drz Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Zelfs de images onderling geven verschil in beeldkwaliteit, dus waar praten we nu in hemelsnaam over?? Als ik op mijn 800 Pli installeer, dan zit ik mij groen en geel te ergeren aan de ondertitlels die gerafeld overkomen. Met Blackhole heb ik een strakker plaatje. Mijn TV is een Sony Bravia 46" LCD ding Full HD bla bla en nog ene alfabet aan letters er achter, maar misschien ligt het wel aan die tv. Hoe dan ook, dit topic lijkt mij een beetje de plank mis te slaan, als er vergeleken word welke box een mooier plaatje geeft. Vermeld dan ook even de gebruikte image. Overigens, mijn 6 jaar oude Echostar 3600 IP geeft op de SD kanalen een mooier beeld dan welke dreambox ook.. ( op de scartuitgang dan en de 8000 niet getest) "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Littlesat Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Citaat: Zelfs de images onderling geven verschil in beeldkwaliteit, dus waar praten we nu in hemelsnaam over?? Als ik op mijn 800 Pli installeer, dan zit ik mij groen en geel te ergeren aan de ondertitlels die gerafeld overkomen. Met Blackhole heb ik een strakker plaatje. Installeer eens in PLi de autoresolution plugin en zet daar alleen interlace uit. Dan heb je geen gerafelde titels meer... Heus er zit geen verschil in beeld tussen images(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast pieterg Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Origineel bericht van: drz Als ik op mijn 800 Pli installeer, dan zit ik mij groen en geel te ergeren aan de ondertitlels die gerafeld overkomen. Met Blackhole heb ik een strakker plaatje. zit allemaal tussen de oren. Tenzij je teletekst ondertitels bedoelt, die met freetype gerenderd worden. Omdat PLi de nieuwste freetype gebruikt, wordt tekst daar netter gerenderd. Maar omdat dat mede afhankelijk is van de achtergrond kleur, ervaar jij dat misschien als 'gerafeld'. De ondertiteling die in het tv beeld zit ziet er uiteraard precies hetzelfde uit bij alle images.
drz Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Als je bij het ene image iets aan de rendering moet aanpassen en bij de andere niet om een trillingsvrije ondertiteling te krijgen, dan zit er toch verschil tussen de images en ook verschil in beeldkwaliteit? Hoe het ook is, sommige images geven bij mij een rustiger plaatje dan de andere, bij standaard instellingen. Ik ben een 'normale' gebruiker en zou niet eens weten hoe ik de rendering zou moeten aanpassen. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
Gast pieterg Geplaatst: 27 december 2008 Geplaatst: 27 december 2008 Origineel bericht van: drz Als je bij het ene image iets aan de rendering moet aanpassen en bij de andere niet om een trillingsvrije ondertiteling te krijgen, dan zit er toch verschil tussen de images en ook verschil in beeldkwaliteit? nee, als dat het verschil is wat je ziet, ligt het niet aan het verschil in freetype versies. Dus kan het alleen aan een verschil in gebruikersinstellingen liggen. Iedere image gebruikt namelijk dezelfde drivers, de hardware verandert ook niet ondertussen, dus het beeld is hetzelfde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen