Ga naar inhoud


[DM 800] Hoe lang wachten met Reboot


simcat

Aanbevolen berichten

Wanneer je een DM800 via spanning eraf spanning erop moet resetten. Hoe lang moet je dan wachten voordat je het stekkertje er weer in doet. Bij mij is dat soms meer dan een minuut is dat normaal ?

 

Wanneer ik +/- 20 seconden wacht start hij niet op ???

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: simcat

Wanneer ik +/- 20 seconden wacht start hij niet op ???


Dan wacht je te lang. Binnen 0.01 seconden stekker eruit/erin werkt het beste, soms een 2e keer maar dan gaat ie toch weer.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Is dit de voedingsstekker waar we het over hebben?

Klopt, het is schijnbaar een vaker voorkomend euvel bij de DM800 dat wanneer de spanning eraf is geweest de box niet meer opstart.
Twee kennissen van mij met een nieuwe DM800, hebben exact hetzelfde probleem. Toen kwamen we erachter dat deze klacht op het Dream Multimedia forum vaker genoemd werd. Het heeft te maken met condensatoren die na uitschakelen te langzaam ontladen waardoor de opstart problematisch is.

Een "oplossing" (work around) is:
Stekker minder dan 1 seconde uit het stopcontact en meteen weer in steken, en de box start dan wel op. whistle

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
of wachten tot ledje gaat branden..(ja vreemd zonder spanning)
pli iig


Heeft niks met PLi te maken.
Gewoon stekker eruit/erin werkt het beste, en of de hardware hier tegen kan? Als je dit incidenteel een keer doet zal het echt niks doen hoor.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: theparasol
Is dit de voedingsstekker waar we het over hebben?

Klopt, het is schijnbaar een vaker voorkomend euvel bij de DM800 dat wanneer de spanning eraf is geweest de box niet meer opstart.
Twee kennissen van mij met een nieuwe DM800, hebben exact hetzelfde probleem. Toen kwamen we erachter dat deze klacht op het Dream Multimedia forum vaker genoemd werd. Het heeft te maken met condensatoren die na uitschakelen te langzaam ontladen waardoor de opstart problematisch is.

Een "oplossing" (work around) is:
Stekker minder dan 1 seconde uit het stopcontact en meteen weer in steken, en de box start dan wel op. whistle


Dit werkt beter !!
Gebruik niet de netstekker, maar de voedingsstekker die in je box zit, ook het langzaam leeglopen van de condensatoren die in de 12 volt netadapter zitten kunnen problemen veroorzaken tijdens het opstarten. (Reset)

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de stekker eruit getrokken hebt, de power knop even ingedrukt houden (paar seconden) en dan (terwijl je de power knop vasthoud) de stekker er weer insteken. Werkt bij mij iedere keer.

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de antwoorden blijkt dat het dus normaal gedrag is voor de DM800. Ik was even bang dat het aan mijn reciever lag.

 

Is het een beveiliging zijn of slecht design van de voeding ?

 

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: simcat
Uit de antwoorden blijkt dat het dus normaal gedrag is voor de DM800. Ik was even bang dat het aan mijn reciever lag.


Afgelopen week in Duitsland ook 2 stuks DB800 gekocht en beide hebben ook precies dit opstart probleem.cry
Och ,we moeten maar ermee leren leven. Na de DB7000 met de voeding en display problemen en de DB7020 met het netwerk probleem, nu dit weer met de DB800.

Maar goed dat dat bedrijf geen vliegtuigen bouwt laugh Het blijft ondanks dit toch een geweldige ontvanger :D

grtz Wilhelm wink

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Heren

 

 

Dit alles heeft bij niet gewerkt,

Hij wilde na de flash niet meer starten.

Optie was opsturen en een nieuwe vragen.. Dit gedaan en nu draai ik met Gemini 3.9 en draait als een zonnetje.. Gewoon een slechte flash klaar de bootloader is kaduuk..

 

Gewoon claimen dat je een nieuwe krijgt..

 

Marco

**Gemini User**

DM500

DM800

DM7000

Is there anything better then this.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=wilhelm

Maar goed dat dat bedrijf geen vliegtuigen bouwt laugh Het blijft ondanks dit toch een geweldige ontvanger :D

 

grtz Wilhelm wink

 

Ik ben er ook erg blij mee laughsmile en ik kan er wel mee leven ,ik wacht gewoon een paar minuten. Bij normaal gebruik bijna geen vastloper alleen af en toe de laatste tijd sinds ik een usb disk werkend wil krijgen.

 

Denken jullie dat dit reboot probleem een hardware oorzaak is of een software bug ?

 

 

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yo!
Als je de stekker eruit getrokken hebt, de power knop even ingedrukt houden (paar seconden) en dan (terwijl je de power knop vasthoud) de stekker er weer insteken. Werkt bij mij iedere keer.
Maar als je de powerknop vasthoudt bij stekker insteken, kom je toch in de webinterface flash upgrade mode?

Origineel bericht van: simcat
Denken jullie dat dit reboot probleem een hardware oorzaak is of een software bug ?
Een hardware probleem. Een of meerdere condensatoren (elco's) in het apparaat ontladen langzaam. De restspanning hiervan veroorzaakt de hanger bij het opnieuw opstarten. Op het Duitse forum is ook een oplossing te vinden door een component in het apparaat te solderen die de condensatoren sneller ontlaadt. Ik zou echter niet in een nieuw apparaat al gaan solderen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...