Ga naar inhoud


eerste indrukken v/d Kathrein usf 922


tuintje

Aanbevolen berichten

Ben vanaf vandaag (hopenlijk) de trotse bezitter van een katrhrein 922 sw. Heb deze aangschaft natuurlijk vanwege de vele specs, en omdat kathrein te boek staat als een stabiel bedrijf met stabiele receivers. In eerste instantie wil ik deze laten draaien op de originel SW (deels door tijdgebrek) maar later natuurlijk ook op een alternatieve (linux) versie, heeft iemand al ervaring met deze materie in natuurlijk deze ontvanger dan hoor ik het graag ?? Mijn bevindingen van deze ontvanger zal ik de komende weken in deze kathrein rubriek plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Satlook
Hoi, ik heb gelezen dat Xarxar2 er ook eentje had besteld maar weet niet of hij hem al heeft


Klopt ik had er een besteld, maar de verpakking kwam zo beschadigd aan dat ik hem geweigerd heb, het was immers een rembourszending.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kathrein usf 922 is een goed verpakt, compleet met HDMI kabel,scart kabel en doorlus voor 2e tuner met batterijen voor AB.

Zeer goed afgewerkt apparaat met stevige mooie AB.

Na wat gestoei met de juiste sat instellingen voor de twin tuner, disq etc. (het menu helpt je stap voor stap door de goede instellingen op een vrij duidelijke manier)na het zender zoeken (normale snelheid, deze moet immers bij mij 4 satellieten zoeken) komt beeld tevoorschijn ! mijn mond valt open "WAT EEN MOOI BEELD! ik dacht toch niet dat ned. 1-2 en rtl4 enz. al een standaard HD uitzending hadden?

Dit beeld ken ik alleen uit de winkels waar ze via computer HD emuleren of vanaf een speciale blu ray draaien.(mijn screen is een NL fabrikaat 42 pf 9631 met maximaal 720p maar verdraagd ook 1080i)

Na ff spelen met verschillende formaten vind ik de auto instelling nu het beste.

De zapsnelheid is sneller dan wat ik gewend was, alleen leert mij nu dat mijn Aston 2.07 de zelfde bugs heeft als bij mijn oude twin tuner de Kaon kvr 1000+, ook deze Kathi moet af en toe slikken van wat moet ik er mee!

Nu de kindertjes en de vrouw erbij geroepen en 20 sec uitleg gegeven over de knopjes ed, mogen zij ff spelen: en ja ze weten jetix, kika, en zapp3 te vinden in no time. "gelukkig"

Nu de opname, timeshift functies ed proberen:

- opname werkt (voor mij) een beetje vreemd via de EPG (wellicht dat er nog een andere manier is, maar dan vinden we dan nog wel uit) Ook hier weer word je goed geleid door het duidelijke menu en de aangegeven icons op het scherm, relatief fool proof, en anders werkt de back knop ook nog!

-time schift perfect (ook een lopende opname kun je probleemloos schuiven) en beeldkwaliteit blijft zoals het is

- tijdens opname programering kun je aaangeven of je gecodeerd of ongecodeerd wil opnemen (dit waarschijnlijk om meerdere opnames mogelijk te maken en geen problemen te krijgen) of hij ongecodeerd opneemt heb ik nog niet getest. maar dit zou wel zeer welkom zijn

- nadeel tijdens timer opname (tevens enige nadeel tot nu toe) is dat als je opname start vanuit favorieten lijst bijv. nr:4 hij deze opname uit de algemene zenderlijst als nr:4 opneemt wat meestal een andere zender is (voorlopig wilde ik dit op gaan vangen door mijn favorieten als eerste op de algemene zenderlijst te zetten, maar dit is geen echte oplossing, hopenlijk komt Kathrein met een nieuwe SW die dit oplost (of wellicht een alternatieve versie ?enigma?

- de ontvanger is vrij geruisloos, wat je hoort is de hardisk en (verstelbaar via het menu) de interne koeling maar echt storend is dit niet, (de enige oplossing hievoor zou zijn, maar dit geld voor elke PVR is een opslag zonder bewegende/verwarmende delen)

 

KORTOM: gezien de prijs voor deze ontvanger, met standaard een 500gig schijf, standaard 2 Sat S2 ontvangers, standaard alle benodigde kabels en een Linux besturing met (hopenlijk) extra mogelijk heden, is dit tot nu toe een zeer mooi apparaat, ook een voordeel (vind ik) is de standaard 43,5 cm breedte en normale lengte zoals alle hifi video apperatuur zodat er geen lelijke gaten in de tv kast open blijven hiermee is de vrouw ook tevreden

"MAAR WAT EEN MOOI BEELD"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review Tuintje !

 

Ik had niets anders verwacht van Kathrein, weinig minpunten. Toch wel een van de betere merken, de beeldkwaliteit van de Kathrein HD ontvangers is inderdaad SUPER !!!

 

 

Nog veel plezier met je aankoop wink

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de USF 922 twee maal een lnb-out heeft. Dus is het mogelijk om een single LNB te gebruiken en door te lussen. Indien mogelijk kun je dan voor mij kijken of bij het opnemen dan de volledige LNB op de 2e tuner aanwezig is, of alleen de transponder waarvan die opneemt?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch gezien kan je doorlussen, het zijn per slot van rekening 2 aparte tuners maar idem dito zal je dan ook maar 1 transponder tegelijk kunnen gebruiken wat nogal logisch is.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo logisch is dat niet.

Heb n.l. een Dream 7025 met een s-tuner en een digitenne tuner.

S- tuner doorgelust naar kathrein.

Hierdoor kan ik Premiere opnemen (op 7025)en op de kathrein naar de nederlandese zenders kijken.

Heb wel een quad duo lnb waarvan een naar de 7025 is geleid.

En kan dan niet switchen naar 23,5.

 

Astradriver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info:

 

Op Dr.Dish-TV was er zopas een bijdrage over de UFS922.

Is waarschijnlijk morgen opnieuw te zien.

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...