD films / opnames.

Voorheen nam ik op de 7025+ op, om via een NFS mount op de 800 af te spelen. Dat werkt uit de kunst. Ook opnemen van de 800 op de harddisk van de 7025+ gaat prima.

Met de huidige configuratie gaat dit helaas niet zoals ik wens. Opnames staan op de 8000 en deze wil ik afspelen via de 800. Zelfs het openen van de movielist is al helemaal bagger.

Netwerkissues heb ik uigesloten omdat opnames en weergaves van de 7025+ op de 800 gewoon goed functioneert. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen met een (nagenoeg) gelijke configuratie die mij kunnen vertellen of dit bij hen wel goed werkt.

Greetz

"John" wink

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kan iemand zien of de 8000 icm een rotor ook goed werkt met USALS

en het gebruik van een 2de,of meer kabels van de gemotoriseerde LNB?

Kunnen tijdens een opname hiermee de andere tuners volledig onafhankelijk worden gebruikt?

Dit is met de laatste images van diverse makelij nl niet meer mogelijk.

Mijn 7025 werkt nu gewoon met de Ronaldd van Mei dit jaar.

Daarmee kan het namelijk nog prima.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Laverda
veel dvd's heb ik als iso op de pc staan en pak ze dan uit naar dvd stuctuur (audio_ts en video_ts)

Zelfs de DM7000 speelt de iso files af, dus je kan je die moeite sparen om ze eerst uit te pakken.....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid: als ik een Blu Ray dvd koop (wat toch de standaard is geworden) kan ik deze niet afspelen omdat Linux dat niet ondersteund??? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Citaat:
Even voor de duidelijkheid: als ik een Blu Ray dvd koop (wat toch de standaard is geworden) kan ik deze niet afspelen omdat Linux dat niet ondersteund???

Klopt als een bus. Linux is een open besturings systeem en zal dus nooit in aanmerking komen voor HDCP, BD+, of AACS licentie.

Net zoals bij DVD zal er dus eerst iemand moeten zijn die net zoals bij de DVD, DVD-Jon (Lech Johansen), de beveiliging onderuit haalt en software schrijft die het mogelijk maakt BD schijfjes af te spelen.

Blu Ray schijfjes kan je alleen met MS Windows pc's afspelen die beschikken over een videokaart die HDCP ondersteunt, beschikt over een DVI of HDMI uitgang, en natuurlijk beschikt over gelicenceerde afspeel software zoals PowerDVD. Of natuurlijk een PS-III of een Blu-ray speler.

Persoonlijk:

zolang er geen hack is zie ik dit de standaard dus niet worden. Te veel beveiligingen die dwars kunnen gaan liggen en je film (en humeur) zeer ernstig kunnen bederven.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: nlrela
Nee, 10/100 Mbps en geen Giga

Ok bedankt voor de info. Toch wel erg jammer vind ik, temeer omdat dit al meer dan 3 jaar standaard is op veel PC's. Dat wordt weer erg langdurig films overdragen van/naar de PC dan. crazy

zolang je 100Mb niet eens kunt verzadigen, heeft 1Gb geen enkele zin.
De beperking is niet de ethernet standaard.

Natuurlijk heeft 1 Gbps wel nut bij het overdragen (lees kopieeren) van bestanden heen-en-weer. Scheelt een factor 10 wachten voordat je opname op je PC staat om te bewerken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Vatt

Ok bedankt voor de info. Toch wel erg jammer vind ik, temeer omdat dit al meer dan 3 jaar standaard is op veel PC's. Dat wordt weer erg langdurig films overdragen van/naar de PC dan. crazy

Natuurlijk heeft 1 Gbps wel nut bij het overdragen (lees kopieeren) van bestanden heen-en-weer. Scheelt een factor 10 wachten voordat je opname op je PC staat om te bewerken.

maar een box die 100Mb amper kan verzadigen, zal echt niet sneller gaan uitsturen als je er een Gb ethernetadapter op aansluit.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Vatt

De box en je PC zijn de beperkende factor, niet de theoretisch haalbare snelheid. In de praktijk is het misschien 1,5 a 2 keer sneller, maar ZEKER geen 10.
Geplaatst:

ik kan hem maandag ophalen, ik ben benieuwd naar de ervaringen.

prijs 999,- is veel geld, zeker als nieuweling op dit gebied.

Kan ik een BR speler erin zetten en welke?.

Verder,

Geplaatst:
Origineel bericht van: dream800

ik kan hem maandag ophalen, ik ben benieuwd naar de ervaringen.
prijs 999,- is veel geld, zeker als nieuweling op dit gebied.

Kan ik een BR speler erin zetten en welke?.

Verder,

Dat wou ik ook vragen maar naar lezen van de bericht boven van 'prutsie' blijkt dat het niet mogelijk is, jammer genoeg. Ik ga ook morgen mijne ophalen en dacht ik gelijk een blue-ray brander erin te zetten, nou niet dus.
Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
Citaat:
Even voor de duidelijkheid: als ik een Blu Ray dvd koop (wat toch de standaard is geworden) kan ik deze niet afspelen omdat Linux dat niet ondersteund???

Klopt als een bus. Linux is een open besturings systeem en zal dus nooit in aanmerking komen voor HDCP, BD+, of AACS licentie.
Net zoals bij DVD zal er dus eerst iemand moeten zijn die net zoals bij de DVD, DVD-Jon (Lech Johansen), de beveiliging onderuit haalt en software schrijft die het mogelijk maakt BD schijfjes af te spelen.
Blu Ray schijfjes kan je alleen met MS Windows pc's afspelen die beschikken over een videokaart die HDCP ondersteunt, beschikt over een DVI of HDMI uitgang, en natuurlijk beschikt over gelicenceerde afspeel software zoals PowerDVD. Of natuurlijk een PS-III of een Blu-ray speler.

Persoonlijk:
zolang er geen hack is zie ik dit de standaard dus niet worden. Te veel beveiligingen die dwars kunnen gaan liggen en je film (en humeur) zeer ernstig kunnen bederven.

groeten,
Peter.

Duidelijke uitleg! Thanks.

Voor mij zou blue ray één van de voornaamste redenen zijn de 8000 te kopen want ik heb geen zin om een losse dvd speler te kopen.

Jammer!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Maar nu mijn eerste bevindingen:

Ik heb momenteel een beta-versie van de PLI image in de box, en nog geen enkele bug kunnen vinden. Vastlopers of hangers heb ik ook nog niet gezien.
Tuurlijk zullen de drivers en software komende tijd vaak worden geupdate voor nog meer functionaliteit, maar de DM8000 is nu echt al af en heeft geen bugs.

Zal ik je eens een waslijst van niet opgeloste BUGS bezorgen ?

Wijzig maar eens je ip adres en probeer maar te connecteren via telnet bv....

Zeg maar dank aan alle betatesters die dit allemaal gerapporteerd hebben.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:
Origineel bericht van: FeReNGi

Kort waslijstje. :D
Maar de bug die jij beschrijft is inmiddels opgelost in de PLi Beta welke ik draai. Was trouwens een issue waar meerdere boxen last van hebben maar nu niet meer dus.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: FeReNGi

Kort waslijstje. :D
Maar de bug die jij beschrijft is inmiddels opgelost in de PLi Beta welke ik draai. Was trouwens een issue waar meerdere boxen last van hebben maar nu niet meer dus.

deze is inderdaad niet box gerelateerd, het zit in Enigma2 dus ook de 7025(+) en 800 hebben er last van...

kom eens op met de rest van de waslijst...!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ik heb een vraag, betekent dit dat de bleuray optie niet mogelijk wordt.

Tevens het opnemen van programma's : kan ik opnemen, en een andere zender kijken.?? (ik ontvang Astra en hotbird, via 1 aansluiting)..

Wellicht domme vragen, ben nieuw !!!

Ik hoop dat iemand mij de voordelen en de nadelen van deze lang verwachte box kan meegeven voordat ik hem vandaag ophaal.

of kan ik beter wachten ?? of mis ik dan de boot

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.