Ga naar inhoud


[Azbox HD Premium ] Gebruikers ervaring gevraagd


Gast Merkedesch

Aanbevolen berichten

Citaat:
Wel lees ik met interesse de ervaringen betreffende:
-stabiliteit
-beeldkwaliteit
-gebruiksgemak/mogelijkheden


@EaS, Helemaal mee eens , veel belangrijker dan die cccam

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

stabiliteit

 

zeer goed hij draait prima met kaart niet 1 keer vast bij mij.

 

beeldkwaliteit

 

perfect ik zie geen verschil met de 8000 ook niet met sd

 

gebruiksgemak

 

vind ik niet, vaak diverse keer drukken om uit een menu te komen, zit niet makelijk in elkaar

 

mogelijkheden

nog te weinig maar dat komt wel (hoop ik)

 

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me nog het meeste zorgen om de zapsnelheid. Dat die in de beta fase nog traag is is voor mij nog geen probleem.

 

Maar is er al iets bekend van de ontwikkelaars wat mogelijk zou moeten zijn? Hopelijk dreambox snelheid?

 

Of brengen de laatste firmware updates al verbeteringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Willy-NL

Zo even reageren op Bliksem:

 

Ik denk dat je screenshot fake is! Zal even uitleggen hoe je het gedaan hebt. Mapje maken in /EMU/ en daar staat Cccam in je lijstje knap gedaan hoor. Tevens komt er geen Cccam voor Azbox HD maar een EMU die met Cccam overweg kan. Dit heb ik ook zeer betrouwbare bron. Binnen 24 uur komt er een EMU die overweg kan met Cccam. Tevens komt er binnen deze tijd ook een nieuwe firmware uit. Het probleem zat in multi ECM dit probleem is nu opgelost en ze zitten in de laatste test fase. Na verwachting dus binnen 24 uur public.

 

Greetz Willy-NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo even reageren op Bliksem:

 

Ik denk dat je screenshot fake is! Zal even uitleggen hoe je het gedaan hebt. Mapje maken in /EMU/ en daar staat Cccam in je lijstje knap gedaan hoor.

 

Slim gevonden Willy , maar het is een beetje mosterd na de maaltijd.

Volgens mij zegt wian hier het zelfde al:

Citaat:
Waar heb je dat vandaan Bliksem? (evt. via PM) Het is makkelijk om zo'n CCcam entry te maken in het OpenXCAS menu, hopelijk is het niet fake.

 

Dus dat kan inderdaad iedereen maar ik geloof niet dat Bliksem de boel nept, wat zou hij daar mee op schieten?

 

quote Bliksem:

 

Citaat:
geen fake

eigen azbox

werk alleen nog niet goed.

 

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hij nept de boel niet.

uit me hoofd gezegt zit die CCcam nog in een oude plugin die te downloaden is voor OpenXCAS.

en dan komt ook die CCcam tevoorschijn.

En tja die werkt niet.

Ik kreeg hem laatst ook weer in beeld nadat ik weer eens de boel opnieuw aan het doen was hier.

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wdekler
Ik maak me nog het meeste zorgen om de zapsnelheid. Dat die in de beta fase nog traag is is voor mij nog geen probleem.

Maar is er al iets bekend van de ontwikkelaars wat mogelijk zou moeten zijn? Hopelijk dreambox snelheid?

Of brengen de laatste firmware updates al verbeteringen?


De ontwikkelaars geven prioriteit aan het uitwerken van de functionaliteit van de AZbox. Als de software uit de Beta fase is (vanaf versie 1 dus), zal er gewerkt gaan wordne aan het optimaliseren van de processen.
De software zal dan ook worden vrijgegeven voor image bouwers die ermee aan de slag willen.

Bron: uit eerste hand vernomen van de ontwikkelaars zelf.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iNvIsIbLe
* Gogo-list, ofwel het via het internet downloaden van zenderlijsten werkt niet, zonder enige foutmelding (!)

* Software updates zijn er volgens de update functie niet (versie 0.9.1868) [Fail to update]. Geen bijzonder elegante melding en ook in de verkeerde taal.

* Wat later probeer ik in het menu in het SAT menu te komen maar dit bleef zwart (leeg). Ik wisselde vervolgens van menu en daarna crashte de box volledig.
Hij start wel weer redelijk snel op en daarna werkte dit menu wel weer gewoon goed.

* De standaard zoekactie op Astra 19,2E duurde ± 10 minuten. Dat is wel behoorlijk aan de lange kant.
* De standaard zoekactie op Astra 23,5E duurde ± 4-5 minuten. Ook wat aan de lange kant.

Cu,

Michel



@Michel,

Mijn bevindingen met de AZBox HD Elite wijken op een aantal punten toch af
van hetgeen jij beschrijft over de jou toegestuurde AZBox HD Premium.
Enkele opmerkelijke verschillen wil ik hier (alvast) vermelden.

Zover ik weet zijn AZBox HD Elite en AZBox HD Premium hardwarematig voor het grootste gedeelte gelijk.
Mochten de geconstateerde verschillen toch met het model satellietontvanger te maken hebben
dan zullen naar ik aanneem lezers van dit forum dit kunnen bevestigen of ontkennen.

- De GoGo list werkt bij mij (altijd) zonder problemen.
  De transpondergegevens zijn niet altijd correct maar dat is weer een ander verhaal.

- Bij Software update heb ik nog nooit een "Failed To Update" gehad
  behalve uiteraard bij een afwezige Internetverbinding.

- Bij het wisselen van menu heb ik nog nooit een crash gehad.

- De standaard zoekactie (normal network search) op Astra 19 Oost duurt bij mij 6 minuten en 55 seconden.
  Dus geen 10 minuten.....
  Ter vergelijking: op de Dreambox 8000 duurt het 4 minuten en 35 seconden.

- De standaard zoekactie (normal network search) op Astra 23 Oost duurt bij mij 3 minuten en 1 seconde.
  Dus geen 4-5 minuten.....
  Ter vergelijking: op de Dreambox 8000 duurt het 8 minuten en 40 seconden.

Naar ik aanneem heeft Michel als referentiekader om van langzaam scannen te kunnen spreken
de Dreambox 8000 (het paradepaardje van Dream tijdens de laatste dagen van zijn distributeurschap) genomen.
Dit hoewel met name op Astra 23 Oost de Dreambox 8000 veel langzamer scant dan de AZBox HD.
Het langzame scannen van de Dreambox 8000 op Astra 23 Oost was mij trouwens al eerder opgevallen
tijdens de demonstratie van Michel in Schijndel op 13 november 2008.
Mocht een andere ontvanger dan de Dreambox 8000 door Michel als referentiekader gebruikt zijn dan neem ik aan
dat wij dit onder vermelding van welke satellietontvanger het wel is geweest alsnog van Michel zullen vernemen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik op basis van de 0.9.2032 firmware toch maar besloten er zelf ook eentje te bestellen. € 384,10 inclusief 500GB HDD, verzending en BTW lijkt me ook geen slechte prijs :D

 

Ben heel benieuwd. Beter dan de Finepass die ik nu heb zal ie allicht zijn.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dit wordt inmiddels zo groot dat ik niet meer op zie alles kan klikken.

 

Ik heb hier een azbox staan.

Werkt wel leuk, maar nu probeer ik beeld te krijgen op de azbox.

 

Ik heb incubusCamd erop gezet, maar hoe kan ik hem nu activeren dat ik ook beeld krijg op canaldigitaal kaart.

 

bij camoninterface zie ik niks staan, alleen bij settings iets.

alsvast bedankt...

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...