Ga naar inhoud


[DM8000] voeding problemen in kaart brengen indien aanwezig


ghostecho

Aanbevolen berichten

Vaak lees ik dat er problemen zijn met de voeding die in de dreamboxen word geleverd.

Nu is de dm 8000 op de markt, een ontvanger met veel toeters en bellen er op en er aan dan wel later als nog in te bouwen ( harde schijf , 2 exstra tuner`s , wifi , dvd , mischien later blu-ray ).

Maar hoe dan ook allemaal stroom gebruikers.

Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de voeding van de DM8000

Wat voor Type is het?

Is het duidelijk een zwaardere uitvoering?

Voor de technische breinen; is het ontwerp constructie technische gezien beter?

Is de kwaliteit van de elko`s / condensators beter?

Wat leert ons de eerste ervaringen met de voeding van de DM 8000 tot op heden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je wel heel erg voorbarig bent met dit topic.

 

Ten eerste zit er garantie (2 jaar volgens mij, EU regelgeving) op elk consumentenproduct.

Ten tweede gaat een schakelende voeding normaal gesproken niet zo snel stuk. Meestal pas na een jaar of 3 a 4. Omdat de elco's door welke reden dan ook langzaam hun capaciteit verliezen wil de voeding dan meestal na het uitzetten en afkoelen niet meer "starten". Neem de voeding van je PC als voorbeeld. Je zet hem 's morgens aan, niets, nada, noppes. Apparaat start niet. In 99.9% van de gevallen elco's voeding.

 

De problemen met voedingen bij Dream van nieuwe producten is volgens mij beperkt gebleven tot een verkeerde batch externe voedingen voor de DM-600 eerte serie. Die moesten worden omgewisseld.

 

Bij introductie van de 7000 trouwens was er ook een probleem. Hier was de voeding te licht voor diverse merken en typen harddisks. Als de harddisk opspinde wilde de ontvanger nog wel eens een hik geven. Er moest een paar zwaardere elco's in, en een paar zwaardere diodes.

Dit was wel de eerste ontvanger die Dream op de markt bracht, en er zaten wel meer vreemde dingen in de hardware (die bij latere modellen gelukkig gecorrigeerd waren).

 

Nogmaals, een zeer voorbarig topic. Dit zal mettertijd duidelijk worden maar nu nog niet.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik het geen gekke gedachte.

Op dit forum zijn veel mensen met electro kennis aanwezig.

Door de hoge prijs van de DM8000 wil je wel met goed gevoel je centen er aan uitgeven. Als dan achteraf blijkt dat eerste model 8000 niet al het optionele speelgoed tegelijk aangesloten kan hebben door een te zwakke voeding voel je je als early adopter lelijk bekocht.

 

Iemand al uitgezocht hoeveel reserve de DM8000 voeding heeft voor toekomstige uitbreidingen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een dm8000HD beta al 2 maanden draaien zonder enig probleem.

Er zit in buiten de standaard leverantie:

1x 500 Gb disk Sata

1x DVD speler/brander

1x Wifi (Staat altijd aan.)

Ik heb hier geen enkel probleem gezien.

De iopmerkingen lijken me dus wat voorbarig.

 

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...