Ga naar inhoud

Zeer matig getest in Duitse AudioVision magazine

Aanbevolen berichten

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Citaat:
Ik vind de beeldkwaliteit van de 800 uitmuntend en ben erg kritisch

Citaat:
het lijkt dat ze de 800 vooral afrekenen op de de-interlacer

Ik denk dat Bart gelijk heeft. Op een Duits forum staan foto's van het beeld van een 800 met, en zonder de-interlace.

Men heeft foto's genomen van zo'n van links naar rechts bewegende tekst onder in beeld. Dan is inderdaad heel erg duidelijk te zien dat de de-interlacing kwaliteiten van de 800 gewoon ronduit slecht zijn. De de-interlacing van de gemiddelde LCD of plasma is gewoon beter is de conclusie daar.

Kennelijk is men bij deze test niet in staat gebleken de de-interlace uit te zetten.

Jammer,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:
Origineel bericht van: prutsie
Dan is inderdaad heel erg duidelijk te zien dat de de-interlacing kwaliteiten van de 800 gewoon ronduit slecht zijn.

Op de 8000 is deze wél perfect, hier was ik namelijk zelf zeer benieuwd naar.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Hi,

Ik zou ook eens graag weten wat de beste instellingen zijn voor de autoresplugin, zowel voor full hd als hd ready tv's.

Greetz,

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Kopernikus
Ik zou ook eens graag weten wat de beste instellingen zijn voor de autoresplugin, zowel voor full hd als hd ready tv's.

is denk ik geen standaard antwoord voor. Het ligt aan zowel de dm800 als je TV.
Wanneer je de dm800 deinterlacer niet wil gebruiken stuur je de interlaced resoluties ook interlaced uit. Bijvoorbeeld 576i als 576i uitsturen. Wil je de dm800 deinterlacer wel gebruiken stuur je bijvoorbeeld 576i als 576p uit.
Probleem kan de scaler zijn. Als je er van uitgaat dat de scaler in de dm800 beter is als in je TV kun je de dm800 scaler gebruiken om zo dicht mogelijk tegen de native resolutie van je TV te komen. Bij een full HD TV dan 576i beeld als 1080i uitsturen.
Daarnaast zijn er nog heel veel combinaties te bedenken die je zelf beste uit probeert wink

Zelf gebruik ik een externe scaler waarvan ik denk (en verwacht gezien de prijs) dat die alle scaling beter doet dan de dm800. Daarom stuur ik op de dm800 alle resoluties native uit. TV beeld van de dm800 is dan bekeken via een full HD projector op een 2 meter scherm m.i. erg goed.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik ben persoonlijk ZEER tevreden met de beeld kwaliteit van de DM800.

Ook zijn de mogelijkheden natuurlijk veel beter dan andere HD boxen zoals de vele plugins, de e-Sata etc.

Wel zijn er nog de bekende bugs dat de tuner niet alle transponder's goed scan't en dat de tuner niet het juiste signaal afgeeft.

\

Ik had voor de prijs meer verwacht maar ik kan er mee leven.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: Unetwork

Wel zijn er nog de bekende bugs dat de tuner niet alle transponder's goed scan't en dat de tuner niet het juiste signaal afgeeft.

Deze waardevolle informatie omtrend deze box stel ik zeer op prijs dank U
Geplaatst:

Unetwork zit wel in een hele andere satelliet footprint dan wij. de problemen die hij in Macedonie ondervind, hebben wij hier geen last van.

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Unetwork zit wel in een hele andere satelliet footprint dan wij. de problemen die hij in Macedonië ondervind, hebben wij hier geen last van.

Ron
Dat is niet waar Ron ik heb hier gewoon alles op de DM7020, DBox2, Nokia9200, Humax5400 en zo kan ik wel even doorgaan.
Ook kan ik je diverse linken geven van andere (Nederlandse) gebruikers die ook deze ervaringen hebben!
De DM800 vind vaak gewoonweg niet alle zenders.
Nog voor aanvulling heb 2 maal 3.10 meter prime focus staan, een ZEER professionele 2.40 meter die gebruikt is voor up/down link met verwarming, 1 maal 1.80 meter dus heb ik vaak beter ontvangst dan een hoop die in Nederland zitten.

Maar evengoed om het lange verhaal kort te maken:
De DM800 is een mooie ontvanger die vaak doet wat Dream Multimedia beloofd.
Ik heb b.v.b. tot op heden geen vast lopers gehad.
Wel dat ik soms even terug moet zappen om beeld te krijgen bij een HD kanaal (krijg af en toe alleen geluid) Maar de HD kanalen blijven goed en heb na 2 weken non stop aan geen echte hitte wat velen hier op dit board posten.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Geef mij de zenders eens die jij niet vind?

Ik heb twee schotels. Een 64CM triax met alleen astra en een big bisat met astra 1-2-3-4 en ik kan volgens mij alles ontvangen.

Ron

Geplaatst:

Unetwork; dat zenders vinden is dat met/zonder diseqc schakelaar ertussen daar je eerst problemen daarmee had.

Heb 9 db800 hier en daar geinstalleerd maar nog niet megemaakt

dat de een meer als de andere vind.

Net even een scan gedaan op me visiosat(je) vind 1506 zenders op Astra 19 met deze xml lijst ben benieuwd wat jij met deze lijst vind. lijst is van vadaag.

Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen