Ga naar inhoud


[500] Flashen via netwerk ipv com kabel


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel in Noorwegen bij mijn ouwe, schoon lui en wil hier een 500s DB flashen.

 

Nu is het helaas zo dat ik mijn com kabel ben vergeten en het zondag is waardoor er geen PC bedrijfjes open zijn voor winkelend publiek.

 

Ik probeer dus via de netwerk flash van DreamUP deze 500 te flashen maar krijg geen verbinding. Ik kan kiezen uit 5 COM poorten (COM 2 t/m 6) en heb de juiste instellingen wat betreft IP doorgevoerd.

 

Moet ik nog iets doen om dit mogelijk te maken?

Werkt dit eigenlijk wel?

 

p.s. wat ik bedoel met geen verbinding is dat DreamUP mij verzoekt de power van de DB aan te sluiten en wanneer ik dit doe blijft hij gewoon staan alsin dat hij geen DB aangesloten ziet worden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


uh sorry ik reageerde met een methode die op je dm500 niet gaat werken...

dus ik heb de tekst aangepast

www.dream-multimedia-tv.de/dm500

de compoorten hoeven niet te worden aangegeven / maar dreamup zoekt er wel naar

ook al flash je met netwerk.

is 't netwerk wel dhcp of vast ip-nummer ingericht?

 

chiao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even IP opzoeken van je box...Met FTP image kopieeren naar de map TMP (hernoemen naar root.cramfs)

 

AB menu even opzoeken software update..handmatig selecteren Ok -Ok na het flashen even een fabrieks reset en je box is weer schoon en voorzien van de nwe.firmware.

 

(vergeet niet je evt. cfg eruit te halen voor het flashen)

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: info
Even IP opzoeken van je box...Met FTP image kopieeren naar de map TMP (hernoemen naar root.cramfs)

AB menu even opzoeken software update..handmatig selecteren Ok -Ok na het flashen even een fabrieks reset en je box is weer schoon en voorzien van de nwe.firmware.

(vergeet niet je evt. cfg eruit te halen voor het flashen)

Gr.Info


sweet!

dat werkt perfect!

Gaat dit zo met all DBen?

thx beide

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: info
Even IP opzoeken van je box...Met FTP image kopieeren naar de map TMP (hernoemen naar root.cramfs)

AB menu even opzoeken software update..handmatig selecteren Ok -Ok na het flashen even een fabrieks reset en je box is weer schoon en voorzien van de nwe.firmware.

(vergeet niet je evt. cfg eruit te halen voor het flashen)

Gr.Info


sweet!

dat werkt perfect!

Gaat dit zo met all DBen?

thx beide


hmm Ik probeer het nu te doen met mijn 7025 maar kan de update functie niet vinden frown

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
bij je dreambox dm 7025 werkt het flashen via de boot***STOP*** methode
daar moet je geen root.cramfs gaan doen.

chiao


kun je jezelf wat nader verklaren?

Ik heb namelijk maar een vaag idee wat je bedoelt.. Ik weet dat boot het opstarten is en dat stop waarschijnlijk betekent dat ik hem onderbreek en dus de flash laat uitvoeren.. maar hoe dit in zijn werk gaat ben ik totaal onbekend mee laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel simpel even je DM702* achterop uitzetten dan op de voorkant je onderste knop bij je display ingedrukt houden..gelijktijdig de spanning er weer op zetten wachten tot je STOP en een IPadres ziet verschijnen (ongeveer 10sec afhankelijk v je netwerk)

 

Daarna in je browser Mozilla / InternetExplorer het IP typen wat je in het schermpje zag verschijnen..Daarna flash new firmware en even de .nfi selecteren die je wilt gaan gebruiken...druk flash....als die 100% is zet hem even uit en dan weer aan!!Het uitpakken begint dan...even geduld tot dat je het instal schermpje weer ziet.

 

FF beknopt beschreven

 

Gr.Info

Link naar reactie
Delen op andere sites

sweet!

 

Dank U allen!

 

Uitleg was goed genoeg ondanks de beknoptheid... kon geen beknoptheden vinden overigens want het was perfect! Het enige wat je had kunnen vermelden was 'een beetje geduld bij het uploaden van de flah file' ik was de 1e keer iets te snel :P

 

Thx a lot!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook met grote belangstelling de uitleg gelezen. Blijf als DM beginner met 1 vraagje zitten:

Origineel bericht van: info

(vergeet niet je evt. cfg eruit te halen voor het flashen)

 

Gr.Info

 

Waar zou de cfg moeten staan als ik de moet verwijderen?

 

Dank je wel voor je geweldig duidelijke uitleg (ik begreep het zelfs na 1 week dm ervaring).

 

Groet,

HD

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net weer wat te hobbyen en begrijp de opmerking.

Het scheelt inderdaad een hoop werk als je eerst je cfg file er uit haalt en later weer terug zet. (gelukkig hebben ze niet allemaal tv op de kamer hier)

 

Nogmaals dank voor je duidelijke en volledige uitleg.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...