Ga naar inhoud

[DM7020Si] Krijg geen lock op 12721 (vlaamse kanalen)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ben al sedert 2 jaar eigenaar van een 7025 en ben daar vrij tevreden over, vandaar dat ik een dreambox aangeraden heb aan een kennis.

Bij het instellen van die nieuwe dreambox (7020Si, enkele dagen geleden gekocht) krijg ik echter geen beeld op de Vlaamse kanalen.

Heb eerst een pli image erop geplaatst en een settingslijst erin geplaatst...echter geen beeld op tvvlaanderen, de andere kanalen geven wel beeld(vb. Ned1, Ned2, BVN, ...).

Dan geprobeerd om deze transponder manueel te scannen (zowal op 12721H22000 5/6 als op 12722H22000 5/6), echter op beide geen lock en de ontvanger vindt dan ook geen services.

Wanneer ik de sat kabel uit de 7020 haal en in m'n vertrouwde 7025 steek (beide toestellen staan momenteel naast elkaar) dan heb ik wel beeld op 12721 via m'n 7025. Op de 7025 geeft de zender 'één' een SNR van ong. 90% en een AGC van ong. 92% (op de 7020 liggen die rond de 60%, met een afgrijselijke BER)

Twee vraagjes:

- (misschien overbodig maar toch) : kan iemand bevestigen dat de 7020Si bij hem goed werkt samen met de vlaamse kanalen.

- heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan aanpakken.

Alvast bedankt,

Koen

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Bij mij werkt de 7020 perfekt ook met alle vlaamse kanalen.

Wel eerst alle vlaamse kanalen verwijderen hoor voor je een transponderscan doet.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Bedankt rommelaar,

dit is wat ik geprobeerd heb:

- pli van 1/10/2008 opnieuw geflashed.

- full scan op 19.2 --> op 12721 geen services gevonden, dus ook geen tv-vlaanderen als provider(wel 971 tv kanalen gevonden...)

- joske settings gedownload --> geen lock op de vlaamse zenders

- alle vlaamse zenders gewist

- manuele transponderscan zowel op 12721 als op 12772(22000H 5/6), geen lock, geen beeld...

Ik weet niet of er een verschil is, maar dit is een 7020Si, geen 7020.

Nog iemand ideeën?

Alvast bedankt,

Koen

Geplaatst:
Origineel bericht van: pipodeklown
Ik weet niet of er een verschil is, maar dit is een 7020Si, geen 7020.

Daar is geen verschil. De S staat voor sateliet, and de i staat voor, dat er smartcard(sex) erbij zit in de doos

Ik vermoed dat je met een slechte tuner zit.
Of waar heb je de sat kabel in de 7020 geplaatst(single tuner) icm de ander kabel nog in de 7025 -> doorgelust ???

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:
Origineel bericht van: ranico

Daar is geen verschil. De S staat voor sateliet, and de i staat voor, dat er smartcard(sex) erbij zit in de doos

Hmmm, smartcard in ieder geval niet gevonden, maar dit terzijde...

Ik vermoed dat je met een slechte tuner zit.

Dat zal dan een ritje richting verdeler worden...tenzij iemand nog een schitterend idee heeft.

Of waar heb je de sat kabel in de 7020 geplaatst(single tuner) icm de ander kabel nog in de 7025 -> doorgelust ???

Nee, kabel uitgetrokken en verstoken, dus rechtstreeks naar de lnb (niet via 7025)
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ome Merde
fabrieksreset ook al eens gedaan ?

Hmm, volgens de handleiding moet de stroom eraf en terug op, dan de pijl omhoog en dan zou 'flash erase' moeten verschijnen...

In mijn geval krijg ik hetzelfde als met pijl omlaag (***stop*** boodschap om te flashen).

Lijkt dus niet te werken.

Dan maar de hardware reset uitgeprobeerd, die lijkt te werken, maar heeft geen gevolg voor mijn probleem.

Groeten,

Koen
Geplaatst:

Het is of een defecte tuner of helemaal geen dreambox.

Dat laatste baseer ik voornamelijk op feit dat een kennis van me ook problemen met channels en lock had maar dan met een DM500 die een clone bleek te zijn. Hoeft dus niet zo te zijn maar houd er wel rekening mee!

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Het is of een defecte tuner of helemaal geen dreambox.

Dat laatste durf ik te betwijfelen, vermits hij rechtstreeks van de Belgische invoerder komt...

Toch bedankt,

Koen
Geplaatst:

flash erase kan volgens mij alleen op de 7000.

vanuit het menu een fabrieksreset zou afdoende moeten zijn.

een rotte tuner kan ook maar daar zou ik me niet blind op staren.

krijg je met originele DMM firmware wel een lock ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
flash erase kan volgens mij alleen op de 7000.

Staat in de handleiding die er bij zit beschreven, maar zal dan blijkbaar niet meer geldig zijn.

vanuit het menu een fabrieksreset zou afdoende moeten zijn.

Heb dit gedaan maar brengt geen soelaas.

krijg je met originele DMM firmware wel een lock ?

Nee, ook met de originele firmware (gedownload van hun website, wel al 3 jaar oud ondertussen) krijg ik geen lock.

Koen
Geplaatst:

Ik heb met mijn DM7000 sinds 2 dagen exact hetzelfde probleem. Heb al diverse images en settingslijsten geprobeerd maar zonder succes. Ik heb in een andere thread gelezen dat het misschien ook aan een f-connector kan liggen. Ik ga die van mij morgen vervangen, als het probleem dan opgelost is laat ik het wel weten.

Gr. The Dude.

Dreambox 7000 PLI Jade - CCcam 2.0.11

Astra 1/2/3/Hotbird

Geplaatst:

Coen Probeer eens 12.716 Horizontaal 22000 4/5.

succes

Geplaatst:
Origineel bericht van: rommelaar
Coen Probeer eens 12.716 Horizontaal 22000 4/5.
succes

Hmmm, 4/5 is niet echt een optie, 3/4 en 5/6 wel maar geven beide geen lock op die frequentie.

Heb je eventueel meer informatie of een bron waarom je denkt dat dit kan helpen?

Mvg,

Koen
Geplaatst:

Coen je hebt gelijk maar als ik de ontvanger op belgie 1 zet en druk 2 x op de ok knop krijg ik de frequentie fec en symbolrate in beeld.Daar staat echt 4/5 maar bij het zoeken kan je inderdaad 4/5 niet instellen.Probeer eens automatisch of kijk eens welke waardes hij op je 7025 aan geeft?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen