Ga naar inhoud

[DM8000] herkent geen harddisk in system menu

Aanbevolen berichten

Gast Dr.Digitalios
Geplaatst:

Hallo, mensen ik heb een dm8000 aangesloten met een harddisk van 1tb en krijg het niet te zien in het systeem menu van gemini 3.9

als ik ronald of de orignele soft pprobeer dan ziet hij het wel.

ik heb het met ronald soft de harddisk geformateerd en daarna weer de gemini erop gezet en nu kan ik de hardisk wel gebruiken maar ik zie het nog steeds niet in het menu.

Iemand al zo een probleem meegemaakt??

Geplaatst:

In welk menu? Harddisk settings? Staat daar toevallig -1 ?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast Dr.Digitalios
Geplaatst:

ik krijg helaas de harddisk menu niet te zien heb al diverse harddisken al geprobeerd

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dr.Digitalios
ik krijg helaas de harddisk menu niet te zien heb al diverse harddisken al geprobeerd

Harddiskmenu moet ie altijd geven, in dat menu ziet ie ook 4 USB devices hier, de 5e is hier de HDD.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Gast Dr.Digitalios
Geplaatst:

inderdaad dat doet ie wel met ander firmwares maar niet met gemini heb een collega gesproken en bij hem doet alles het normaal maar met een firmware van ronald of een originele soft ziet ie het wel.

Geplaatst:

Mogelijk iets mis met de Gemini image?

Member of the PLi team

Geplaatst:

Heb met de 800 hetzelfde gehad.

Eerst de orginele dream firmware er terug in gezet.

Kaal opgestart.Daarna interne hardeschijf aangesloten.

Opstarten met de orginele dream firmware en formateren.

Daarna Gemini 3.8 erin gezet en toen zag Gemini de schijf wel.

Heb nu wel nog regelmatig vastlopers met opnemen, dit kan ook aan gbox 2.5 liggen omdat de dm800 mijn interne kaart niet ziet met gbox en dus intern wordt geshared naar de 7020.

Volgende week meer tijd om Gemini 3.9 erin te zetten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

in de gem. image zie hij de hdd wel maar maakt hij de movie map niet aan op de hdd .

dus als je op wil nemen lijkt het als of hij niet geformateerd is of gemount .

dit is dus duidelijk een bug in de gem. software.

roland software heeft hier geen probleem mee

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

Proffrottie

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dr.Digitalios
Hallo, mensen ik heb een dm8000 aangesloten met een harddisk van 1tb en krijg het niet te zien in het systeem menu van gemini 3.9
als ik ronald of de orignele soft pprobeer dan ziet hij het wel.
ik heb het met ronald soft de harddisk geformateerd en daarna weer de gemini erop gezet en nu kan ik de hardisk wel gebruiken maar ik zie het nog steeds niet in het menu.

Iemand al zo een probleem meegemaakt??

Probeer de originele image. Gemini loopt 15 dagen achter...
Desnoods fstab file van originele image in gemini plaatsen.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

Yes,

Nu werkt de harddisk bij mij ook.

Met gemini3.9 formatteren lukte niet. DCC opgestart, onder telnet vinkje aan bij hdd en formatteren maar.

Nu inderdaad in de hdd een mapje aanmaken

en we kunnen opnemen....... smile

Geplaatst:

Ik lees hier en daar dat er mensen zijn die het lange kabeltje (die aangesloten zit op de USB stick) gebruiken voor de HDD. Fout!

Het lange rode kabeltje is voor de DVD drive en het korte kabeltje onderin de doos is voor de HDD.

De "ouderwetse" grote molex connector (rood/zwart/zwart/geel) moet in de voeding net achter de dikke zwarte kabel. Het kleine molex connectortje (zoals ook op de floppy disk zit) is voor achterin de DVD speler.

Uiteraard alles met een polsbandje en ESD veilig anders gaat duur en gevoelig electronica spul kapot!

Ik zou overigens alles bij de dealer kopen. Dan laat je die alles er in zetten en heb je op het geheel ook garantie en hoef je zelf niet te prutsen.

Ron

Geplaatst:

Natuurlijk ESD mat en polsbandje gebruiken !!!! Ik heb inderdaad ook al meerdere collega's gehad die dure printen opbliezen (geen droomdoosjes hoor)

Als je een beetje handig bent,dan is zo'n harddisk inbouwen niet zo moeilijk, alleen heb ik toch een tijdje lopen surfen wat waar moest komen. (toxic, jouw beriggie komt net een paar uur te laat :D)

Maar nu ik hem zelf heb opengemaakt, zag ik toch iets waar ik niet zo blij mee ben. Het lijkt wel aanslag van het solderen of zoiets op de connector van de sim??connector

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bolliebol
Yes,

Nu inderdaad in de hdd een mapje aanmaken
en we kunnen opnemen....... smile

is dat nu wel of niet noodzakelijk?
overal lees ik dat enigma2 tegenwoordig met bookmarks werkt en dus /movie niet noodzakelijk is.
wat is nu juist?

chiao

Pipeline

Bill Frisell

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen